Toon posts:

Pc start niet met 8pins voeding erin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag een nieuwe pc inelkaar gezet en nu heb ik het vreemde probleem dat wanneer ik de 24pins en 8pins voeding kabel op het mobo aansluit hij geen stroom geeft en hij dus niet opstart, wanneer ik de 8pins eruit haal gaat de stroom er wel op en beginnen alle fans te draaien..geprobeerd zonder die 8pins beeld te krijgen maar dat werkt niet. Verschillende kabels en mogelijkheden geprobeerd maar ik hoor enkel een klik van de voeding zodra ik de 8pins erbij doe en de pc aanzet. Ik heb een asus p6x58d-e mobo met i7 950, corsair ax750 voeding en 6gb kingston geheugen iemand enig idee?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:26

Dark

who tweaked the light?

Het is toch wel de goede 8pins kabel heh? niet dat je een vga kabel in je moederbord gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:46:
Het is toch wel de goede 8pins kabel heh? niet dat je een vga kabel in je moederbord gebruikt?
Ik ga er wel vanuit ja dat het de goede is, al lijkt me dat het logische probleem maar kan geen andere kabel in de doos van de voeding vinden die het dan moet zijn

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:50:
[...]

Ik ga er wel vanuit ja dat het de goede is, al lijkt me dat het logische probleem maar kan geen andere kabel in de doos van de voeding vinden die het dan moet zijn
Dan denk ik dat je toch op de voeding zelf de kabel op de verkeerde connector aangesloten hebt en misschien op je pci-e connectors hetgeen niet direct de bedoeling is.

[ Voor 4% gewijzigd door Roel1966 op 28-12-2010 23:31 ]

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Oh dat is ook nog mogelijk als het een modulaire is ja...

Als je wel zeker bent dat alles goed is ingeplugd, is het misschien sluiting. Een stand-off die verkeerd zit ofzo onder het moederbord? die heb je toch wel gebruikt?

Verwijderd

Als ik het me goed herinner hebben de PCI-e 8-pins connector en de EPS 8-pins connector verschillende aansluitingen, met de afgesneden hoekjes zeg maar, en dan zou de verkeerde kabel dus alleen met n flinke dosis kracht erop gaan.

edit: de opmerking hierboven dat deze in de voeding zelf in de verkeerde aansluiting zit is inderdaad ook nog mogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan de 8pins maar in 1slot op de voeding dan? Heb er al een paar geprobeerd maar tot nog toe niets..en stand off bedoel je die gouden boutjes mee? Die stonden er al in de kast lancool 58

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:46:
Kan de 8pins maar in 1slot op de voeding dan? Heb er al een paar geprobeerd maar tot nog toe niets..en stand off bedoel je die gouden boutjes mee? Die stonden er al in de kast lancool 58
Volgens mij wel ja want de pci-e connectors wijken af van die connector voor je cpuvoeding, dus ik zou toch eens de handleiding van je voeding eens nakijken welke specifiek bedoeld is voor je cpu.

Wat die afstandsbusjes betreft moet je toch altijd even kijken of er niet per ongeluk 1 teveel zit want dan krijg je sluiting, dus toch voor de zekerheid kan je dat ook beter even nog na checken.

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:17:
[...]

Volgens mij wel ja want de pci-e connectors wijken af van die connector voor je cpuvoeding, dus ik zou toch eens de handleiding van je voeding eens nakijken welke specifiek bedoeld is voor je cpu.

Wat die afstandsbusjes betreft moet je toch altijd even kijken of er niet per ongeluk 1 teveel zit want dan krijg je sluiting, dus toch voor de zekerheid kan je dat ook beter even nog na checken.
Net nog even de kabels nagelopen maar heb echt alle combinaties gehad en op de pci-e kabels staat erop pci-e dus dat kan ook niet echt fout gaan..miss morgen dan alles maar opnieuw opbouwen..

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
heb je afstandsbusjes gebruikt tussen je mobo en je case?

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Zit je 24 pins er goed in? Ik heb vaker gehad dat hij er net niet goed in zat en de computer niks deed. Ik zou gewoon even nagaan of alle kabels er goed in zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door MPeek op 29-12-2010 00:49 ]

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
en anders kan je altijd nog kijken of je voeding los start, gewoon een paperclip pakken en die tussen 2 connectors uit je 24 pin steken, weet zo niet de pin payout uit mn hoofd, zou je even moeten googlen

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 14:16

koudepinda

Don't Panic

en als je de mogelijkheid hebt om de voeding op een ander systeem te checken probeer dat of de voeding van dat ene systeem op dit systeem. (dan pas zou ik met die paperclip bezig gaan, voedingen houden er niet echt van om onbelast aan te gaan) (tenzij ik me daarin vergis)

always bring a towel

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

ricardohuisman schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:54:
en anders kan je altijd nog kijken of je voeding los start, gewoon een paperclip pakken en die tussen 2 connectors uit je 24 pin steken, weet zo niet de pin payout uit mn hoofd, zou je even moeten googlen
Ik wel. Tussen groen en zwart.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ricardohuisman schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:54:
dat is de groende draad (power_on)
en de zwarte (ground)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 16:55
Stonden die ook op de goede plek? Afstandsbusjes op plekken waar geen gaten in je Mobo zitten kunnen kortsluiting veroorzaken.

