Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 21:35
Net voor kerst heb ik onderdelen binnen gekregen voor mijn nieuwe pc. Omdat ik er toen nog niet aan toe ben gekomen was ik vandaag bezig met alles in elkaar aan het zetten. Alleen nu stuit ik op het probleem dat hij niet wil opstarten. Hiermee bedoel ik dat ik totaal geen beeld krijg en dan het lampje van de DRAM-LED brand. Nu heb ik al van alles geprobeerd maar ben er nog steeds niet uitgekomen wat het probleem is.

De onderdelen die er nu in zitten zijn:

Asus M4N98TD EVO
AMD X4 II 955 AM3 Black
Kingston Hyperx 4GB DDR3-1333 Kit
Samsung HD103SJ

Voor de video kaart heb ik al 2 soorten gebruikt namelijk de:

8800GT 600M 512MB
Sapphire Vapor-x HD 4870 1GB

Ook heb ik al 2 verschillende voedingen gebruikt:

OCZ 520W
Corsair 520W

Verder heb ik deze opstelling ook nog gebruikt met:

Corsair XMS 3 1333 MHZ 2x2 GB

Dit mocht helaas allemaal niet helpen.
Als ik het knopje MemOK! indruk dan gaat de computer een paar keer aan en uit en de LED gaat in een ander ritme branden. Verder gebeurt er helemaal niks.

Nu heb ik geloof ik al het meeste geprobeerd. Maar ik hoop dat er toch iemand is die mij verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hiermee bedoel ik dat ik totaal geen beeld krijg en dan het lampje van de DRAM-LED brand. Nu heb ik al van alles geprobeerd maar ben er nog steeds niet uitgekomen wat het probleem is.
3x raden waar het dan aan ligt he ;)

Druk de je dimmetjes wel hard genoeg aan zodat de clipjes goed pakken? Heb je de dimmetjes wel in de juiste bankjes zitten, dit kun je nagaan in de handleiding van je moederbord ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En probeer de dimmetjes ook in verschillende sockets. En begin eens met 1 dimmetje (en dus niet 2 tegelijk) en doe deze in elke socket en kijk of ie het dan wel (in 1 van de sockets) doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
Deze zitten gewoon goed er in. Ik heb het met alle 4 de bankjes getest. Zowel als A1 en B1 als A2 en B2. Dit levert overal het zelfde resultaat op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Darksheep schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:51:
Deze zitten gewoon goed er in. Ik heb het met alle 4 de bankjes getest. Zowel als A1 en B1 als A2 en B2. Dit levert overal het zelfde resultaat op helaas.
Ook dus met 1 dimmetje geprobeerd? En dan als dat ene dimmetje het niet deed, heb je het dan ook geprobeerd met dat andere dimmetje in elk van die 4 sockets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
silmaril8 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:55:
[...]

Ook dus met 1 dimmetje geprobeerd? En dan als dat ene dimmetje het niet deed, heb je het dan ook geprobeerd met dat andere dimmetje in elk van die 4 sockets?
Ik heb alle combinatie al geprobeerd. Dus ook elke dimmetje los in elke socket. Hier geeft hij overal het zelfde resultaat op dat de led gaat bradenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Al een CMOS reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
al de troubleshoot policy gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
Dit heb ik inderdaad ook al gedaan.
Dit heb ik gelezen maar dat werkt niet lekker. Ik moet de MemOK! knop voor 4 seconden indrukken totdat hij weer gaat knipperen alleen gebeurt dit niet en blijft deze branden totdat ik hem los laat. Dan gaat hij wel doen wat hij hoort te doen maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:52
Heb je al een piezo luidsprekertje aangesloten, zo'n piep ding (ben de naam kwijt). Laat ons even weten wat hij voor toontjes hij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
Niels L schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:06:
Heb je al een piezo luidsprekertje aangesloten, zo'n piep ding (ben de naam kwijt). Laat ons even weten wat hij voor toontjes hij geeft.
Heb ik aangesloten gehad maar geeft geen kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Niels L schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:06:
PC Speaker ;)

@Darksheep: Probeer het eens zonder videokaart; wat gebeurt er op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
EoG schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:31:
[...]

