Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn VLC, als ik naar een film kijk (1080p en 720p mkv, gewone DVD, ...) dan blijft VLC Ram geheugen aanspreken tot dat dit op is (tot alles gebruikt word van mijn 4GB RAM). Hierdoor begint de film te schokken en loopt hij soms vast.

Als ik VLC hierna afsluit blijft het geheugen aangesproken ook al draait er niets op de achtergrond van programma's.

Op het internet had ik al iets gevonden en het zij liggen aan de codecs.
Input Codecs -> Access Modules -> MMap (dit heb ik al afgezet)

(http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=12&t=82947)

Hierna leek alles in orde te zijn maar 2 dagen later begon alles opnieuw, ook al heb ik niet meer aan de settings geprutst.

Dus nu is de vraag of iemand hier een oplossing voor heeft, want dit is zeer vervelend.

De laptop is sterk genoeg voor het afspelen van deze media (Mijn oude laptop van 4jaar terug 4GB DDR2 en Intel T7xxx kon dit zelfs afspelen zonder enig probleem)

Mijn gegevens:

Apple Macbook Pro 15" Zomer 2010
Intel Core I5 2.4Ghz
4GB DDR3 Ram
Mac OSX 10.6.5

Alvast bedankt Toon

--> Ik heb perongeluk het vekeerde product gekoppeld, het moet wel degelijk de mackbook Pro van deze Zomer zijn en niet die van het voorjaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Toon-VA op 28-12-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je hebt 100% zeker de goede versie van de VLC site geplukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wel handig om te posten welke versie VLC je gebruikt inderdaad :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Natuurlijk vergeten, mijn excuses

Version 1.1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook heb, maar alleen als ik bestanden afspeel welk hij eigenlijk niet aankan.
Dus op mijn Mac Mini 1,66 een 1080p film afspelen (per ongeluk weliswaar) gaat even goed. Vervolgens wordt het allemaal traag en sluit ik VLC af. Hierna werkt echt niets meer fatsoenlijk, zelf met je muis over het dock heen gaan is traag.

Alleen opnieuw opstarten helpt. Dit allemaal met versie 1.1.3 dus ik vermoed dat het al langer speelt.
Daar in tegen als ik dezelfde film afspeel op mijn Macbook Pro (2,4) heeft hij nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ja, dat is dus het probleem.

Hij is niet meer bruikbaar tot ik hem herstart en dat is zeer vervelend.

Ik heb dit niet enkel met 1080p materiaal maar ook gewone DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Ik heb het ook, en dat is op een MBP i7 met 8GB en SSD. Zelfs af en toe met 720p.

Betwijfel dus of het uberhaupt iets met geheugen of snelheid te maken heeft dus. Volgens mij is het gewoon een VLC-bug.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 28-12-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 21:21
Ik heb het ook. Het duurt wel lang voordat het geheugen (4GB) vol is, maar eenmaal vol is OSX heel traag vanwege swappen.

Gewoon afspelen werkt nog wel oké, maar spoelen (nadat het geheugen vol is) is onmogelijk en leid tot schokken/vastlopers. Lijkt op een vlc bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je sowieso kan doen als je 'm afsluit is even met Activity Monitor kijken of er nog een proces aan het draaien is op de achtergrond (en dat dan eventueel killen). Dat kan denk ik wel een hoop schelen qua traagheid na het afsluiten. En doe je een Force Quit of een nette afsluiter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Dat is nu net het probleem

Er loopt niets op de achtergrond

Als je kijkt dan verbruikt VLC ongeveer 150MB en als je VLC afsluit word er bijna niets gebruikt maar toch blijft het geheugen volgepropt.

En ik weet niets anders dan gewone reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADulac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-06 20:31
Mischien een idee om XMBC te gaan gebuiken, werkt gewoon goed en heb er nooit problemen meer;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook last van met 1080p-films op een iMac met Core i5 2,66, 4GB, ATI HD4850. De film zelf kijken gaat wel probleemloos, maar daarna is de Mac pas weer bruikbaar als je hem herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Toon-VA schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:34:

Als je kijkt dan verbruikt VLC ongeveer 150MB en als je VLC afsluit word er bijna niets gebruikt maar toch blijft het geheugen volgepropt.
Dat is gewoon normaal OS-gedrag. Zolang het geheugen niet nodig is wordt het ook niet geleegd.
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:41:
Ik heb er ook last van met 1080p-films op een iMac met Core i5 2,66, 4GB, ATI HD4850. De film zelf kijken gaat wel probleemloos, maar daarna is de Mac pas weer bruikbaar als je hem herstart.
Zo erg is het bij mij niet. Ik heb wel last van stotteringen soms, maar heb er verder geen last van qua performance op de rest van het systeem. Rebooten doe ik nooit en kan met gemak een aantal 1080p films achter elkaar kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 29-12-2010 13:56 ]

Pagina: 1