Computer says no

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ja die kan maar op 1 plek de voeding in!
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/x3g1sy.jpg

stonden die gouden boutjes ook op de juiste plaats? zat er bij elk boutje ook echt een gaatje in het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:08:
[...]

ja die kan maar op 1 plek de voeding in!
[afbeelding]

stonden die gouden boutjes ook op de juiste plaats? zat er bij elk boutje ook echt een gaatje in het moederbord?
Ja heb net het mobo er weer uitgehaald maar die gouden boutjes stonden allemaal goed, bedankt voor het schema eens kijkennof dat wat uithaalt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:42:
Vanmiddag een nieuwe pc inelkaar gezet en nu heb ik het vreemde probleem dat wanneer ik de 24pins en 8pins voeding kabel op het mobo aansluit hij geen stroom geeft en hij dus niet opstart, wanneer ik de 8pins eruit haal gaat de stroom er wel op en beginnen alle fans te draaien..geprobeerd zonder die 8pins beeld te krijgen maar dat werkt niet.
Typisch voor, stuk mobo, incompatibiliteit tussen enkele onderdelen of kortsluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:36:
[...]

Ja heb net het mobo er weer uitgehaald maar die gouden boutjes stonden allemaal goed, bedankt voor het schema eens kijkennof dat wat uithaalt..
Zelfde verhaal, aanzetten en dan hoor ik een dubbelklik in de voeding

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:36:
[...]

Mooi! dan zijn die boutjes (stand-off's) iig check...okee!

Wat ik me ook nog bedacht: het zijn toch wel de kabels die bij deze voeding horen?
kabels van verschillende modulaire voedingen zijn onderling niet uitwisselbaar.

En idd, met the Mask eens, dat tikje en verder niks duidt er vaak op dat de kortsluit-beveiliging van de voeding in werking treed. Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar als je verder zeker weet dat alles goed zit is er waarschijnlijk iets stuk of incompatible.

Kijk de kabels na, vergewis je ervan dat je een 12v EPS kabel gebruikt hebt, en niet een PCI-E kabel, en dat alles goed zit ingeplugd aan beide kanten.

edit:
Ah laatste lukte dus niet ...
Okee, dan is waarschijnlijk de voeding gewoon stuk, als je de mogelijkheid hebt even een andere proberen anders rma aanvragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dark op 29-12-2010 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net even het mobo uit de kast gehaald en los op tafel aan de voeding gehangen om te checken of er kortsluiting met de kast wordt gemaakt maar nog steeds geen stroom dus begint er op te lijken dat er iets brak is..

Verwijderd

Enkele weken geleden PRECIES het zelfde probleem als jij gehad ,

Conclusie bij mij was MOBO naar de g*dverd*mme , was overigens ook een NIEUW MOBO!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:17:

Conclusie bij mij was MOBO naar de g*dverd*mme , was overigens ook een NIEUW MOBO!
Net even een andere voeding geprobeerd aan het mobo maar hetzelfde probleem, zit denk ik niets anders op dan een RMA'tje. Kan niets anders meer bedenken

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:17:

Dat iets nieuw is, is nog geen garantie dat het werkt. Helaas gaat men hier wel altijd van uit.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:06
Alleen 'garandeert' de verkoper jou dat het moederbord werkt, dus zo gek is het nog niet om daar vanuit te gaan. Verder is het ook niet zo'n probleem als het een keer niet werkt, aangezien de verkoper vanwege die garantie het moederbord kosteloos zullen (en moeten) omruilen.

Verwijderd

De verkoper kan me zoveel garanderen als hij wil, ik gebruik liever mijn boerenwijsheid. Ik ga er nooit van uit dat hetgeen ik binnenkrijg ook daadwerkelijk werkt. In de meeste gevallen zal het wel goed werken en in sommige gevallen niet.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:28:
[...]

Net even een andere voeding geprobeerd aan het mobo maar hetzelfde probleem, zit denk ik niets anders op dan een RMA'tje. Kan niets anders meer bedenken
Probeer je eigen voeding dan ook eens in de andere pc, als de voeding daar wel werkt, ben je iig zo goed als zeker dat de oorzaak haast wel het moederbord moet zijn.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Afgelopen week dezelfde probs gehad, na een sluiting in mijn nieuwe voeding Zalman 600 silent.
Nieuwe voeding erin en niet opstarten (zweetdruppels op voorhoofd).
Had ook een nieuwe koeler erop gezet waar de 4 pins maar op 3 pinnetjes was aangesloten (verschoven)...
Duurde wel een paar uurtjes voor ik het zag... |:( ja ja heb een bril nodig...

Verder kan je nog proberen om met één ram module op te starten...
Een PCI videokaartje ipv PEG kaart kun je ook nog proberen
Een cmos reset wil ook nog wel eens helpen.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Pagina: 1