PC Speaker ;)

@Darksheep: Probeer het eens zonder videokaart; wat gebeurt er op dat moment?
Dan gebeurt er eigenlijk precies hetzelfde als met. Helemaal niks. CPU Fan gaat aan en het rode LEDje gaat weer branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Je kan proberen je ram eruit te halen en dan in de bios te kijken of het voltage te hoog/te laag staat.
Als het voltage boven de 1.65V zit dan moet je het even verlagen als het onder de 1,4V zit even verhogen tot minimaal 1,5 als dat niet werkt verhogen tot 1,65
Voor zover ik weet is 1333 mhz op 1,35V nog net stabiel maar toch raad ik liever 1,5V minimaal aan en 1,65 maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
maarten12100 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:42:
Je kan proberen je ram eruit te halen en dan in de bios te kijken of het voltage te hoog/te laag staat.
Als het voltage boven de 1.65V zit dan moet je het even verlagen als het onder de 1,4V zit even verhogen tot minimaal 1,5 als dat niet werkt verhogen tot 1,65
Voor zover ik weet is 1333 mhz op 1,35V nog net stabiel maar toch raad ik liever 1,5V minimaal aan en 1,65 maximaal.
Dit kan helaas niet omdat ik totaal geen beeld krijg. Ook als ik het geheugen er uit haal dan krijg ik nog geen beeld en het moederbord heeft ook geen onboard video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
Darksheep schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:46:
[...]
Dit kan helaas niet omdat ik totaal geen beeld krijg. Ook als ik het geheugen er uit haal dan krijg ik nog geen beeld en het moederbord heeft ook geen onboard video.
Ja dan word het lastig... :|
Geen onboard video volgens mij is onboard video een standaar eis ookal gebruikt bijna niemand het!
Net even specs gegoogled en dit kwam eruit
Integrated NVIDIA® GeForce® 8 series GPU for NVIDIA Hybrid SLI™ support only (not for graphics output)
Wel een faal dat er een onboard grafische kaart is zonder output maar die was waarschijnlijk ook voor physcs bedoelt ofzo XD

[ Voor 25% gewijzigd door maarten12100 op 28-12-2010 16:57 . Reden: specs gegoogled ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
maarten12100 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:52:
[...]

Ja dan word het lastig... :|
Geen onboard video volgens mij is onboard video een standaar eis ookal gebruikt bijna niemand het!
Ja voor zulke dingen is het toch wel handig om te hebben maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even bekijken. Strip je systeem stap voor stap, wellicht dat dit je wat verder lijdt. Dit lijkt op een moederboard en/of CPU probleem als ik zo lees wat je tot nu toe hebt getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
EoG schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:56:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even bekijken. Strip je systeem stap voor stap, wellicht dat dit je wat verder lijdt. Dit lijkt op een moederboard en/of CPU probleem als ik zo lees wat je tot nu toe hebt getest.
Heb ondertussen alles al 2 keer helemaal opnieuw opgebouwd. CPU heeft geen kromme of afgebroken connecters. Verder piept het moederbord helemaal nergens zelfs als ik geen geheugen erin heb zitten. Nu kan dit natuurlijk ook aan het speakertje liggen maar deze piept wel op een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Dat is wel vaag, geeft hij zonder geheugen ook een DRAM-ledje aan? Zo ja; testen zonder CPU, als de error dan wel verandert is het waarschijnlijk je CPU (het kan natuurlijk ook je socket zijn, maar die kans is een stuk kleiner); blijft de fout dan ligt het probleem bij je moederboard. Ook zou je het nog kunnen proberen zonder je powerbutton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Ik vermoed dat je moederbord defect is. Je had toch geen afstandsbusje teveel achter het moederbord zitten he? (dan is er een goede kans dat iets kortgesloten is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
EoG schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:11:
Dat is wel vaag, geeft hij zonder geheugen ook een DRAM-ledje aan? Zo ja; testen zonder CPU, als de error dan wel verandert is het waarschijnlijk je CPU (het kan natuurlijk ook je socket zijn, maar die kans is een stuk kleiner); blijft de fout dan ligt het probleem bij je moederboard. Ook zou je het nog kunnen proberen zonder je powerbutton.
Zonder geheugen bleef deze ook branden. Net even een test gedaan zonder CPU. Toen deze er uit was branden het lampje niet meer. Zelfs niet toen het geheugen weer was geplaatst. Pas op het moment dat ik de CPU er weer in deed begon het lampje weer te branden.
Patriek schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:20:
Ik vermoed dat je moederbord defect is. Je had toch geen afstandsbusje teveel achter het moederbord zitten he? (dan is er een goede kans dat iets kortgesloten is).
Ik heb alleen afstandsbusjes gebruikt op de plekken waar ook een schroef geplaatst kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Darksheep schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:35:
[...]

