Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik ben absoluut niet technisch dus elk goed advies is welkom!

Voor mijn studie krijg je (gelukkig) steeds meer digitaal, en steeds meer gebruik je een laptop om verslagen op terug te lezen (ook tijdens lessen).

Alleen het continu bijdragen van een toch wel 'zware' laptop is ook niet alles, daarom dacht ik eraan om een Tablet PC te gaan kopen, eenmaal aan het zoeken op Google bleek dat er wel meer dan twee of drie soorten waren.. dus help.. wat is nu een goede tablet? Een Ipad of toch de Archos 9?

Wat voor mij echt van belang is dat is E-mail, Agenda (moet met Exchange kunnen samenwerken..) en Office. Daarom dacht ik al snel van het moet Windows worden, dat is makkelijk en bekend, maar vele hebben hierover negatieve verhalen.. slechte bediening met touchscreen en traag.

De iPad viel mij aan op dat er geen USB aansluiting in zit voor het plaatsen van een USB stick om zo bestanden uit te wisselen..

Ik zelf twijfel nu dus tussen de Ipad en de Archos 9, wat is jullie advies (een geheel andere, ook goed!)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je Exchange en Office noemt, valt Android gelijk al denk ik. Maar als je ook nog een beetje fatsoenlijk wil kunnen tikken, waarom dan niet gewoon een netbook? Is de helft van een iPad. Heeft 3x USB, cardreader, toetsenbord, en kan gewoon het zelfde OS draaien wat je thuis hebt.

Goed, het is niet echt je vraag, maar misschien wel een suggestie om mee te nemen in je overweging.

Edit: Best of both worlds? : pricewatch: Asus Eee PC T91

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 29-12-2010 01:00 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 21:30
Waarom valt Android af als je exchange en office wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Ik zou toch voor een ipad gaan. Het feit is gewoon dat ipad op het moment de beste tablet is. Er komen volgend jaar een aantal zeer leuke tablets, maar ik betwijfel of ze aan de ipad kunnen gaan tippen. Ik vindt tablets zelf ook zeer interessant, maar zou zeker geen Android erop willen hebben. Ik vindt het leuk om een telefoon te hebben met android, maar vindt de browser lang niet zo fijn werken als die van een iOS device. (mijn desire Z browser crashed nog al eens + meerdere knoppen nodig om bij bookmarks te komen)

Daarbij komt ook nog dat de ipad gewoon een goede accuduur heeft. mailen is tegenwoordig geen punt meer, dat kan op Android, iOS, noem maar op. En het werkt allemaal wel goed.
Bestanden uitwisselen kan je natuurlijk via Dropbox (google maar) of mailen. En ik neem aan dat er jouw school wel gewoon een netwerk is waar je bestanden vanaf kunt downloaden en uploaden?

Ik zou gewoon voor een ipad gaan. Of nog even afwachten tot maart. (Er komen een hoop nieuwe tablets)
Ik wil Android niet afzeiken ofzo, maar laten we eerlijk zijn, het is nog niet ideaal voor een tablet. En natuurlijk zijn er tips & tricks e.d. om het allemaal super te maken. Maar aan het eind van de dag wil je toch een product dat standaard lekker werkt. En dat punt heeft Android nog niet bereikt naar mijn mening.

**edit** b.t.w. staat er op een Archos 9 geen windows 7?? 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Huppol op 29-12-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@ RaZ: Ik weet niet waarom je het over Android hebt, maar de Archos 9 draait op Windows 7...
Tevens werkt Android gewoon goed icm Exchange en zijn er genoeg office apps zoals Documents to Go...

@ dennie01: Kijk eens naar de Archos 101, draait Android 2.2 en is goedkoper dan die oldskool Archos 9
Kost 300,00 en is dus bijna de helft van een iPad.. Heeft USB-mogelijkheden, HDMI-out, geheugenkaartslot..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Excuses, ik las Archos in de post als Andriod (aangezien het in de Andriod category staat), my bad 8)7

Zelf heb ik liever een fysiek toetsenbord, omdat ik dan voel dat ik een toets ook echt raak, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Dat is dus ook de reden waarom ik geen Tablet heb ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De iPad is wel de duurste maar heeft Pages (Word), Numbers (Excel) en Keynote (Powerpoint). Wat drie erg mooie, en native applicaties zijn. Ook heeft het de grootste userbase, en de meeste download-bare app's dan welke tablet dan ook.

