HD zenders blokkerig beeld bij gebruik CI+ module ZIGGO

Pagina: 1
Acties:

• benheijden
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Ik had steeds last van blokkerige storing in mijn beeld en alleen bij HD zenders. Ik gebruik CI+ module van Ziggo.TV LE40C550
Toevallig zag ik vorige week op de site van Samsung een firmware update voor dit toestel. (december 2010)
Ik heb de update geinstalleerd via USB en sindsdien (het kan toeval zijn) GEEN blokjes meer gezien.
Verder geen wijzigingen waargenomen na de installatie van de nieuwe firmware.
Deze is dus te vinden op de Ned. site van samsung. Daar geef je het type van je TV in en kijk bij de TAB ondersteuning. Daar vind je firmware updates; wel even kijken welke je nodig hebt door eerst op je TV naar de huidige te kijken. Ik had de T-MSX5DEUC.2007.4.exe nodig (ik had 2005). Deze eerst installeren op de USB stick door te dubbelklikken op het bestand na het downloaden. Er wordt dan een nieuwe map aangemaakt op de USB stick, die na het insteken in de TV automatisch wordt gevonden.
IK zou zeggen: baat het niet, dan schaadt het niet !
Deze update geldt voor een groot aantal Samsung TV's, heb ik gezien. Het probleem, dat ik dus al vaak heb gelezen, zit dus niet in bekabeling zoals al vaak werd gedacht, maar simpelweg in de communicatie in de TV zelf....
Succes , ook aan alle anderen met deze problemen.
Nu na 1 week ! nog steeds GEEN problemen met HD uitzendingen!!
Overigens rept Samsung met geen woord over deze mogelijke verbetering...