Zonder geheugen bleef deze ook branden. Net even een test gedaan zonder CPU. Toen deze er uit was branden het lampje niet meer. Zelfs niet toen het geheugen weer was geplaatst. Pas op het moment dat ik de CPU er weer in deed begon het lampje weer te branden.
Dan is het, ben ik bang, 50/50; als je ergens een andere CPU vandaan kan halen zou ik deze even testen. Uit je post begrijp ik dat de onderdelen recent zijn aangeschaft? Gewoon een kwestie van terugsturen/terug naar de winkel zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
EoG schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:37:
[...]

Dan is het, ben ik bang, 50/50; als je ergens een andere CPU vandaan kan halen zou ik deze even testen. Uit je post begrijp ik dat de onderdelen recent zijn aangeschaft? Gewoon een kwestie van terugsturen/terug naar de winkel zou ik zeggen :)
Andere CPU gaat niet lukken. Ik heb deze producten inderdaad net aangeschaft. Morgen maar eens terug naar de winkel er mee! Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

Darksheep schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:43:
[...]

Andere CPU gaat niet lukken. Ik heb deze producten inderdaad net aangeschaft. Morgen maar eens terug naar de winkel er mee! Bedankt voor alle hulp!
Laat het e.e.a. ook testen in de winkel! Succes.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
Zoals gezegt vandaag terug gegaan naar de winkel om alles na te laten kijken. Zet die man daar alles weer in elkaar doet hij het gewoon |:( . Is het waarschijnlijk zo geweest dat ik te voorzichtig ben geweest met het installeren van de CPU waardoor hij niet goed aan gedrukt was. Wat toch raar was omdat ik het zelf ook al 3 keer heb gedaan.

Ben je ook keer voorzichtig is het weer niet goed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
Dan voel je je genaaid en je voelt je voor paal gezet.
Wel vaker met defecte hardware in de winkel werkt het opeens en dan staan ze je aan te kijken van wat doe je hier...
Nou fijn dat het werkt zonder dat er iets kapot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Weet je zeker dat het het aandrukken van de CPU was? Want volgens mij is het niet mogelijk om de CPU "aan te drukken" en zit hij of goed, of hij zit compleet fout, maar dan mol je de CPU ook en zou ie helemaal niet meer moeten werken....

• Darksheep
maarten12100 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:47:
Dan voel je je genaaid en je voelt je voor paal gezet.
Wel vaker met defecte hardware in de winkel werkt het opeens en dan staan ze je aan te kijken van wat doe je hier...
Nou fijn dat het werkt zonder dat er iets kapot is :)
Dan voel je gewoon echt even voor lul staan :P Achja ben blij dat hij werkt :)
silmaril8 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:26:
Weet je zeker dat het het aandrukken van de CPU was? Want volgens mij is het niet mogelijk om de CPU "aan te drukken" en zit hij of goed, of hij zit compleet fout, maar dan mol je de CPU ook en zou ie helemaal niet meer moeten werken....
Dat is wat hij tegen mij zei. Aan de rest kan het niet liggen al die opties had ik ook al geprobeerd. Achja het werkt nu goed :)
Pagina: 1