Ola. Ik heb een vreemd probleem in Photoshop waar ik helemaal kriegel van word. Je hebt in Photoshop een toolbox. Verschillende van die tools hebben 'subtools'. Voorbeeld: M (selectietool) kan een rectangular marquee tool zijn, of een elliptical marquee tool. 99 van de 100 keer gebruik ik de rectangular versie. Als die geselcteerd staat en ik gebruik na een x-aantal handelingen weer die tool, staat deze opeens op de elliptical, in plaats van de rectangular, zonder dat ik dat zelf heb aangepast.
Zelfde geldt voor de text tool: van 'horizontal text tool' staat deze opeens op vertical of zelfs horizontal mask. Ook bij direct selection tool (witte pijltje) na gebruik gaat deze opeens naar path selection tool (zwarte pijltje)...
Echt ontzettend irritant, onhandig en onbegrijpelijk. Kan nergens in settings vinden dat dit uberhaupt (automatisch) kan worden aangepast, of dat er constant een standaard soort keyboard shortcuts worden geïnitieerd.
Heb eerlijk gezegd geen vergelijkbare problemen gevonden, laat staan oplossingen.
Om nou CS5 helemaal opnieuw te installeren vind ik ook weer zo wat.
Zelfde geldt voor de text tool: van 'horizontal text tool' staat deze opeens op vertical of zelfs horizontal mask. Ook bij direct selection tool (witte pijltje) na gebruik gaat deze opeens naar path selection tool (zwarte pijltje)...
Echt ontzettend irritant, onhandig en onbegrijpelijk. Kan nergens in settings vinden dat dit uberhaupt (automatisch) kan worden aangepast, of dat er constant een standaard soort keyboard shortcuts worden geïnitieerd.
Heb eerlijk gezegd geen vergelijkbare problemen gevonden, laat staan oplossingen.
Om nou CS5 helemaal opnieuw te installeren vind ik ook weer zo wat.