Ik heb al ruim 2 jaar deze geluidskaart:
creative x-fi xtremegamer fatal1ty pro series
Nooit problemen mee gehad tot een maand geleden.
Toen kreeg ik opeens, van de ene op de andere dag, erg veel gekraak en een borrelend bij het afspelen van geluid. (ik hoor nog wel dat de muziek, maar dat wordt voor een groot deel heel hinderlijk overstemd)
Als ik me geluid heel zacht zet valt het gekraak en geborrel wel weg en is de muziek prima te horen, behalve dan dat het erg zacht is, alleen bij mijn speakers vol open komt het een beetje richting redelijk niveau.
En als ik me geluid net wat harder zet dan begint het gekraak al erg hard.
(het maakt niet uit of ik dan het volume van bijvoorbeeld winamp of windows verander, gebeurd bij beiden)
Screenshot van hoogste settings waarbij het meestal nog zonder gekraak hoorbaar is:

Ik heb dit probleem in windows XP (32it) en in windows 7 (64bit) (dualboot)
Wat ik al heb geprobeerd:
Ik heb de drivers geupdatete
Drivers verwijderen, driver sweeper, opnieuw drivers installeren
geluidskaart loskoppen en opnieuw terug stoppen
de troubleshoot guide van creative doorgelopen
verschillende speakers geprobeerd
Ik weet niet meer zo goed wat ik nog kan proberen.
Alvast bedankt!
creative x-fi xtremegamer fatal1ty pro series
Nooit problemen mee gehad tot een maand geleden.
Toen kreeg ik opeens, van de ene op de andere dag, erg veel gekraak en een borrelend bij het afspelen van geluid. (ik hoor nog wel dat de muziek, maar dat wordt voor een groot deel heel hinderlijk overstemd)
Als ik me geluid heel zacht zet valt het gekraak en geborrel wel weg en is de muziek prima te horen, behalve dan dat het erg zacht is, alleen bij mijn speakers vol open komt het een beetje richting redelijk niveau.
En als ik me geluid net wat harder zet dan begint het gekraak al erg hard.
(het maakt niet uit of ik dan het volume van bijvoorbeeld winamp of windows verander, gebeurd bij beiden)
Screenshot van hoogste settings waarbij het meestal nog zonder gekraak hoorbaar is:

Ik heb dit probleem in windows XP (32it) en in windows 7 (64bit) (dualboot)
Wat ik al heb geprobeerd:
Ik heb de drivers geupdatete
Drivers verwijderen, driver sweeper, opnieuw drivers installeren
geluidskaart loskoppen en opnieuw terug stoppen
de troubleshoot guide van creative doorgelopen
verschillende speakers geprobeerd
Ik weet niet meer zo goed wat ik nog kan proberen.
Alvast bedankt!