Interne draad computers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
Jongens even een kort vraagje. Ik zoek me kapot op google en ebay enz. Ik moet draden verlengen in mijn computer. Daar heb ik dus Zwart/geel/rood draad voor nodig. Weet iemand wat voor soort (bijvoorbeeld hoeveel mm²) er dan benodigd is en wat de daadwerkelijke naam is(eventueel in het engels)

Echt super bedankt ik zal wel net verkeerd zoeken maar ben al vanaf 8 uur aan het zoeken. Alle normale verlengkabels voor computers krijg ik wel gevonden. dus de Molex etc. Maar om nou allemaal stukjes draad van 10 cm aan elkaar gaan zitten solderen lijkt me erg onhandig.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 17:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je noemt de term zelf al: molex. Heb je niet gewoon een molex verlengkabel nodig?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
nee ik heb echt gewoon draad nodig. gewoon aansluitkabel... ik weet alleen niet welke soort er gebruikt word in computers. Ik heb al een keer draad besteld maar dat was van dat ontzettend dunne modelbouw draad. Daar durf ik geen computer mee aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wat wil je precies aansluiten?
Kan je iets meer uitleg geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
aantal verschillende dingen. het gaat vooral om ledstrips (schakelaartjes voor Neon in de kast) Ik wil eventjes nette verlenging maken voor fans. Die aan een scythe fancontroller zitten. Overigens kan ik wel op sites dingen vinden om molex stekkers te maken. dus de pinnetjes en stekkertjes. Maar de kabel is nergens te krijgen ? Vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

het ligt een beetje aan het vermogen wat over de kabel moet, maar kun je niet gewoon naar de bouwmarkt lopen en daar standaard kabelwerk halen?

Er bestaan overigens ook heel HEEL erg lange molex verleng kabels. Misschien dat je eens op dealextreme kunt kijken?

die zijn vrij goedkoop en hebben gratis verzending. Het duurt alleen wel een dag of 10 voor je 't binnen hebt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
tijd heb ik zat. Aangezien de ledstrips ook pas net in hongkong zijn besteld. Ik zal eens zoeken bij Dealextreme. maar bouwmarkt hier in de buurt heeft alleen taaie 230v kabel. Niet echt wat ik nodig heb. Ik de belasting gaat niet ontzettend hoog zijn. Maar toch wil ik safe zijn die nano model kabeltjes die vind ik niet betrouwbaar genoeg. Zijn overigens ook niet te solderen zo dun!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

clifdon schreef op woensdag 29 december 2010 @ 01:50:
tijd heb ik zat. Aangezien de ledstrips ook pas net in hongkong zijn besteld. Ik zal eens zoeken bij Dealextreme. maar bouwmarkt hier in de buurt heeft alleen taaie 230v kabel. Niet echt wat ik nodig heb. Ik de belasting gaat niet ontzettend hoog zijn. Maar toch wil ik safe zijn die nano model kabeltjes die vind ik niet betrouwbaar genoeg. Zijn overigens ook niet te solderen zo dun!.
ik zet die draadjes meestal in jumpertjes die vervolgens vol tin gegoten worden. Dan heb je iets van houvast en kun je de kabels met tie-wraps (spelling?) vast zetten waardoor er ook geen extra kracht op de soldeer verbinding komt te staan.

Voor de rest gebruik ik afgedankte kabels uit de grote kabel doos. Alles wat ik tegen kom kan gebruikt worden voor low power dingen als ventilators of ledjes. Maar misschien is het niet zo'n geweldig advies :). In ieder geval kan de standaard 230V kabel ook gewoon gebruikt worden. Is misschien wat stug, maar wel lekker goed weg te stoppen.

Overigens heb je ook 230V lampkabel (die dubbele gescheiden ader met soepele draad). Werkt ook en kan voldoende vermogen hebben voor je toepassingen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

clifdon schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:06:
Jongens even een kort vraagje. Ik zoek me kapot op google en ebay enz. Ik moet draden verlengen in mijn computer. Daar heb ik dus Zwart/geel/rood draad voor nodig. Weet iemand wat voor soort (bijvoorbeeld hoeveel mm²) er dan benodigd is en wat de daadwerkelijke naam is(eventueel in het engels)

Echt super bedankt ik zal wel net verkeerd zoeken maar ben al vanaf 8 uur aan het zoeken. Alle normale verlengkabels voor computers krijg ik wel gevonden. dus de Molex etc. Maar om nou allemaal stukjes draad van 10 cm aan elkaar gaan zitten solderen lijkt me erg onhandig.
Ok je wil weten hoe het heet dan moet je eigenlijk ook beginnen in het nederlands, draad is massief, snoer bestaat uit veer dunne draardjes

