PosAV veld in Rar formaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:32
Gegroet iedereen,

ik ben momenteel bezig met het proberen te doorgronden van het RAR formaat. Ik zou namelijk graag iets extracten in ActionScript, echter is er hiervoor nog geen code geschreven.

Ik ben momenteel dit document aan het doorlezen echter snap ik niet wat de velden HighPosAV en PosAV in de main header net voor functie hebben. Weet iemand van jullie dit toevallig? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Fijne documentatie. :P
2.1.1.5 AV_HEAD

TBD
Ik vind hier:
C++:
1
2
      if (MainHeader.HighPosAV!=0 || MainHeader.PosAV!=0)
        Flags|=0x20;

En hier:
0x20 - Authenticity information present
Geen idee of je hiermee verder kunt. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Goh het blijft allemaal ongelooflijk vaag, maar het lijkt erop dat je gelijk hebt dat het iets met authenticatie te maken heeft. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Kan je niet gewoon een stdcall dll aanroepen in ActionScript?
Dan zou ik namelijk gewoon de unrar dll gebruiken die ze zelf aanbieden. Super makkelijk!

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Helaas niet, voor zover ik weet is het onmogelijk om dll's aan te roepen in Adobe AIR. Zelf al zou dat werken, ik betwijfel dat de dll zou werken op een Blackberry Playbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kun je niet, ik roep maar wat, geen idee wat je aan het maken bent, een soort uploadservice maken waar je die rar-bestanden heen stuurt en ze op een server laten uitpakken? Of gewoon zorgen dat het rar-bestand niet nodig is door een ander, wel ondersteund formaat te gebruiken?

Ik kan me namelijk voorstellen dat het implementeren van (een werkbare subset van) het rar-formaat op deze manier relatief veel tijd gaat kosten.

Dus wat staat er in het rar-bestand, waar komt dit vandaan, zijn er andere oplossingen mogelijk? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Concreet gaat het over een Blackberry Playbook Adobe AIR applicatie die CBR files (comic book files) opent en hieruit de afbeeldingen haalt. Het zal waarschijnlijk wel redelijk wat tijd vergen, maar ik zie het toch als een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

De unrar sourcecode is ook op de site van rarlabs te vinden wellicht dat je
daar iets mee kan.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Worden CBR's wel gecomprimeerd? Voor veel doeleinden is het zinloos te comprimeren met rar, omdat de opgeslagen content al gecomprimeerd is. Comic Books zijn jpegs, volgens mij een prima kandidaat om met compressielevel 0 op te slaan.
Als het niet gecomprimeerd is, hoef je alleen maar om de rar-metadata heen te lezen voor de echte content, en hoef je geen hele decompressor te maken.

Degelijke videoplayers kunnen bijvoorbeeld op deze manier prima met rar "ingepakte" bestanden afspelen, ook als ze in meerdere bestanden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Voor een groot deel is dit waar, helaas zijn er nog steeds veel cbr's in omloop die door onwetende gebruikers gemaakt zijn en gecomprimeerde content bevatten.

Goede tip van de source code, had ik zelf nog niet aan gedacht.
Pagina: 1