Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Paradigit Recovery te omzeilen?

Pagina: 1
Acties:

• Edu78
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 18:22
Hoe kan ik het Paradigit Recovery programma omzeilen?

Heb nieuwe hardware ingebouwd, maar als ik Windows XP opnieuw installeer via de Recovery functie, kom ik bij een menu van Paradigit die ook allerlei oude drivers intstalleert - wat dus niet wil. Hoe kan ik dit omzeilen, zodat ik zelf de goede drivers kan installeren?

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-11 22:10

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Edu78 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:55:
Hoe kan ik het Paradigit Recovery programma omzeilen?

Heb nieuwe hardware ingebouwd, maar als ik Windows XP opnieuw installeer via de Recovery functie, kom ik bij een menu van Paradigit die ook allerlei oude drivers intstalleert - wat dus niet wil. Hoe kan ik dit omzeilen, zodat ik zelf de goede drivers kan installeren?
Gewoon niet de recovery gebruiken, maar een echte installatie vanaf CD/DVD.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Edu78
remy007 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:58:
[...]

Gewoon niet de recovery gebruiken, maar een echte installatie vanaf CD/DVD.
Hoe doe ik dat?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:27
Beste is gewoon ergens een OEM-versie van XP te downloaden en deze te installeren met de key die op de kast staat. Uiteraard wel zorgen dat je dezelfde Windows versie download met dezelfde soort licentie(OEM in dit geval). Taal maakt nikt uit

Verwijderd

mad-dog schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:01:
Beste is gewoon ergens een OEM-versie van XP te downloaden en deze te installeren met de key die op de kast staat. Uiteraard wel zorgen dat je dezelfde Windows versie download met dezelfde soort licentie(OEM in dit geval). Taal maakt nikt uit
lukt niet met een Paradigit licentie.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:59
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:08 ]

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11 00:35
Zolang ie een werkelijk OEM installatie medium te pakken krijgt zou dit zonder problemen moeten werken.
Een vriendelijke medewerker in een repair shop kan je misschien wel een cd'tje branden indien je geen zuivere download te pakken krijgt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hoe zit die paradigit recover in elkaar? Zo'n Groot rar bestand dat wordt uitgepakt? Dan moet je dat rar bestand aanpassen toch?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:04

Bejit

Svenska Faderland

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:07:
[...]

lukt niet met een Paradigit licentie.
Er is geen speciale "Paradigit" licentie.

Gewoon kijken of het XP Home of Prof is. 32Bit of 64Bit(Zal wel 32Bit zijn).

Als je niet kan downloaden, gewoon naar lokale PC boer gaan en op vertoon van je licentie vragen of ze een Windows XP cd voor je hebben.(Gebrande kopie)

Systeempje

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-11 10:30

thof

FP ProMod
Heb zelf ook een Paradigit systeem gehad. Daarvan raakte het moederbord defect. Kon niet een vervangend moederbord bij ze aanschaffen. Kwam er op neer dat ik dan ook maar meteen een nieuwe licentie moest kopen. Naar mijn weten was de installatie disk zo aangepast dat hij ook naar de bios versie keek om te zien of het een echt Paradigit systeem betrof (helaas geen bron).

Wat versta je onder nieuwe hardware ingebouwd? Als er bepaalde hardware ingebouwd wordt spreekt de licentie van 'een nieuw systeem' en mag de OEM licentie niet meer voor dat systeem gebruikt worden.

Misschien helpt het als je de situatie voorlegt aan Microsoft zelf. Via het automatische computergestuurde activatie menu?

[ Voor 9% gewijzigd door thof op 28-12-2010 22:26 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
Bejit schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:21:
[...]

Er is geen speciale "Paradigit" licentie.

Gewoon kijken of het XP Home of Prof is. 32Bit of 64Bit(Zal wel 32Bit zijn).

Als je niet kan downloaden, gewoon naar lokale PC boer gaan en op vertoon van je licentie vragen of ze een Windows XP cd voor je hebben.(Gebrande kopie)
Ik denk dat paradigit VLK licenties gebruikt, iedere PC ontvangt een eigen sleutelcode (sticker) maar op de harddisk wordt een pre-installed XP versie gebruik waarde sleutel al in zit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Termi schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:24:
[...]

Ik denk dat paradigit VLK licenties gebruikt
Dat noem je dan een SLP OEM licentie. Een VLK (Volume License Key) is heel wat anders en die gaat echt niet aan prive personen verkocht worden..

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2010 06:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Edu78
thof schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:21:
Heb zelf ook een Paradigit systeem gehad. Daarvan raakte het moederbord defect. Kon niet een vervangend moederbord bij ze aanschaffen. Kwam er op neer dat ik dan ook maar meteen een nieuwe licentie moest kopen. Naar mijn weten was de installatie disk zo aangepast dat hij ook naar de bios versie keek om te zien of het een echt Paradigit systeem betrof (helaas geen bron).

Wat versta je onder nieuwe hardware ingebouwd? Als er bepaalde hardware ingebouwd wordt spreekt de licentie van 'een nieuw systeem' en mag de OEM licentie niet meer voor dat systeem gebruikt worden.

Misschien helpt het als je de situatie voorlegt aan Microsoft zelf. Via het automatische computergestuurde activatie menu?
Heb net als jij het moederbord vervangen. Maar bij mij installeerde Windows daarna gewoon. Geen problemen met licentie. Behalve dus dat hij nu steeds drivers van het oude moederbord wil installeren.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

@TS: Inderdaad, zoals een aantal mensen zeggen, gewoon een random Windows-cd/dvd nemen met dezelfde versie als op de sticker aan de achterkant/zijkant staat. En dan de code invoeren die daar op staat.
thof schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:21:
Naar mijn weten was de installatie disk zo aangepast dat hij ook naar de bios versie keek om te zien of het een echt Paradigit systeem betrof (helaas geen bron).
Wat je zegt over die installatie-cd's van Paradigit klopt. Die kijken naar een bepaalde string in het geheugen op CMOS-chip waar ook bijv. de BIOS-instellingen staan. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:16
Moet met een OEM cd prima lukken volgens mij, installeren met een random key en vervolgens met het activeren de key terug veranderen naar je orginele.

• Edu78
Ga ik doen. Bedankt!
Pagina: 1