Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Instap ;) 5.1 receiver gekocht (Sony STR-DE475) met 1 middelgrote center speaker, 2 kleine surround speakers en 2 overgrote boekenplank speakers. Geen subwoofer dus..

http://link.marktplaats.nl/407365706

Zou dit een goede geluidskaart hiervoor zijn? Het is een gigantisch duur ding geweest in 2003, en aangezien mijn versterker uit 2004 komt, en speakers allemaal voor 2000 kan ik het dan rekenen als een videokaart uit 2003 die toen 1000 euro had gekocht, nu nog redelijk werkt. Bij wijze van spreken dan.

Of kan ik beter gewoon een Creative X-fi Audio/gamer kopen van 50 euro uit 2010?

Bij voorbaat dank.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:22

FeaR

In GoT we trust

Die Sony is instap, maar goed het gaat om het idee...
Of je baat hebt bij een goede geluidskaart hangt af van hoe je het hele systeem aan wilt gaan sluiten. Ga je de PC analoog aansluiten op de Sony dan kan je zeker baat hebben bij een goede geluidskaart. Ga je echter alles digitaal aansluiten en als bitstream versturen dan zal de Sony het decodeerwerk doen en is het minder van toepassing. Echter kan je ook digitaal aansluiten en dan de geluidskaart het decodeerwerk laten doen en data als LPCM versturen.

Allemaal factoren waar je rekening mee moet houden. Maar een geluidskaart wordt duur als er goede analoge componenten op zitten. Zonde dus om veel geld en/of een goede geluidskaart te kopen als je toch digitaal aan gaat sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik zou persoonlijk voor een nieuwe gaan tenzij je deze kan testen.
Dit omdat hij wellicht ruis bevat op sommige uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat het grootste euvel bij dit soort dingen de drivers gaan zijn. Het ding is uitgebracht toen XP gemeengoed was, Vista en 7 gebruiken een ander drivermodel, dus dan moeten er ook drivers voor gemaakt zijn. De prijs zegt weinig, als een fabrikant die dingen niet (fatsoenlijk) support dan heb je er onder een modern OS niets meer aan.
Kwalitatief zal het wel goed zijn, belangrijker lijkt me uit te zoeken of het daadwereklijk gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Ja ik heb het nu aangesloten op de TOSLINK van mijn onboard geluidskaart(digitaal dus) Ik heb geen zin in 3-4 stekkertjes en dat kan ook niet op mijn versterker dus wil gewoon S/PDIF of toslink.

Dus jullie denken dat ik beter gewoon een nieuwe geluidskaart kan kopen (met toslink aansluiting)?

EDIT:

Drivers zijn beschikbaar voor deze geluidskaart, ff gecheckt. (voor W7, Vista enz.)

[ Voor 13% gewijzigd door Sloeber op 28-12-2010 16:39 ]

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:22

FeaR

In GoT we trust

Sloeber schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:32:
Ja ik heb het nu aangesloten op de TOSLINK van mijn onboard geluidskaart(digitaal dus).
Dan maakt het dus bijna niet uit of je de onboard S/PDIF of de S/PDIF van een geluidskaart gebruikt. Enige voordeel van de geluidskaart kan zijn dat deze DTS Connect en/of Dolby Digital Live ondersteunt waardoor je on the fly surround geluid hebt.
Sloeber schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:32:
Ik heb geen zin in 3-4 stekkertjes en dat kan ook niet op mijn versterker...
Wat zijn die zes ingangen genaamd "Multi CH. In" op de achterkant van de receiver dan?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de betreffende kaart zo rond 2006 of 2007 nog in een OEM uitvoering nieuw gekocht voor een euro of 70. Zo extreem duur is hij dus absoluut niet geweest. Als je nu een kaart koopt zou ik op zoek gaan naar een kaart die bitperfect kan uitzenden over de digitale uitgangen. Er waren bepaalde C-Media chips die dit voor 2 of 3 tientjes al konden met de juiste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 16:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> AUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 20:22
Voor 45 euro zou ik hem echt niet kopen. Dat is gewoon veel te veel voor een kaart van bijna 6 jaar oud, en de technolgie heeft ook niet stilgestaan.

Kijk eens naar een Club3d Theatron, deze heb ik zelf ook, kost weinig en klinkt geweldig. Mocht je hem digitaal gaan aansluiten dan voldoet elke geluidskaart (geen last van geluidskwaliteitvermindering)
Pagina: 1