iTunes bibliotheek / Store

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:21
Hey allemaal,

iTunes: Geweldig programma.
Alleen 1 nadeel waar ik maar geen oplossing voor kan vinden.

Ik beschrijf eerst even hoe ik mijn muziek afspeellijst e.d. aanpak.
1. Ik download het nummer(Wildstylez - Single Sound bijv.)
2. Deze zet ik in de map "Muziek"
3. Vervolgens sleep ik dit nummer van "Muziek" naar de iTunes bibliotheek
Het nummer is nu aanwezig in de muziek map EN in de bibliotheek.

iTunes gebruik ik vervolgens voor gewoon muziek luisteren tijdens huiswerk maken o.i.d.
Dus hij gaat gewoon de gehele bibliotheek af.

Maar er zijn soms echt wel nummers die je niet kent of die een promo/rip zijn. En deze wil ik NIET in mijn muziek collectie. Deze luisterde ik voorheen gewoon via Windows Media Player(op Windows XP). Toen had ik tevens het openen van .mp3 ingesteld als WMP. Als ik meerdere nummers wou luisteren(huiswerk) startte ik iTunes.
Maar als ik nu een rip wil luisteren en die ik toch na 2 weken weer verwijder dan opent hij deze in iTunes. Opzich geen probleem maar dan komen die nummers wel terecht in de bibliotheek en dat wil ik dus niet!
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb nog een vraag:
Ik wil mijn muziek laten afspelen en dat hij tevens de albumhoes laat zien. Maar deze heb ik niet. Ik heb gevonden dat die deze vanzelf download van het internet. Hiervoor heb je dus wel een iTunes Store account nodig. Als ik deze wil aanmaken vraagt die om een betalingsmethode te selecteren maar hierbij kun je alleen creditcard selecteren en nog iets maar dat weet ik helemaal niet wat dat is. Maar het probleem is dat ik geen creditcard heb. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, hoe ik dus wel een account kan maken?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:38

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je kan je bibliotheek natuurlijk ook ordenen. Ik heb een 'verzamelalbum' gemaakt met rips etc er in. Dan kan ik de nummers makkelijk terugvinden en eventueel verwijderen.

Je kan ook de rips in een playlist zetten. Dan kun je ze ook makkelijk terugvinden en verwijderen.

(Je kan trouwens iTunes ook zo instellen dat hij zelf nummers naar de map 'muziek' kopieert als je het nummer toevoegt aan de bibliotheek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:28
Trezzahn schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:46:

Maar als ik nu een rip wil luisteren en die ik toch na 2 weken weer verwijder dan opent hij deze in iTunes. Opzich geen probleem maar dan komen die nummers wel terecht in de bibliotheek en dat wil ik dus niet!
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Windows instellen dat WMP weer de standaard wordt om mp3 files mee te openen. Want deze staat nu dus op iTunes ingesteld, waardoor deze zich opent en die importeert het bestand dan gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
L201 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:40:
[...]

Windows instellen dat WMP weer de standaard wordt om mp3 files mee te openen. Want deze staat nu dus op iTunes ingesteld, waardoor deze zich opent en die importeert het bestand dan gelijk.
Inderdaad. Ik vind iTunes überhaupt waardeloos om muziek mee af te spelen. Veel te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Ja, dat is een beetje het probleem. Ik heb nu een MacBook Pro. Dus Windows Media Player hoef/kan ik hier niet op te hebben ;)

Maar er is geen functie die NIET automatisch muziek aan de bibliotheek toevoegt?
Want ik heb alleen hardstyle/hardcore in mijn muziek collectie en ik wil af en toe ook wel een TOP 40 luisteren. Dan vind ik het weer kut dat hij dan weer 40 nummers toevoegt aan de bibliotheek. Welke ik dan vervolgens weer met de hand moet verwijderen.. :(

Iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Download een andere player zoals Vox en stel in dat hij daarmee standaard .mp3/.m4a etc opent. Dan kun je iTunes gewoon gebruiken voor je collectie.

Je kunt ook je bibliotheek ordenen. Of gewoon filteren:

Afbeeldingslocatie: http://devosto.nl/dir/dump/iTunes-s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb het opgelost door iTunes mijn niet te laten kopieren maar het gewoon te spelen vanaf de locatie waar het staat. Daarnaast heb ik een zodanige mappen structuur dat muziek die ik er niet in wil hebben dus niet toevoeg.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Nja, ik denk dat ik het dan ook zo maar doe... :$
Gewoon rips/muziek spelen die je maar tijdelijk gebruikt en als ik dan "vaste" muziek heb dan zet ik die wel in iTunes. Een andere oplossing is er volgens mij niet, en dit is de meest praktische denk ik dan....

Thnx
Pagina: 1