Ubuntu install kan ik niet bootable op USB stick krijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Zie topictitel ;) Ik heb vanaf dezelfde USB stick wel al Windows install bootable gemaakt en ook daadwerkelijk geinstalleerd. Maar bootmngr komt er maar niet op voor Ubuntu. USB creator geeft daar een foutmelding over, UNetbootin maakt de USB stick wel, maar bij booten vanaf USB stick krijg ik de melding dat de bootmgr ontbreekt. Ik heb ook in de bios alles goed staan. Ik kan op Google en hier verder niet een mogelijke oplossing vinden, wie heeft een idee? Gaat btw om een Asus UL30VT en 8gb Sony USB stick.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickelson01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Heb je de USB stick wel al volledig geformateerd inclusief de master boot record?
"fdisk /mbr" = Windows
http://www.pendrivelinux....to-your-usb-flash-device/ = Ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat zou unetbootin voor je moeten doen...
Boot het ding wel op een ander systeem?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik heb goede ervaringen met Ultraiso (wel windows progsel) om usb-sticks bootable te maken.
Gewoon de ISO ficken op de usb stick en gaan met de banaan.

Maar het kan inderdaad dat je usb stick gaar is. Zou hem eerst even testen op een ander systeem, dan kun je in ieder geval al bepalen of de stick of je pc het probleem is.

[ Voor 3% gewijzigd door arie_papa op 29-12-2010 13:46 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

verwijder eens de PT van je USB, en maak die opnieuw aan.
Misschien verkeerde bestandsindeling (vfat ofzo)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
De 'Show me how' op de Ubuntu site al bekeken? Die adviseren dit: http://www.pendrivelinux....-installer-easy-as-1-2-3/ te downloaden. Daarmee is het hier prima gelukt.

Hallo

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ok, ik bedacht me dat ik nog ergens een USB stickie van 1gb had liggen. Met USB Creator werkte het niet helemaal, booten van Ubuntu install hing. Met Unetbootin werkte op zich wel, tot het kopieren van de bestanden en dan crasht het, I/O error....ik begin een beetje ontmoedigd te raken :/

Wel apart dat het met de Sony USB stick niet werkte omdat dat met W7 wel werkte.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Je usb kun je in je bios op 2 manieren instellen, probeer eens de andere.
Legacy USB Support - Enabled, deze dus uit of aan zetten.

of
Acpi kan een probleem zijn.
of in bios uitzetten of met de livecd booten en noacpi of acpi off kiezen.
Of bij booten van de livecd, dan spatie duwen, dan f6 dan krijg je boot opties, daar staat iets van boot opties(acpi).

[ Voor 46% gewijzigd door jan99999 op 30-12-2010 08:19 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb het inmiddels met Unetbootin geprobeerd en toen werkte het wel :D Alleen nu beb ik Nvidia drivers geinstalleerd en batmon en nu laad de GUI niet meer en kom ik bij de prompt :+ Vanavond maar eens Googlen hoe dat zit, het is iig geinstalleerd :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1