Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Dag tweakers,

aangezien de helpdesk van iiyama met kerst en nieuw jaar gesloten is (pas 3 januari weer open...) probeer ik hier maar een oplossing te vinden.

Sinds gisteravond laat mijn monitor inverse kleuren zien (wit -> zwart enz.),

Ik heb al geprobeerd:
- pc gereboot
- Factory reset van monitor
- andere instellingen van monitor doorgelopen
- gekeken of het probleem wellicht bij de computer of aansluiting ligt; xbox360 icm. hdmi geeft zelfde probleem
- google (kon niks vinden, hoewel ik misschien niet op de juiste trefwoorden wist te zoeken)
- alles opnieuw aangesloten
- uren lang van spanning afgehouden
- iiyama gebeld (ze hebben kerstvakantie...)

Monitor: Iiyama ProLite E2407HDS

Heeft iemand enige suggesties of oplossingen, of zal ik de monitor RMA moeten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
Iemand een idee? Heeft iemand anders een idee om gewoon beeld te kunnen krijgen? control-shift-printscreen en negatief scherm in de Magnifier van windows 7 hebben niet het gewenste effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik denk dat het een RMA wordt.

Als een LCD monitor opeens alles inverse laat zien is meestal de polarizer kapot/doorgefikt. Kijk even met een passieve 3D bril naar je monitor: als 1 oog beeld laat zien is hij goed en is er iets anders aan de hand, als je het beeld met 2 ogen kan zien is de polarizer kapot en dan moet dat vervangen worden, meestal is de monitor total loss als hij niet onder garantie valt.

edit: Kun je de vertical sync rate veranderen (in de monitor)? Het kan zijn dat de automatische synchronisatie kapot is, en een beetje ermee tweaken kan het misschien oplossen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bahmi op 01-01-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
Bahmi schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:05:
Ik denk dat het een RMA wordt.

Als een LCD monitor opeens alles inverse laat zien is meestal de polarizer kapot/doorgefikt. Kijk even met een passieve 3D bril naar je monitor: als 1 oog beeld laat zien is hij goed en is er iets anders aan de hand, als je het beeld met 2 ogen kan zien is de polarizer kapot en dan moet dat vervangen worden, meestal is de monitor total loss als hij niet onder garantie valt.

edit: Kun je de vertical sync rate veranderen (in de monitor)? Het kan zijn dat de automatische synchronisatie kapot is, en een beetje ermee tweaken kan het misschien oplossen.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb helaas geen 3d bril liggen.
Er is wel een optie om de sync rates te veranderen, maar die is niet selecteerbaar |:( Krijg het momenteel ook niet voor elkaar om die wel te kunnen selecteren, wellicht dat dit niet kan bij DVI.

Dit wordt dan maar maandag ilyama bellen :) (webshop waar hij gekocht is is failliet)