Toon posts:

stereotypering in jaaroverzicht smartphones

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
reviews: 2010: een smartphone bij twee pakjes boter
Waar BlackBerry's voorheen waren voorbehouden aan zakenlui, liepen in 2010 massa's scholieren, vrouwen en allochtonen ineens ook met de Canadese smartphones rond.
Dus zakenlui zijn autochtone mannen, en vrouwen en allochtonen behoren niet tot die categorie? Klinkt als een stereotype, ook al zal de auteur dat vast niet zo bedoeld hebben. Ik bedoel dit enkel als opmerking om de auteur daar op te wijzen, niet als klacht. Ik kan mij voorstellen dat er andere lezers zijn die daar wel aanstoot aan zouden nemen, daarom zou ik meer neutrale woorden gebruiken om te communiceren dat Blackberries populairder zijn geworden bij een breder publiek.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-02 22:13

Brons

Fail!

De vraag is ook wat de auteur wil zeggen met de term allochtoon. Wil hij zeggen dat Marokkanen tegenwoordig ook Blackberry's kopen dan gebruikt hij de verkeerde term. En ik vraag mij af wat zijn bron is. Hoeveel Duitsers (grootste groep allochtonen) die in Nederland wonen hebben bijvoorbeeld een Blackberry?

[ Voor 37% gewijzigd door Brons op 28-12-2010 17:31 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zoveel allochtonen zijn er niet in Nederland.

De mensen die hier geboren zijn, met een dubbele nationaliteit (waar ze overigens niets aan kunnen doen, omdat het land van hun voorouders dit zo bepalen), zijn gewoon Nederlanders.

Beetje generaliserend.. Iets wat je op het forum op wordt afgerekend.

Ey!! Macarena \o/

• Brons

Brons

Fail!

RaZ schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:31:

De mensen die hier geboren zijn, met een dubbele nationaliteit (waar ze overigens niets aan kunnen doen, omdat het land van hun voorouders dit zo bepalen), zijn gewoon Nederlanders.

Je bent een allochtoon zodra jij of een van je ouders in het buitenland geboren zijn. Ik snap dat de auteur wil zeggen dat mensen met een lichtbruin kleurtje nu ook Blackberry's kopen maar dan is allochtoon de verkeerde term.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RaZ schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:31:

Dat zijn gewoon 2de generatie allochtonen, als 1 van de ouders niet-Nederlands is, ben je allochtoon (volgens CBS :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nieuwe Nederlanders waren het tegenwoordig toch?

Ook die term zou ik ongepast vinden, wat heeft het hebben van twee nationaliteiten in godsnaam te maken met de keuze voor een bepaald mobieltje? Waarom sowieso een onderscheid maken tussen allochtonen en 'echte' Nederlanders?

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 28-12-2010 17:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Brons

Brons

Fail!

Ik zie dat hier nog niets mee gedaan is.
Pagina: 1