GeekTool hulp

Pagina: 1
Acties:
  • 880 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 16:14
Hallo allemaal,

Ik heb GeekTool gedownload en geïnstalleerd. Ben al beetje aan het prutsen geweest maar 't is moeilijker dan ik dacht. Ik had verwacht dat je gewoon een menu had waar je bijvoorbeeld kon kiezen wat je wilt. Dus weer, tijd of datum.
Maar dit is allemaal met scripts e.d. en hier snap ik niks van. Heb uiteraard gegoogled naar een tutorial of iets in die trant maar net iets zinnigs kunnen vinden.
Vond een redelijk makkelijk script denk ik, slechts een datum wat ik via shell moest doen of zo.
Maar daar kom je in een schermpje wat je helemaal niet weg kan klikken.
Weet dus niet zo goed wat ik moet doen.

Wil gewoon datum, tijd en het weer op mijn desktop.

Iemand die mijn kan/wil helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Misschien dat dit je helpt click. Als je hier niets uit op kunt maken dan denk ik dat je beter kunt kijken hoe je widgets op je desktop krijgt in plaats van dit proberen voor elkaar te krijgen met Geektool; werkt een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Hoi,

GeekTool is inderdaad niet makkelijk. Ik heb zelf echter wel e.e.a. kunnen vinden met Google.
Ik had het eerst dan ook wat uitgebreider als nu.
Maar misschien heb je iets aan onderstaande screencap

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/1638/schermafbeelding2010122ri.png

Als command krijg je dus:
date +"%A" voor de dagnaam(dinsdag)
date +"%d" voor het dagnummer (28)

Het weer is een iets lastiger verhaal.
Het plaatje weet ik niet meer precies, het heeft in ieder geval iets met een synchronisatieding te maken met Yahoo. Wat betreft de tekst heb ik dit commando gebruikt:

curl --silent "http://xml.weather.yahoo.com/forecastrss?p=NLXX0016&u=c" | grep -E '(Current Conditions:|C<BR)' | sed -e 's/Current Conditions://' -e 's/<br \/>//' -e 's/<b>//' -e 's/<\/b>//' -e 's/<BR \/>//' -e 's/<description>//' -e 's/<\/description>//'

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

je zou ook eens op youtube kunnen kijken. Er zitten goede "How to" tussen over geektool

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Maar klopt het ook dat je ze op kan slaan?
En dat je ze vervolgens naar iemand kan sturen en die weer kan openen?

Dus als ik vraag aan piet en die stuurt het dat ik dan dezelfde GeekTool op mijn bureaublad heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Hij kan de script inhoud naar jou mailen welke jij weer in geektool invoert. Je kan/moet dan wel de weergave nog instellen... Het is (momenteel) niet zo dat er een geektool pakket met scripts van A naar B overgezet kan worden in een pakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:41
Ik heb ook onlangs geektool geinstalleerd. Gewoon ff op google zoeken scripts (bijvoorbeeld: geektool date script) en je vind er zat!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Heb het inmiddels een beetje door.
Het is alleen moeilijker om styling te maken dan de scripts :o
Die ik in het screenshot topic zie(apple) zijn allemaal echt heel mooi. Die van mij zien er niet uit :p

Allen bedankt voor de reacties, en die nog mogen komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik heb het een en ander voor elkaar gemaakt en het proberen uitteleggen op mijn blog, hoop dat je hier iets mee kan.

http://vrienden.wordpress.com/?s=geektool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Ik vond het in het begin ook lastig. Vooral koppelingen met je google calendar, de verschillende agenda's, heeft even geduurd en ik heb nog steeds niet het gewenste resultaat.

Iets wat volgens mij niet kan is kleuren laten mee veranderen met je wallpaper... Omdat ik wisselende foto's heb als achtergrond zou het mooi zijn als de kleur mee veranderd :P

En misschien dat iemand een tip heeft om het verbruik van de tool te verminderen. Agenda, wat systeem info en datum en tijd gaat soms naar 1 gb aan ram :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe ik met geektool het weer en temperatuur weer op m'n scherm krijg.
Het heeft gewerkt, helaas nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:25

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:47:
Dit topic is 8 jaar oud, wat denk je ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:47:
Je kunt beter een nieuw vraagtopic openen, in plaats van een 8 jaar oud topic kapen. Deze gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.