[HTML] Het toetsenbord van Android

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben bezig met een vrij eenvoudig formulier. Helemaal HTML5 en gaat optimized worden voor mobile devices. The shit dus. Maar ik loop tegen een paar probleempjes aan in Android (2.2).
  1. Het toetsenbord geeft bij alle velden de "Go" knop ipv "Next". Ik kan ff geen voorbeeld vinden van waar die Next-knop dan wel zit, maar in gewone applicaties zit ie wel, dus ik verwacht em voor web-formulieren dan ook. Go hoeft pas bij het laatste veld, eigenlijk.
  2. Een <input type="email"> geeft een doodnormaal toetsenbord, terwijl ook hier hetzelfde geldt. In verschillende apps waar je een e-mail moet invullen, krijg je een toetsenbord dat geschikt gemaakt is voor e-mails, dus met een dedicated @-knop. Hoe krijg ik die in een webformulier?
  3. Hoe zit dat met <input type="date"> en <input type="time">? Ook die geven een doodnormaal tekst-toetsenbord, terwijl Android juist een fancy date- en time-selector heeft. Doe op Android maar es de datum/tijd instellen van de telefoon: dan krijg je een popup met mooie selectors. Dat wil ik ook. In Opera werken ze overigens prima.
Wat wel goed werkt, is een <input type="tel">. Dat scheelt alweer. Maar email, date en time moet toch ook kunnen werken? En die Next-knop... Raar toch?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Ehm tja.. wat moet ik je zeggen. Android ondersteunt dat gewoon allemaal niet vrees ik.

Een van de dingetjes waar de Android browser wat in achterloopt in verhouding tot Safari voor iOS (al ondersteunt die laatste ook alleen maar de basics, maar dus wel iig de triggers van de juiste toetsenborden).

Wat meer info:

http://diveintohtml5.org/forms.html

[ Voor 70% gewijzigd door Bosmonster op 28-12-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nouja, Android ondersteunt het wel, maar dus niet in de browser... Beetje jammer.

Ik zou eventueel nog jQTouch kunnen gebruiken, of jQuery Mobile.

Enig idee hoe Android 2.3 het doet?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Eerlijk gezegd hou ik Android ontwikkelingen niet zo heel nauwkeurig bij. Dan kun je beter even de patchnotes van de releases bekijken :)