Ziggo WLAN via Ubee en Linksys

Pagina: 1
Acties:

• LuuT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:27
Hey,

Ik heb vandaag geprobeert Ziggo Alles-in-een aan te sluiten bij mijn broer. Standaard is een Ubee modem bijgevoegd. Ik heb zelf een Linksys Wireless E1000 router aangeschaft om zo een WLAN verbinding te kunnen maken.

Ik heb het als volgt aangesloten:

Kabel --> Ubee Modem --> (internet poort) Linksys router.

Aangezien het Ubee modem maar 1 IP geeft heb ik op de linksys router weinig hoeven aanpassen naar mijn idee. DHCP staat standaard ingeschakeld en dat moet dus ook lijkt me.

het probleem is dat ik op één laptop geen internet verbinding krijg. Wel kan ik draadloos verbinding maken met het netwerk, maar dus geen internet.

Als ik mijn router vervolgens rechtstreeks aansluit op mijn laptop (modem->router->laptop) heb ik wel internet. Dit geeft naar mijn idee iig wel aan dat de verbinding tussen ubee modem en linksys router goed is.

Nog vreemder is het dat ik op 2 andere laptops wel draadloos verbinding kan maken met internet!. Ik heb daardoor de laptop waar het niet mee lukt meegenomen naar mijn huis om te kijken of ik daar een goede wlan verbinding kan krijgen en: ja hoor, daarmee zit ik dit bericht nu te typen.

Conclusie:

Er gaat iets mis met de verbinding tussen deze laptop en de linksys router. Internet werkt bekabeld prima, maar draadloos kan ik wel verbinding maken maar geen internet tot stand krijgen.

Iemand ervaring mee of een oplossing?

Verwijderd

Er van uit gaande dat je de software volgens de instructies op de betreffende laptop geinstalleerd vindt er bij installatie een controle plaats of er verbinding is met je router. Indien dit niet geval is moet je een foutmelding hebben gehad. Verder moet je er rekening mee houden dat de USB stick altijd in de dezelfde USB poort moet zitten om verbinding te krijgen.

Je DHCP moet op automatisch staan.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:02

lier

MikroTik nerd

Post eens een IPCONFIG /ALL van de laptop als hij niet werkt.
Daarnaast, test eens met de bewuste laptop of het probleem ook op treedt als je de laptop met de kabel op de router aan sluit (in plaats van draadloos).
Misschien MAC filtering aan staan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
De laptop waar het niet mee lukt, werkt thuis wel zeg je.
Heeft die laptop een statische ip-configuratie? Dat zou namelijk een hoop kunnen verklaren.

Wellicht heb je zowel thuis als bij je broer dezelfde ip-range, maar is de DNS anders.

Ik zag iets over het hoofd:

"Als ik mijn router vervolgens rechtstreeks aansluit op mijn laptop (modem->router->laptop) heb ik wel internet. Dit geeft naar mijn idee iig wel aan dat de verbinding tussen ubee modem en linksys router goed is."

[ Voor 57% gewijzigd door McWolf82 op 29-12-2010 13:06 ]

Verwijderd

Over welke wlan chipset beschikt je laptop? ......(atheros)
Update je driver voor deze adapter.

Nu zou het probleem verholpen moeten zijn.
Test anders een andere wlan adapter in de laptop, dit zal het probleem verhelpen.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:00

3DDude

I void warranty's

Ik heb nog wel een mini pci-express wifi kaartje te koop :P

Gewoon kwestie laatste driver installeren (bij win7 kan je dat via windows updates -> optionele updates als het goed is doen).
Anders zoeken op Typenr van het kaartje (chipset o.i.d. of merk etc) en los de laatste drivers downloaden..
Mocht het kaartje dan niet werken, zou ik nagaan of de accesspoint instellingen correct zijn, of het wifi kaartje B/G/N ondersteund en of de router niet op N-ONLY staat (als je wifi kaartje maar G ondersteund, je router staat op N-only --> wordt het lastig connecten :P)

Mocht dat allemaal niet werken (dus driver updaten, settings controleren, specificaties nakijken)
Alternatieven zijn:
Voortaan een Kabel in de desbetreffende nog niet werkende laptop stoppen.
Of een nieuw wifi kaartje kopen indien dat nodig is en het dan proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door 3DDude op 29-12-2010 17:27 ]

Be nice, You Assholes :)

• LuuT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:27
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Het viel me plots op dat de twee laptops waarmee ik wel verbinding kan maken allebei Windows 7 hebben draaien. De laptop met problemen draait op Vista. Ik heb uiteindelijk de netwerkadapter driver vernieuwd en nog wat meerdere dingen uitgeprobeerd waarna hij het plots deed, helemaal zeker ben ik er niet van dat het dus aan de driver van de adapter heeft gelegen.

Het viel me trouwens ook op dat de bijgeleverde cd bij het automatisch configureren van de router zelf een vreemd ssid verzint. Ook daardoor raakte ik in de war!!? Dacht nog even aan een virus ofzo. Ik heb de ssid's '...Dolfijn' en 'GoudenWalrus' voorbij zien komen!! Waar slaat dat op?? Ik had pas laat door dat het om mijn eigen linksys E1000 router ging en heb daarna handmatig maar een normaal ssid genomen.

Alles doet het inmiddels gelukkig, nogmaals dank voor het meedenken.
Pagina: 1