Knoop doorhakken aanschaf receiver

Pagina: 1
Acties:

• Jerry1977
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 17:30
Beste tweakers,

De beslissing is gevallen om een nieuwe receiver aan te schaffen.
Ik zit met een volgend probleem.
Op dit moment heb ik de volgende receivers op het oog en ook al beluisterd in een audio zaak.

- Onkyo TX-SR608
- Denon AVR-1911

Ik vind ze allebei goed c.q mooi klinken kwa geluid.

Ik heb de volgende apparatuur staan nu:

-Sony KDL-40HX700
-Sony PS3
-JBL SCS 200.5

Ik weet dat de onkyo warm kan worden, en soms een handshake probleem kan hebben.
Zit er voor de rest nog kwaliteits verschil tussen de 2 is bijv onkyo beter dan de denon.
Wie helpt me verder om te knoop door te hakken.
Mijn dank is groot.

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
Je kan met beiden niet misdoen, als ze je beiden bevallen kies dan adhv uiterlijk of prijs. Wel even om te zeggen dat je speakers op niets trekken ivg met de receiver. Als je later deze nog gaat upgraden, geen probleem, anders zou ik gaan voor een andere speakerset en goedkopere receiver. Je koopt een 7.2 receiver voor een 5.1-set, dus ik veronderstel wel dat je de boxen weg gaat doen. Om even een voorbeeld te geven, ik heb €350 gegeven voor mijn receiver en €800 voor een 5.1 set boxen

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Denon is kwalitatief een stap hoger dan de Onkyo. Onkyo is daarentegen wel meer bang for the buck. Dat laatste is goed te zien aan bijvoorbeeld het aantal ingangen wat Onkyo biedt. Qua vermogen en interne componenten zal de Denon wel weer stabieler zijn. De laatste is echter ook duurder.

Maar met een setje als de JBL SCS 200.5 zou je al genoeg hebben aan een Onkyo TX-SR308. Naar mijn mening sowieso zonde om een setje van nog geen tweehonderd euro op een receiver van 400 euro (Onkyo TX-SR608) of 500 euro (Denon AVR-1911) aan te sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
FeaR1986 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:37:
Denon is kwalitatief een stap hoger dan de Onkyo. Onkyo is daarentegen wel meer bang for the buck. Dat laatste is goed te zien aan bijvoorbeeld het aantal ingangen wat Onkyo biedt. Qua vermogen en interne componenten zal de Denon wel weer stabieler zijn. De laatste is echter ook duurder.

Maar met een setje als de JBL SCS 200.5 zou je al genoeg hebben aan een Onkyo TX-SR308. Naar mijn mening sowieso zonde om een setje van nog geen tweehonderd euro op een receiver van 400 euro (Onkyo TX-SR608) of 500 euro (Denon AVR-1911) aan te sluiten.
Ik vraag het me af of er in dit prijssegment zoveel verschil zit. Persoonlijk denk ik dat het bar weinig uitmaakt.
Beide zullen het vermogen niet halen wat ze beweren en qua electronica zal het niet veel uitmaken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Ossi schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:51:
[...]
Ik vraag het me af of er in dit prijssegment zoveel verschil zit. Persoonlijk denk ik dat het bar weinig uitmaakt.
Beide zullen het vermogen niet halen wat ze beweren en qua electronica zal het niet veel uitmaken.
Als je een receiver wilt die het opgegeven vermogen echt haalt dan ben je wel een paar euro's meer kwijt. Maar merken als Denon en Marantz staan wel bekend om het realistischer weergegven en opgegeven van vermogens. 75% van het opgegven vermogen van deze merken wordt sowieso gehaald. Onkyo is het merk als het gaat om het niet realistisch opgeven van vermogens en het in de praktijk heel veel minder vermogen leveren.

Denon is gewoon een stapje hoger dan Onkyo en zal eerder aan het vermogen komen en/of stabieler zijn. Maar nogmaals: met deze JBL set maakt dat echt drie keer niets uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jerry1977
Ik heb ook beetje rond gekeken voor de prijs beide receivers zijn te krijgen voor 399.
In de toekomst ga ik idd de speakers vervangen voor een betere 5.1/7.1 set weet alleen nog niet welke.

• Jerry1977
Momenteel is de volgende set in de aanbieding bij de Saturn
Onkyo HTBD 5303 + BD 308 + HTP 538 voor 442 euro.
Is deze receiver ook wat?
Ga ik er eventueel vooruit op met de boxen die erbij zitten of is mijn huidige speakerset beter.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Jerry1977 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:07:
Ik heb ook beetje rond gekeken voor de prijs beide receivers zijn te krijgen voor 399.
In de toekomst ga ik idd de speakers vervangen voor een betere 5.1/7.1 set weet alleen nog niet welke.
Waar is de Denon 1911 te koop voor 399 euro?

• Jerry1977
Oa in deze winkel http://www.hifi-schluderbacher.de/
Je heb alleen de verzendkosten dan nog naar nl.
Bram schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:10:
[...]

Waar is de Denon 1911 te koop voor 399 euro?

Verwijderd

Ik ben geen audiofiel of kenner van deze producten zoals de meeste tweakers hier. Ik heb de Onkyo thuis staan om de hele simpele reden: alles zit er op en aan, en ik kan al mn randapparatuur via hdmi er op aansluiten. ik heb verder de standaard instellingen gebruikt, en alles werkt en klinkt perfect. Al zal menig tweakers er een hartverzakking van krijgen en allemaal aanpassingen willen doen. Ik ben zeer tevreden zeker gezien het prijskaartje (al was die met aanschaf van mij wat duurder) :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 16:17 ]

• Jerry1977
Zou gewoon graag willen weten of de speakers die erbij zitten of die beter zijn dan mijn huidige.
Misschien heeft iemand ervaring met deze speakers.

@ nossio
bedankt voor je reactie.
Pagina: 1