Snoer is cord, en draad is wire

Kennelijk heb je zelf al in de gaten dat draad te dun kan zijn. Ga even uit van 0,16 mm2 per ampere.
Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/gif/awg.gif

Beter loop je gewoon even de elektronicawinkel in die heeft vast wel wat snoer ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over een interne kabel in een PC gaat vanaf de voeding max 12v, varierend in Ampere tot een A of 6.
heb hier toevallig net een molex plus kabels naast me liggen en ik weet dat die binnenkabel echt niet dikker is dan 0,3mm. Wel weet ik dat het een solide kabel is, dus niet gedraaid.
Ik zou als ik jou was, als je het echt goed en safe wilt doen, gewoon installatiekabel van de bouwmarkt pakken. Werkt prima en kan de stroomsterktes ook aan zonder te smelten. Dat mag nl tot 16A, precies dat wat er op een groep zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Plunder een paar oude voedingen, daar zitten precies de goeie kabels aan ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The Eagle schreef op woensdag 29 december 2010 @ 02:12:
Over een interne kabel in een PC gaat vanaf de voeding max 12v, varierend in Ampere tot een A of 6.
heb hier toevallig net een molex plus kabels naast me liggen en ik weet dat die binnenkabel echt niet dikker is dan 0,3mm. Wel weet ik dat het een solide kabel is, dus niet gedraaid.
Ik zou als ik jou was, als je het echt goed en safe wilt doen, gewoon installatiekabel van de bouwmarkt pakken. Werkt prima en kan de stroomsterktes ook aan zonder te smelten. Dat mag nl tot 16A, precies dat wat er op een groep zit :)
Mja foute aanname. stel we nemen een voeding van 400 wat delen we even voor het gemak door 5 volt dan houden we 80A over. dat is opeens een stuk meer dan 16 A
(ik weet dat de voeding grenzen heeft op bepaalde rails maar zolang je die niet weet is elke aaname potentieel gevaarlijk)
Ik zou zeggen neem de zelfde als die in je pc zitten :) dan heb je in ieder geval je best gedaan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
-

[ Voor 103% gewijzigd door [Remmes] op 29-12-2010 06:05 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Installatiekabel van de bouwmarkt om een paar LED's voeding te geven? :N

Echt: :N

Koop gewoon een paar meter van deze, soldeer dat aan bijvoorbeeld zoiets, (wat je aan je LED-controller hebt zitten weet ik niet, maar dat vogel je zelf maar uit; met dit connectortje gebruik je bijvoorbeeld zo'n loze 3,5" floppyconnector) en werk de draadjes af met dit spul.

Installatiedraad... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The Eagle schreef op woensdag 29 december 2010 @ 02:12:
Solide kabel in een kabel vanaf een voeding? Dat spul is niet solide hoor, althans, niet de honderden kabels die ik af heb geknipt, het zijn tig losse draadjes in zo'n kabeltje.

Het spul dat Kaj. aanhaalt lijkt me prima te zijn voor jouw doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk zelfs dat iets te dik draad heb geadviseerd: kijk voor de gein eens wat voor dunne draadjes er aan een ventilator voor PC's zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:39
Koop gewon een lange molex kabel van dealextreme en knip de connectoer er van af, heb je meteen een mooie molex stekker aan de ene kant om aan te sluiten in de pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:27

Harrie

NederVlaming

maarud schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:04:
Koop gewon een lange molex kabel van dealextreme en knip de connectoer er van af, heb je meteen een mooie molex stekker aan de ene kant om aan te sluiten in de pc :)
Dat lijkt mij ook het beste.
Bijvoorbeeld deze. Dan heb je 1.5m kabel voor €2,50. Ik weet niet hoeveel je nodig hebt?
Het zou mss handiger zijn als je een kabel vond met aan beide kanten een molex connector (male-female), naargelang welke je nodig hebt knip je dan de andere er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 13:49

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Of je molt een stuk UTP, kleuren genoeg! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik weet dat het voor de Fans niet erg dik hoeft te zijn. Maar de Led controller gebruikt 6A als ik er een 5meter snoer aan hang. Ik wilde daar gelijk kabel voor hebben. Dan heb ik dus een metertje of 4 nodig totaal om alles aan te sluiten.
Ja vreemd misschien maar mijn Pc Voeding gaat de 12v leveren en vandaar dat ik dus vanuit mijn computer lange bedrading nodig heb. met vooral dat verschil in draad en snoer ben ik erg geholpen daar ga ik even verder op zoeken.

