Laptop schakelt internet/modem uit.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Goedenavond,
Ik zit met een raar probleem.
Sinds kerst heeft mijn vader een mini-laptop (dell inspiron 1018) windows 7 starter gekregen.
Elke keer als ik op het internet ga met de laptop dan logt hij netjes in, maar dan schiet vaak het internet uit.
Door het hele huis kan niet meer geïnternet worden dan (ps3 pc andere laptops ect) totdat het modem weer gerest word.

modem: wannadoo livebox van sagem (zo een grote witte met een knipperende W)
Met een Linksys wireless G accespoint (blauwe met 2 antenes)
(internet is hier wat ouderwets geregeld met 2modems... een voor de wireless 1 voor de fysieke)

Het lijkt alsof de modem de laptop als '''vijandig'' ziet en het zichzelf uitschakelt als de laptop wilt inloggen?

iemand een idee of suggesties?

dit heb al geprobeerd om de laptop op te starten met de firewall uit (mcafee)
En de laptop fysiek aangesloten aan de modem (hij kon de modem niet identificeren)

Ook zijn verschillende apparaten hier aangesloten aan het internet (pc's 2 laptops een ps3 en wa smartphones soms) en de gedurende 4-5jaar ging het altijd goed.
Alleen met de komst van deze laptop zijn er dus problemen,

[ Voor 10% gewijzigd door AlphaWierie op 28-12-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Dacht het probleem te hebben opgelost door IPV6 uit te schakelen, maar helaas is het niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:44
Zo'n zelfde probleem heb ik ook op me laptop. Als ik via draadloos internet flink ga downloaden(1gb @ 15mb/s) dan gaat mijn internet verbinding er meerdere malen uit, maar dan voor het hele huis. Volgens mij legt hij het signaal van de eerste router of modem plat.

Alhoewel ik deze niet hoef te resetten, na 2 minuten is het signaal weer terug.
Heb ik zelf ook nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dit is een bekend probleem met sommige versies van je router. Met name hardware revisie 7 heeft serieuze problemen. Deze heeft namelijk een afwijkende chip (Atheros ipv Broadcom) die beduidend minder connecties tegelijk in stand kan houden en zich daardoor verslikt. Check je versie nummer even door in te loggen op je router. Als je 7 hebt, zou ik sowieso direct een nieuwe router kopen. Anders kan je kijken of een firmware upgrade het oplost.

Sowieso denk ik dat je een nieuwe router wil met zoveel traffic op je netwerk. De WRT54G's zijn zwaar verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:05
TS zegt Access Point. Dus dan gaat het om een WAP54G ;)

Als je gaat internetten op de laptop die de ellende veroorzaakt, valt dan ook het internet weg op je fysiek aangesloten pc's(je hebt het over dat alles uitvalt maar heb je ook computers niet-draadloos aangesloten)? Zo weet je zeker dat het de livebox is ipv het AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
tha_bulldog schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:45:
TS zegt Access Point. Dus dan gaat het om een WAP54G ;)

Als je gaat internetten op de laptop die de ellende veroorzaakt, valt dan ook het internet weg op je fysiek aangesloten pc's(je hebt het over dat alles uitvalt maar heb je ook computers niet-draadloos aangesloten)? Zo weet je zeker dat het de livebox is ipv het AP.
Ik heb het even nagevraagd.
Overal valt het internet uit, dus zowel de fysieke als de draadloze.
Dell gebeld, deze vertellen uiteraard dat het niet aan de laptop kan liggen.
Mischien dat de modem idd te oud en daarom problemen geeft ofzo?

Ik zal als ik vanavond langs ga even in de modem kijken en melden wat ik dan zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:05
Kijk voor de gein eens op de voorkant van dat blauwe kastje van Linksys met de 2 antennes, wat voor typenummer daar op staat. Ben nu heel benieuwd of het een WRT54g of WAP54g is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
tha_bulldog schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:53:
Kijk voor de gein eens op de voorkant van dat blauwe kastje van Linksys met de 2 antennes, wat voor typenummer daar op staat. Ben nu heel benieuwd of het een WRT54g of WAP54g is.
Ik kende die WAP niet. Ik heb zelf een tijdje zo'n foutieve WRT gehad met vergelijkbare problemen, dus ik ging eigenlijk meteen daar van uit. Typisch gevalletje van te snel lezen.

Ik heb de TS ook nog eens doorgelezen maar wordt hier niet veel wijzer van. Het zou helpen als de TS nu eens concrete informatie geeft, bijvoorbeeld hoe het staat ingesteld, welke apparatuur hij gebruikt, wat we nu hebben kan niemand wat mee.

Als ik het goed begrijp komt het internet via de kabel binnen op een modem van Ziggo/Wanadoo, deze is verbonden met een router (wat voor een is dit er?). Een van de lan-poorten is dan weer aangesloten op die linksys WAP, die het door zijn hele huist stuurt.

[ Voor 5% gewijzigd door tarlitz op 05-01-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
tha_bulldog schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:53:
WAP54G v3.1 is het.

Ik heb zojuist de nieuwste firmware gedownload. ik ga straks even proberen het te installeren. misschien dat het helpt.
Sinds 2006 heeft hij er eigenlijk niks mee gedaan.. dus staat waarscheinlijk een 4jaar oude software op.

Mocht het idd aan de modem liggen, gaat hij waarsch een nieuw internet abbo afsluiten waarbij je een gratis modem krijgt. (tele2 ofzo)
Pagina: 1