[firefox] 0003 error op willekeurige plaatsen in de tekst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350945

Topicstarter
Beste allemaal,

In een website die ik ontwikkel kom ik opeens een wel heel raar zaakje tegen.

Op willekeurige plekken in de tekst verschijnt in FireFox 3.6.13 een vierkantje met daarin 0003. Iedereen hier op mijn werk lijkt het te zien. Maar via google of GOT kan ik niets vinden over dit verschijnsel. In Safari en Chrome is niets aan de hand.

Na testen in browsershots lijkt het probleem zich in bijna alle browsers voor te doen op Windows, behalve safari...
http://browsershots.org/http://www.vandeventer.nl/test/

Ik ontwikkel de site op een iMac met smultron. Uploaden doe ik met cyberduck.

Afbeeldingslocatie: http://www.vandeventer.nl/test/dump.png

Ik hoop dat iemand dit wel eens heeft meegemaakt en een oplossing weet...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
The Absolute Minimum Every Software Developer Absolutely, Positively Must Know About Unicode and Character Sets (No Excuses!)

Je pagina's worden zonder charset headers geserveerd. Het hoofddocument (/test) bevat nog een charset in de meta tags, dat is voor de middels Ajax opgehaalde pagina's (voordelen.php bijv.) niet het geval. Waar dat teken vandaan komt is me een raadsel maar dat zal wel iets zijn van "smultron" dan ofzo.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 29-12-2010 09:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:58

Bosmonster

*zucht*

Compleet ongerelateerd, dus ik verwacht zodadelijk de zweep van RobIII, maar SEO stond niet hoog op de wensenlijst van de klant?

Alles op deze manier met AJAX inladen is leuk als experiment, maar voor een site als deze compleet zinloos en heeft alleen maar negatieve gevolgen voor accessibility en SEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk, dat zijn van allebei zaken waar ik wat aan heb!
SEO stond idd niet op de wensenlijst en voor mij was het ook voornamelijk een experiment om eens te kijken wat ik met Ajax voor elkaar kon krijgen. Maar als de pagina's zo niet vindbaar zijn, dan hebben we er al niet veel aan...
Die charsets ga ik even induiken. Ik had verwacht dat die info allemaal zo worden overgenomen van de index.html, dat gebeurt namelijk ook met de css.
Ik hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na druk speuren bleken er in de code onzichtbare tekens te zitten die geen ruimte in namen.
Toen ik er echter met mijn cursor doorheen ging lopen, bleef hij hangen op de plekken waar de tekens verschenen in Firefox.
Misschien een bug in Smultron...

Probleem in ieder geval opgelost. Gooi de boel maar op slot.
En bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee je probleem is er nog steeds en je loopt er geheid een keer tegen aan maar je ziet 't nu even niet. Een betere omschrijving zou zijn: symptoom bestreden ;)
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.
Bosmonster schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:25:
Compleet ongerelateerd, dus ik verwacht zodadelijk de zweep van RobIII, maar SEO stond niet hoog op de wensenlijst van de klant?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dxlBCa0ioDLWhDjAe1gYUbpY/full.gif
Inderdaad compleet ongerelateerd maar desondanks wel een goede en terechte opmerking.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 29-12-2010 20:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1