Daarnaast heeft het de zelfde touch-technologie als de iPhone, die nog steeds gewoon de beste is. Daar valt niet over te twisten :) Dit komt uiteraard niet alleen door het scherm alleen, maar ook door de software die helemaal op het apparaat is afgestemd, iets wat bij Android tablets niet het geval is omdat daar gewoon op elke Tablet Android geplempt wordt.

Als je het dus niet erg vindt om iets meer geld uit te geven voor, op dit moment, het beste apparaat dan moet je voor de iPad gaan. Als je liever wat minder geld uitgeeft dan is een budget Tablet met Android wellicht een goede tweede keus :)

Daarnaast is, wat hierboven wordt genoemd, er voor de iPad ook een Keyboard dock verkrijgbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door jmxd op 29-12-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 07:27
Als je Exchange, Office en usb belangrijk vind dan lijkt de Archos met Windows 7 de beste oplossing. Bij de ipad loop je gegarandeerd tegen niet-compatible zaken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
JivZ schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:11:
Als je Exchange, Office en usb belangrijk vind dan lijkt de Archos met Windows 7 de beste oplossing. Bij de ipad loop je gegarandeerd tegen niet-compatible zaken aan.
Gegarandeerd :?

Zoals wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Twylight schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:58:
De iPad is wel de duurste maar heeft Pages (Word), Numbers (Excel) en Keynote (Powerpoint). Wat drie erg mooie, en native applicaties zijn. Ook heeft het de grootste userbase, en de meeste download-bare app's dan welke tablet dan ook.
De applicaties hoeven niet mooi te zijn, maar ze moeten goed werken, voor office zijn de beste pakketten te vinden bij Microsoft. Zo krijg je ook de hoogste mate van compatibiliteit.

IOS heeft de meest gedownloade apps, en dat zegt iets over de kwaliteit? Of zegt dit iets over de hoeveelheid mensen die achter de honing kont van Jobs aanlopen ? 8)7
Daarnaast heeft het de zelfde touch-technologie als de iPhone, die nog steeds gewoon de beste is. Daar valt niet over te twisten :) Dit komt uiteraard niet alleen door het scherm alleen, maar ook door de software die helemaal op het apparaat is afgestemd, iets wat bij Android tablets niet het geval is omdat daar gewoon op elke Tablet Android geplempt wordt.

Als je het dus niet erg vindt om iets meer geld uit te geven voor, op dit moment, het beste apparaat dan moet je voor de iPad gaan. Als je liever wat minder geld uitgeeft dan is een budget Tablet met Android wellicht een goede tweede keus :)

Daarnaast is, wat hierboven wordt genoemd, er voor de iPad ook een Keyboard dock verkrijgbaar.
Als je een los tobo gaat nemen kan je net zo goed een netbook met windows 7 starter nemen en office 2010 erop op zetten..
Adroid gingerbread is al uit of komt zeeer binnenkort, hierin zitten grootte verbeteringen voor tablet gebruik van android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:27:
[...]

De applicaties hoeven niet mooi te zijn, maar ze moeten goed werken, voor office zijn de beste pakketten te vinden bij Microsoft. Zo krijg je ook de hoogste mate van compatibiliteit.

IOS heeft de meest gedownloade apps, en dat zegt iets over de kwaliteit? Of zegt dit iets over de hoeveelheid mensen die achter de honing kont van Jobs aanlopen ? 8)7
Ik zeg niet de meest gedownloade apps (als is dat uiteraard een logisch gevolg), ik zeg de MEESTE apps. De appstore van Apple is de grootste en populairste, en ja daar staan waardeloze dingen op, maar daar staan ook heel veel goede dingen op :) Dus jouw argument is nogal waardeloos
[...]

