[feat] check voor tor exit nodes

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 15:19
ik ben momenteel aan het spelen met / kijken naar tor. het waarom is even niet zo belangrijk, maar ik loop tegen een probleem aan bij het bezoeken van tweakers.net via het tor-netwerk : veel high-speed exit-nodes (bijvoorbeeld 192.251.226.205 en andere blutmagie.de exit-nodes) zijn op ip-nummer gebanned, en resulteren in de melding :
De toegang tot Tweakers.net vanaf dit IP is geweigerd

<verhaaltje waarom>
ik begrijp prima waarom er een limiet gesteld wordt op het aantal hits vanaf specifieke ip-adressen, maar vraag mij af of er misschien een uitzondering gemaakt kan worden voor bekende tor exit-nodes, of iig de limiet opgeschroeft zou kunnen worden voor deze klasse machines. voor zover ik heb begrepen zijn er twee mogelijkheden om te zien of iemand via een tor exit-node surft :

- het tordnsel script (http://exitlist.torproject.org/)
- de bulk export (https://check.torproject.org/cgi-bin/TorBulkExitList.py)

ik heb geen idee of dit technisch mogelijk is bij jullie infrastructuur, maar zou jullie willen vragen het te overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Nee. Ik ben zelfs van plan om alle tor nodes te blokkeren mbv de door tor gegeven exit-lists in de nieuwe loadbalancers.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Bij misbruik vanaf IP's worden IP's geblokkeerd, ongeacht van wie het IP is, of dat nou het kantoorIP is van heel KPN, of een hutje op de hei. :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Overigens is dat omdat nu (en in het verleden) vrijwel alle requests die van Tor exit-nodes afkomstig waren pogingen zijn om onze (pricewatch) database leeg te trekken, waarbij het om vele duizenden pageviews per uur gaat, op data waarvan wij liever niet hebben dat die geleeched wordt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Dit topic is gesloten.