Overigens gaf Kaj. mooi spul aan eigenlijk net wat ik zocht. Maar om 100 meter te kopen van elke rol voor een enkel projectje? ach ik kan er altijd een handel in beginnen. Top! bedankt in elk geval allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45
Koop anders gewoon een rolletje huishoud snoer bij de bouwmarkt (zo eentje met blauwe en bruine kabel erin) dat is dik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

1 - 1.5mm^2 moet goed zijn en dan zou ik gewoon voor flexibele bedrading gaan. Solide noemen ze bij elektra kabel massief en met die dunne draadjes is dus flexibel

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ja jammer genoeg ga ik daar geen genoegen mee nemen :(. Het is juist het punt dat de RGB led controller ook 4 Draden nodig heeft (net als een Molex kabel) Het moet dus lijken of er daadwerkelijk een molex kabel uit mijn computer komt welke dan de led controller gaat voeden. Maar ik weet nu dat ik moet zoeken naar snoer met een minimale opp van 1mm² In het ergste geval koop ik overal 100 meter van. Het is altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

4 aders voor een ledstrip, kan je gewoon een telefoonkabeltje voor pakken, per meter te koop bij de doe-het-zelf

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:53
Bij een fatsoenlijke auto onderdelen shop kan je zo goed als alle kleuren bestellen in 0,75mm2 t/m iig 4mm2. Als het niet op voorraad is(voor geel vrij grote kans), dan heb je kans dat je een hele rol moet kopen meestal 25m.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:49
Ik heb hier anders nog wel een paar meter 5*16mm2 liggen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 29 december 2010 @ 02:17:
Plunder een paar oude voedingen, daar zitten precies de goeie kabels aan ;)
precies :D doe ik ook altijd.. defecte voedingen ontdoen van draadboom en fan.. en dan afvoeren.. ( of de caps er nog uithalen als ze nog goed zijn :P )

meestal heb je toch wel 30+ centimeter in zo`n boom tot de eerste molexjes :)

ook handig bij rare voedingsformaten :P

404 Signature not found

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik zal er wel overheen gelezen hebben gezien de tijd, maar waarom niet gewoon zoiets?
http://www.informatique.n...-verlengkabel-3-pins.html

Hallo met Tim

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

clifdon schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:46:
Overigens gaf Kaj. mooi spul aan eigenlijk net wat ik zocht. Maar om 100 meter te kopen van elke rol voor een enkel projectje? ach ik kan er altijd een handel in beginnen. Top! bedankt in elk geval allemaal :D
De links die ik gaf zijn indicatief, en zeker bij triviaal spul als kabel is het een feit dat een groothandel grootverpakkingen verkoopt, dit niet bepalend is voor de hele markt. Ik ging er dus van uit dat je met een dergelijke lead op het goede spoor gebracht kon worden.
Ik weet niet waar je woont, maar bij elke serieuze elektronica-onderdelenwinkel kun je montagesnoer gewoon per meter kopen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik weet niet of je nog steeds opzoek bent naar interne kabels, ik heb hier namelijk een hele berg liggen in allerlei verschillende kleurtjes. Het is draad van een kapotte voeding.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
voor de meeste kabels kun je ongeveer 6A/mm2 aanhouden
nou neem eventueel iets ruimte dan heb je dus 1-1.5mm2 nodig

daar kun je imo ook gewoon luidsprekerdraad voor gebruiken. dat is net zo'n soort draad. alleen bestaat dat (voor zover ik heb gezien) niet in geel. ik weet niet of dat een probleem is.

die connectors kun je overigens gewoon kopen. alleen heb je een tang nodig als je ze goed aan de kabel wilt maken. ik heb wel zo'n tang, maar jij niet denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
door het bericht van iemand dat het bij een auto-onderdelen zaak te krijgen was. Ben ik eens even naar een caravan-boer om de hoek gegaan. en voila daar had ik de kabel. Gratis en voor niets. Dank jullie allen.

*Topic mag gesloten worden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27

Stoney3K

Flatsehats!

fish schreef op woensdag 29 december 2010 @ 02:24:
[...]

Mja foute aanname. stel we nemen een voeding van 400 wat delen we even voor het gemak door 5 volt dan houden we 80A over. dat is opeens een stuk meer dan 16 A
En jij verwacht dat die 80 Ampère allemaal door 1 ader heen wordt gejaagd? ;)

De meeste voedingen kunnen op 5V en 12V inderdaad wel een paar dozijn Ampère aan stroom leveren. Maar dat wordt dan gewoon verdeeld over meerdere aders -- ooit wel eens opgevallen dat een ATX moederbord-connector wel verbazend veel rode, gele en zwarte draden heeft? :Y)

De PCIe en P4 connectors maken van hetzelfde trucje gebruik om meer prik naar de CPU of videokaart te kunnen sturen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1