Als je een los tobo gaat nemen kan je net zo goed een netbook met windows 7 starter nemen en office 2010 erop op zetten..
Adroid gingerbread is al uit of komt zeeer binnenkort, hierin zitten grootte verbeteringen voor tablet gebruik van android
Dan nog blijft het feit, dat het, net als een PC met Windows er op geïnstalleerd nooit zo goed samenwerkt als een native hardware-software combinatie wat bij de iPad het geval is.

Laten we even duidelijk zijn: ik ben zeker geen fanboy, ik heb niet eens een iPad, maar ik stoor me er enorm aan hoe tweakers hier op die forum zich als kleine kinderen gedragen en kosten wat kost Android de lucht in moeten prijzen en het vergelijken met de iPad.

Als we eerlijk zijn is het gewoon:

1. iPad

2. Alle android tablets

en 3. alle overige tablets

Android is zeker beter dan de concurentie maar komt nowhere near de iPad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 07:27
Even googlen op "compatibility issues pages word" en je vind genoeg voorbeelden ;)
Ook tussen Excel en Numbers zijn genoeg issues bekend (zie bv hier).
De meeste issues schijnen overigens tussen Keynote en Powerpoint te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17

Sorbo

Uw hulp in huis!

Bedenk je wel dat typen op een tablet niet bijzonder prettig is, omdat je geen feedback krijgt, zoals je die op een echt toetsenbord ervaart. Lange stukken (foutloos) typen wordt hierdoor vervelend en vermoeiend, en duurt ook nog eens betrekkelijk langer dan op een normaal toetsenbord.

Als ik jou was zou ik dus voor een 9 of 10" netbook gaan, en daar je documenten op lezen/mail op sturen, enz. Dit heeft het formaat van de ipad (9,7", hoewel een netbookje wel wat dikker zal zijn), maar niet de nadelen van iOS en de touch-only interface (je krijgt er de nadelen van windows/linux/osx voor terug, maar toch.)

Mocht je dan voor een netbook gaan, kijk dan eens naar Jolicloud, een erg leuk, simpel linux OSje, met een vriendelijke interface en goede integratie met diensten als Dropbox, google docs en andere (web)apps. Het is beperkter (okay, het is een linuxdistro, dus eigenlijk ook weer niet) dan een standaard windows OS, maar is naar mijn mening voor onderweg, en zeker op een klein scherm, veel fijner dan dat logge desktop OS van microsoft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Twylight schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:34:
Android is zeker beter dan de concurentie maar komt nowhere near de iPad..
Beetje simpele fanboy reactie.. Als je het nou over eisen aan een tablet gaat hebben...
Een iPad heeft het beste touchscreen bijvoorbeeld, maar Android qua OS is weer meer open.
iOS heeft de grootste appstore maar Androidtablets hebben weer HDMI- / USBmogelijkheden...

Dus om nou te zeggen dat de iPad boven alle andere tablets staat.. hmm neauhhoor wees gerust :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:37
Het is in mijn ervaring persoonlijk, vanuit mijn werk heb ik een Ipad gekregen. Mooi apparaat maar voor mij toch aan de grote kant. Het aantal GRATIS apps die ook echt nuttig zijn viel me tegen.

Het apparaat dan ook na 3 dagen doorgegeven aan een collega.

Inmiddels beschik ik 3 dagen over een galaxy tab en ik ben vergroeid met het ding.

Ook zaken als exchange, office documenten etc worden perfect ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:36:
[...]

Beetje simpele fanboy reactie.. Als je het nou over eisen aan een tablet gaat hebben...
Een iPad heeft het beste touchscreen bijvoorbeeld, maar Android qua OS is weer meer open.
iOS heeft de grootste appstore maar Androidtablets hebben weer HDMI- / USBmogelijkheden...

Dus om nou te zeggen dat de iPad boven alle andere tablets staat.. hmm neauhhoor wees gerust :)
Kijk ik word afgestempeld als fanboy, terwijl ik het gewoon zeg hoe het werkelijk zit.

Ik heb niet eens een iPad dus waarom zou ik een fanboy zijn? Ik ben JUIST neutraal en kijk niet alleen naar één kant zoals jij dat wel doet met Android. (Zie bijvoorbeeld al het Android logo in je avatar, dat zegt genoeg)

Ik had het over de gebruikservaring van de tablet, geen ENKELE tablet komt in de buurt van de iPad omdat het beide van de zelfde fabrikant komt en de hardware dus native met de software samenwerkt.

