2 videokaarten in laptop

Pagina: 1
Acties:

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06-2025
Hallo,
Ik heb in mijn laptop de geintergreerde INtel HD graphics processor maar ook een Geforce 310M.
Ik neem aan dat de Geforce een stuk beter is maar mijn laptop kiest iedere keer voor de Intel. Waar kan ik instellen dat hij de Geforce moet nemen?
Moet ik in apparaatbeheer het stuurprogramma van de Intel HD Graphics verwijderen?
Thanks!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Om wat voor notebook gaat het precies? Daarnaast lijkt het mij sterk dat een notebook "vanzelf kiest" voor een specifiek stuk hardware. Heb je wellicht al geGoogled? Wilt nog wel eens helpen met dit soort problemen.

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06-2025
Op Google kan ik niets vinden zo 1 2 3. Misschien zoek ik verkeerd.
Gaat om een MSI CX623 - 039NL.
Ik kan in het configuratie scherm voor nvidea configuratiescherm kiezen en dan bij 3D instellingen zeggen dat hij de Nvidia moet kiezen boven de intel. Hij zegt daar dus ook dat hij 2 beeldscherm adapters kent. In het apparaatbeheer staan er ook gewoon 2 geinstalleerd.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je moet eens kijken of je ergens een instelling vind waarbij hij automatisch kiest voor de grafische adapter wanneer deze op de accu staat. Namelijk vaker is het zo bij de laptops met 2 grafische adapters dat ie de minst snelle kiest op accustand i.v.m. met het energieverbruik. Je kan dan die automatische keuze vaak uitzetten en voor 1 vaste grafische adapter kiezen en in jou geval dan die 310M.

[ Voor 17% gewijzigd door Roel1966 op 28-12-2010 19:20 ]