Vertex 2 inbouwen in Sony Vaio F13 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-12 17:54
Ik zou graag een Sony vaio F13 willen gaan kopen. Echter vraagt sony 350 euro voor een 128gb SSD. Nou vroeg ik me af, is het mogelijk om een OCZ Vertex 2 in de sony vaio F13 te bouwen? en kan die gewoon draaien naast/samen met een 7200rpm HDD?

Ik weet niet zeker of de F13 uberhaupt aansluiting heeft voor 2 harde schijven, maar zou het eventueel mogelijk zijn om een SSD en een 'normale' HDD in een systeem fatsoenlijk te laten draaien? Kan een OCZ Vertex 2 uberhaupt ingebouwd worden en zoja welke zouden jullie adviseren? Ik denk dat ik zo rond de 120gb zou willen hebben, maar er zijn verschillende typen.....

Ik hoop dat mijn verhaal begrijpelijk is en hoop dat jullie kunnen helpen.

gr.
Rutger

• sabir96
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11-2022

sabir96

Android Fanboy

Vraagt Sony je 350 euro om de SSD er bij te plaatsen, of om de harde schijf die er al in zit ermee te vervangen? Ik zal het even googelen, als je bereid bent om je optical drive op te geven kan je een speciaal ding kopen wat je in plaats van de optical drive installeert, en daar kan je heel makkelijk een HDD of SSD in stoppen Edit: Dat is voor zover ik weet alleen voor MacBooks. Het ziet er naar uit dat je alleen de harde schijf die er al in zit moet vervangen. Volgens mij is een Vertex 2 120 Gb wel genoeg, afhankelijk van wat je ermee wil gaan doen. Het is snelheid vs meer opslagruimte, als je meer oplsagruimte nodig hebt moet je gewoon een grotere HDD kopen (volgens mij zijn er al 2.5" drives van 1 TB), als je dat niet echt nodig hebt gewoon voor een SSD gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door sabir96 op 28-12-2010 23:16 ]

De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dan moet je weten hoeveel s-ata poorten dat ding heeft. Als ie er maar een heeft kan je daar niet twee verschillende schijven op aansluiten. Maar als je er eentje (ipv je DVD-drive bijv.) vrij kan maken kan je daar elk type HD of SSD aansluiten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
kan je mischien een andere titel aan je op geven? is een stukje overzichterlijker.

op deze manier weet niemand voordat die erop klikt waar het over gaat.

• MSI2
Sony vraag 350 om 'm te vervangen. Is er in deze laptop (16.4 inch) geen ruimte voor een 2e denken jullie. Hoe kan ik de titel van mijn topic veranderen?

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:43
In de meeste laptops is geen ruimte voor twee hdd's denk ik (niet dat ik veel laptops van dichtbij zie). Zelf vervangen kan je dan dus waarschijnlijk geld besparen (en je hebt de originele als reserve-/extra schijf), maar je wilt misschien eerst uitzoeken of dat gevolgen heeft voor de garantie.

Voor een andere titel moet je volgens mij een topic report (TR: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) indienen met een suggestie.

[ Voor 8% gewijzigd door Raynman op 28-12-2010 23:26 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MSI2 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:15:
Sony vraag 350 om 'm te vervangen. Is er in deze laptop (16.4 inch) geen ruimte voor een 2e denken jullie. Hoe kan ik de titel van mijn topic veranderen?
Je hebt er niet veel aan wat mensen denken, je moet het weten. En als je het niet weet moet je het te weten komen. Je zegt dat Sony €350 vraagt om de HD voor een SSD te vervangen. Vervangen suggereert dat de oude HD er dan uit gaat. Sowieso is dat bedrag absurd hoog, dit soort dingen moet je gewoon zelf doen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Kweenie wat er mis is met ts' google, maar is toch zat over te vinden:

http://www.monteverde.org...ard_Drive_Replacement.htm

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:47
Zo'n optical drive bay harddrive casing is niet alleen voor macbooks hoor. De meest gangbare naam is een HDD Caddy, en op ebay staan ze voor praktisch elk model laptop.

I'm a photographer, not a terrorist

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-12 19:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Titelfix. Het origineel was wat 'generiek'.

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-12 23:00
Ik heb in mijn F11 zelf de harde schijf vervangen door een vertex2 120gig.
In een kwartiertje was het gebeurt.
Ik heb gewoon mijn originele schijf geghost en de vertex erin gestoken.
Het is nu wel een enorm verschil in snelheid met de SSD.

En het is wel mogelijk om een 2de harde schijf te monteren in een F11, F12, F13.
Maar dan moet je wel je optical drive missen.
Hier heb je een uitgebreide tutorial.
http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm

• MSI2
Dank julie allen voor de antwoorden. Ik zit er nu over te denken een asus N71jq aant schaffen, deze heeft wel ruimte voor een 2e harde schijf, zonder optische drive te hoeven missen...

Kan ik een SSD en een gewone HDD(5400rpm) naast elkaar laten draaien? Heb ik dan de volledige voordelen van de snelheid van de SSD gewoon, bijv voor opstarten windows als ik windows hierop heb geinstalleerd?
Pagina: 1