Ik ben bezig met een vrij eenvoudig formulier. Helemaal HTML5 en gaat optimized worden voor mobile devices. The shit dus. Maar ik loop tegen een paar probleempjes aan in Android (2.2).
- Het toetsenbord geeft bij alle velden de "Go" knop ipv "Next". Ik kan ff geen voorbeeld vinden van waar die Next-knop dan wel zit, maar in gewone applicaties zit ie wel, dus ik verwacht em voor web-formulieren dan ook. Go hoeft pas bij het laatste veld, eigenlijk.
- Een <input type="email"> geeft een doodnormaal toetsenbord, terwijl ook hier hetzelfde geldt. In verschillende apps waar je een e-mail moet invullen, krijg je een toetsenbord dat geschikt gemaakt is voor e-mails, dus met een dedicated @-knop. Hoe krijg ik die in een webformulier?
- Hoe zit dat met <input type="date"> en <input type="time">? Ook die geven een doodnormaal tekst-toetsenbord, terwijl Android juist een fancy date- en time-selector heeft. Doe op Android maar es de datum/tijd instellen van de telefoon: dan krijg je een popup met mooie selectors. Dat wil ik ook. In Opera werken ze overigens prima.
日本!🎌