Toon posts:

Dell XPS 17 versus Asus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aankomende maand wil ik een nieuwe laptop aanschaffen. Dit ter vervanginging van mijn desktop die op is.

Ik zal de desktop allround gebruiken; Games, Films eb Foto's bewerken en verder huis, tuin en keuken werk (internetten, werk, etc.) Ben overigens geen hardcore gamer en ook geen professioneel filmer/fotograaf. Zal beperkt blijven tot paar filmpjes per jaar en vakatiiefoto's.

Budget = € 1.000

Na wat onderzoek kom ik 2 modellen tegen die mijnsinziens aan de eisen voldoen. Graag zou ik, voordat ik de definitieve keuze maak, langs deze weg nog op/aanmerkingen horen. De modellen zijn;

De Dell XPS 17 met i7 processor (http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp) voor 979 Euro

of de

Asus N71JQ (http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=80000731)

Is er een duidelijke voorkeur voor één van beiden?

Verwijderd

Dit zijn inderdaad de twee beste laptops voor die prijs op het moment voor zover ik weet. Ik dacht dat de Asus een beter beeldscherm heeft dan de XPS, een Full HD paneel? Weet het niet zeker, maar dat zag ik gister bij de MM staan.

Als dat zo is, is dit de afweging:

Beeldscherm versus:

Batterijduur, XPS heeft 9 cell, scheelt wel paar uurtjes (helemaal bij een i7, maar als je hem vaak op netstroom hebt maakt het niet veel uit)
Videokaart, XPS heeft videokaart die vegelijkbaar is met de HD5850.
Geluid, XPS heeft echt heel mooi geluid. Als je je eigen boxen aansluit heb je dr echter niet veel aan.

Wat betreft garantie, de Asus heeft 1 jaar meer dan de XPS, maar voor 30 a 40 euro heb je bij de XPS 3 of 4 jaar 1business day inhome garantie bij een EPP aktie, dus dan kan je daar voor kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Scherm is een goede tip!

Voor wat betreft het geluid is dit bij de Asus N71JQ volgens mij ook prima. Dacht ergens gelezen te hebben dat Asus hierin samen werkt met B&O.

Verwijderd

Dat beeldscherm is trouwens niet full HD, 900p net zoals de XPS.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 20:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:34:
Scherm is een goede tip!

Voor wat betreft het geluid is dit bij de Asus N71JQ volgens mij ook prima. Dacht ergens gelezen te hebben dat Asus hierin samen werkt met B&O.
De Asus N73 en de N53 hebben speakers uit een samenwerkingsverband met Bang & Olufsen. (Bij de NX90 gaat dat nog wat verder, deze lijkt qua vormgeving ook op een B&O apparaat.)
De meningen hierover zijn verdeeld, ze klinken vrij hard en helder maar waar een laptop juist behoefte aan heeft is wat meer diepte en bas. De geluidskwaliteit van de xps 17 ken ik niet maar dat van de xps 15 schijnt erg goed te zijn mede door de aanwezigheid van een subwoofer.

Verwijderd

Menig reviewer heeft het geluid van de XPS geprezen over de anderen.
Pagina: 1