Omdraaien front / rear speakers 5.1 surround set

Pagina: 1
Acties:

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-01 11:33
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort een LG Home Cinema set aan te schaffen - LG HT805PH

Deze heeft 2 zogenaamde 'tallboys', twee hoge speakers. Deze zijn aangeduid in de specificaties als de front speakers. Echter, om ruimtelijke en aestetische redenen wil ik graag deze hoge speakers achter mijn bank zetten, en de kleinere rear speakers naast de tv. Zou dit kunnen door gewoon de aansluitingen om te wisselen, of wordt het geluid dan dermate slecht dat ik het beter niet kan doen?

Alvast bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

Omdraaien kan altijd wel (mits de aansluitingen dat toelaten, maar daar gaan we wel even van uit). Echter is het wel zonde aangezien er over de front left en right toch het grootste deel van het geluid gaat. Dat hoeft met een paar melkpakjes dan niet echt lekker meer uit te pakken.

Het kan dus wel, maar het is ook zonde...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Viccers
Bedankt voor de snelle reply! Ik begrijp je punt, maar op de specificaties staat dat alle speakers - front en rear - 135 W zijn. Nu ben ik een complete leek op dit vlak, maar is de output dan niet hetzelfde?

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:28
Het zou kunnen dat de voorspeakers tweeweg zijn en dat er breedbanders worden gebruikt in de surrounds. Niet goed voor het geluidsbeeld.

Als ik die set zo bekijk heb je denk ik een goede kans dat de voor- en achterspeakers hetzelfde zijn, op het uiterlijk na. Ik zou eens in de winkel gaan kijken en daar even de grilletjes erafhalen, als dat mogelijk is.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Viccers schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:54:
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort een LG Home Cinema set aan te schaffen - LG HT805PH

Deze heeft 2 zogenaamde 'tallboys', twee hoge speakers. Deze zijn aangeduid in de specificaties als de front speakers. Echter, om ruimtelijke en aestetische redenen wil ik graag deze hoge speakers achter mijn bank zetten, en de kleinere rear speakers naast de tv. Zou dit kunnen door gewoon de aansluitingen om te wisselen, of wordt het geluid dan dermate slecht dat ik het beter niet kan doen?

Alvast bedankt!
:o

Doe het niet is mijn advies!!
90% van het geluid bij films komt uit de fronts/center/subwoofer, de rears zijn er alleen voor effecten.
Als ik jou was zou ik als je dat echt van plan bent gewoon een set kopen met 4 gelijke fronts en rears en een center+sub. Daarmee hou je dan een veel beter geluidsbeeld en het bespaart je geld :)
Als je ook nog eens graag muziek luistert zou ik dit plan van je al helemaal niet uitvoeren...

• Viccers
Bedankt allemaal voor het advies!
Ik heb besloten om de set wel te kopen, maar gewoon in originele setup te gebruiken. Met een beetje geschuif van het meubilair gaat het toch wel passen denk ik.
Pagina: 1