Advertenties in RSS-feeds

Pagina: 1
Acties:

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-02 23:19

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik volg tweakers.net op de voet, maak daarbij vooral gebruik van de rss-feeds. Er is alleen één puntje waar ik me aan begin te storen. Bepaalde items komen meerdere keren per dag terug als nieuw nieuwsitem. Dat het gebeurt bij nieuwsitems die na een tijdje geüpdatet worden door nieuwe inzichten kan ik alleen maar toejuichen. Waarbij het mij niet nodig lijkt is de advertenties. Ik word de laatste tijd weer doodgegooid met hoe geweldig de beta van internet explorer 9 wel niet is. Ik heb niks tegen ie? maar 1 keer lijkt me toch genoeg om de advertentie in de feed te zetten.

Als veelgebruiker van tweakers vond ik het op een gegeven moment gepast om een abonnement te nemen, met als bijkomend voordeel geen banners en dergelijke. Waarom dan wel de advertenties in de feeds?

Voor de duidelijkheid, ik maak gebruik van Chrome en de slick rss readerplugin.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je niet gewoon -alleen als abo natuurlijk- de ad-vrije feed pakken? Ads in de RSS-feeds: uiteraard niet voor de abo's / RSS feed bevat nog steeds reclame :)

(Ik gebruik RSS alleen voor sites die ik weinig bezoek, dus heb geen ervaring met de Tnet-RSS en heb dit niet getest).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DennusB
  • Niet online
Zelfs via Twitter beginnen jullie nu advertenties te spammen. Ik snap dat jullie geld moeten verdienen, maar jullie slaan nu wel heel erg door. Het begint me echt mateloos te irriteren :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DennusB schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:33:
Zelfs via Twitter beginnen jullie nu advertenties te spammen. Ik snap dat jullie geld moeten verdienen, maar jullie slaan nu wel heel erg door. Het begint me echt mateloos te irriteren :|
Advertenties via Twitter? Heb je ook een voorbeeldje want ik zie ze zo niet. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• DennusB
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:36:
[...]

Advertenties via Twitter? Heb je ook een voorbeeldje want ik zie ze zo niet. :)
Here it is : http://twitter.com/#!/tweakersnet/status/20066045167403008

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:43

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Heb je daar een voorbeeld van? Ik kan de Twitter ads niet vinden op @tweakers.

EDIT:

Ik moet sneller leren typen :+

Maar ik ben het wel met je eens, Advertenties op Twitter gaat wel iets te ver.

[ Voor 13% gewijzigd door GiantLeap op 29-12-2010 12:39 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hmmm. Is dat wel een officieel account van T.net? Ik heb sterk het idee dat iemand gewoon de RSS-feed doorsluist naar Twitter-berichten.

edit:
Lijkt het wel verdacht veel op dus. Ik zou zeggen, hou het bij het officiële Twitter account: http://twitter.com/#!/tweakers/ zoals deze ook op de Frontpage getoond wordt.

[ Voor 40% gewijzigd door Cloud op 29-12-2010 12:40 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• DennusB
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:38:
Hmmm. Is dat wel een officieel account van T.net? Ik heb sterk het idee dat iemand gewoon de RSS-feed doorsluist naar Twitter-berichten.
Ik heb geen idee! Kan een modje/admin daar even naar kijken ? :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er staat me nog vaag iets van bij, discussie omtrent dat account, maar kan het zo even niet vinden.

edit:
Ah there it is: Tweakers.net Twitter-account

Lijkt dus wel iets van ons te zijn en is inderdaad een RSS-feed conversie. De redactie kan hier waarschijnlijk het beste antwoord op geven, maar ik denk dat het zo zit ;)

Zie onder.

[ Voor 63% gewijzigd door Cloud op 29-12-2010 12:47 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij is alleen @Tweakers een officieel account.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik follow zelf in elk geval @tweakersnet niet en @tweakers wel. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

alexkroeze schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:20:
maar 1 keer lijkt me toch genoeg om de advertentie in de feed te zetten.
Van normale RSS is het bijzonder lastig, zo niet onmogelijk, om na te gaan of de ontvanger van de lijst ook daadwerkelijk de reclame's gezien heeft. Het is nog veel meer een broadcast medium dan de website zelf.

Er zijn uiteraard wel opties om ervoor te zorgen dat de RSS-feed per bezoeker en/of per keer verschilt, maar dat levert sowieso al diverse technische complicaties aan onze kant op. Afgezien daarvan zijn er zat mensen die de feed elke paar minuten (of seconden) ophalen, waardoor we onszelf aardig in de vingers zouden snijden als we de reclames alleen bij de eerste (paar) view(s) zouden meesturen.

We proberen wel de overlast van de advertenties in de RSS-feed te verminderen door ze altijd op hetzelfde 'slot' te zetten met dezelfde unieke id, zodat je niet na elke refresh weer dezelfde advertenties opnieuw als nieuw ziet.
Als veelgebruiker van tweakers vond ik het op een gegeven moment gepast om een abonnement te nemen, met als bijkomend voordeel geen banners en dergelijke. Waarom dan wel de advertenties in de feeds?
De normale rss-feed wordt je aangereikt via feedburner. Die kan (en mag) helemaal niet weten of jij wel of niet ingelogd bent op de site zelf. Om die reden proberen we via die weg helemaal geen moeite te doen om onderscheid in feeds te maken. Wel is er een alternatieve url voor abonnees beschikbaar (zie de eerder genoemde topics).
'Beginnen jullie'... welnee. Al vanaf het moment dat onze RSS-feed via allerlei aanbieders op Twitter wordt 'gespammed' gaan automatisch ook de advertenties mee :P

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 14-02 23:19

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels de rssfeed zonder reclame ingesteld en nu weer helemaal tevreden.
Pagina: 1