gateway en dsn maakt lan niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• yurki
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01-2025
Beste mensen,
ik heb een probleem met mijn netwerk:.

Het steekt als volgt in elkaar:

Ik heb een router met daarop aangesloten twee computers. De router is aangesloten op een modem voor internet.

Een van de twee computers heeft gedeelde mappen. Als ik alleen het ip adres binnen de range van de router instel op deze pc is de andere in staat om de gedeelde mappen te vinden.

Echter, direct wanneer ik op deze computer ook een gateway en/of dns instel ( zodat er ook internet op deze pc is ) kan de andere computer de gedeelde mappen niet meer vinden. Met DHCP hetzelfde resultaat.

alvast bedankt voor enige hulp!

groetjes,
Yurki

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 10:57

RammY

Dát!

Kan die pc dan geen mappen meer vinden, of kun je de hele pc(naam) niet meer benaderen...
Is de pc nog wel te pingen?
Heeft de andere pc wel een juist IP?
Staan ze beiden op DHCP?
Draait er een firewall?
Zo ja, welke?

Ik mis wat eigen inzet hier....

Deze advertentieplaats is te huur!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:02

lier

MikroTik nerd

Post eens een IPCONFIG /ALL van zowel een werkende als een niet werkende opstelling.

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 29-12-2010 09:17 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 16:01
en je windows versie ;)

• yurki
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01-2025
ja, sorry, mee eens, het is wat weinig informatie :).
normaal ben ik wat nauwkeuriger, maar ik was moe en hoopte dat het iets stom simpels was.

hoe dan ook:
hier stond zojuist nog een heel verhaal waarin ik nauwkeurig het probleem omschreef en ik jullie vragen beantwoorde.....maar om nog even alles uit te sluiten heb ik de nieuwste driver geïnstalleerd van de realtek nadat ik de oude had geuninstalled....en ja....je raad het misschien al: het werkt nu dus :) zucht.

Even goed heel erg bedankt voor de moedwillendheid van jullie kant!

groetjes, Jerke