We hebben bovendien allemaal al eerder gezien dat te veel functies helemaal niet wenselijk zijn voor de eindgebruiker (bewust of onbewust). Wat fabrikanten al jaren doen met PC's, en telefoons (honderden verschillende apparaten maken, met een net even ander uiterlijk en b.v. poorten) en er dan maar weer de zelfde Software op plempen en verkopen als superieur nieuw apparaat gebeurd nu ook met tablets met Android er op.

Maargoed, dit loopt overduidelijk weer uit op een iPad vs. Android discussie waar ik helemaal geen zin in heb, ik leg de TS gewoon een keuze voor, en leg hem uit wat mijn keuze zou zijn en de honden komen er weer op afgerend als vliegen op een hoop stront. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Twylight schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:45:
Kijk ik word afgestempeld als fanboy, terwijl ik het gewoon zeg hoe het werkelijk zit.
Nope: je presenteert je mening alsof het een feit is, en dat is de start van de gebruikelijke en vermoeiende discussies. Voor de een is de iPad de beste keuze, voor de ander niet. Ik heb er eentje gehad en na een week teruggebracht. Dus zeg dat jij de iPad de beste keuze vind, maar onderbouw dat dan zonder persoonlijke voorkeuren als feiten te presenteren.
Ik had het over de gebruikservaring van de tablet, geen ENKELE tablet komt in de buurt van de iPad omdat het beide van de zelfde fabrikant komt en de hardware dus native met de software samenwerkt.
Het is totaal irrelevant dat Apple de software en hardware maakt. De kracht van Android is bijvoorbeeld dat je de interface helemaal aan kan passen ipv de opgelegde interface van de iPad. Of je dat belangrijk vind is een persoonlijke voorkeur, maar maakt de iPad niet beter dan een Android tablet.
Maargoed, dit loopt overduidelijk weer uit op een iPad vs. Android discussie waar ik helemaal geen zin in heb, ik leg de TS gewoon een keuze voor, en leg hem uit wat mijn keuze zou zijn en de honden komen er weer op afgerend als vliegen op een hoop stront. :')
Dit loopt daarop uit omdat je hem start met niet-onderbouwde claims (die je ook niet kunt onderbouwen omdat ze alleen op jouw voorkeur gebaseerd zijn). Formuleer het dan niet zo sterk en geef aan dat het jouw mening is ipv het als (zogenaamde) feiten weer te geven :) .

[ Voor 48% gewijzigd door gambieter op 29-12-2010 16:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
:')

Een iPad werkt goed omdat de hardware van Apple is en de software ook?
Software wordt gewoon ontwikkeld door third party developers waar Apple niks mee te maken heeft.

Je noemt geen gebruikerservaringen, geen feiten, geen goede punten waarom jij een iPad het beste vind.
Je presenteert (je mening?) alsof het 100% een feit is en aangezien een tablet voor iedereen andere eisen heeft.

Tevens zegt een avatar niks, ik heb ze zelf uitgeschakeld, omdat je dan zulke onzinnige dingen gaat roepen.

Maar ik ben een hond, dus ik ga nu even naar buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gambieter schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:48:
[...]

Nope: je presenteert je mening alsof het een feit is, en dat is de start van de gebruikelijke en vermoeiende discussies. Voor de een is de iPad de beste keuze, voor de ander niet. Ik heb er eentje gehad en na een week teruggebracht. Dus zeg dat jij de iPad de beste keuze vind, maar onderbouw dat dan zonder persoonlijke voorkeuren als feiten te presenteren.
En dat is ook de reden waarom dit soort topics zinloos zijn. Iedereen kan voor zichzelf beslissen wat hij of zij beter vindt. Van een tweaker verwachten we ook dat die zelf kan bepalen wat goed is. We kunnen best helpen met specifieke vragen omtrent de aankoop, maar het is niet de bedoeling dat wij de keuze gaan maken. Daarom gaat dit topic dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.