[OSX] VoIP op voor zakelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Hoi,

Sinds kort heb ik een Macbook voor mijn nieuwe baan. In mijn vorige functie heb ik veel gewerkt met Office Communicator gecombineerd met IP Softphone zodat ik ook buiten het bedrijfs netwerk kon bellen. Inmiddels geloof ik in de technologie want:

-VOIP is goedkoper dan GSM
-bellen met een headset betekent doorwerken tijdens calls
-met IM kan je snel contact hebben met collega's
-online status en koppeling met (Outlook) agenda werkte super in MS Office

Ik wil deze manier van werken voortzetten in mijn nieuwe functie. Ik ga werken voor een compact bureau zonder de aanwezige infra om alle MS Office Integratie voordelen te benutten. Maar ik kan natuurlijk wel zelf met VOIP bellen. Ik verwacht dat collega's ook overstappen als ze zien hoe makkelijk het werkt.

Wat heb ik nodig om verder te werken? Kwestie van Skype te installeren en credits te kopen? Of zijn er betere toepassingen voor zakelijke gebruikers?
VOIP werkt natuurlijk via het Net en ik wil een provider die de beste geluidskwaliteit mogelijk heeft. Ik werk veel op locatie en ben dan afhankelijk van de ISP v.h. betreffende kantoor. Maakt dit nog uit?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het gaat niet om video denk ik, als je voornamelijk vaste nummers wilt bellen zou ik Betamax kiezen. Dan kun je hun client gebruiken, maar ook je normale telefoon met een ata of modem met voipmogelijkheden.

Wat uitmaakt is de stabiliteit van de verbinding en of de locaties geen verkeer blokkeren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ja, en het zou fijn zijn om ook een nummer te hebben waar men naar kan bellen. In mijn vorige functie had mijn IP Softphone account ook een nummer waarnaar je kan bellen. Zodat de ander ook met een reguliere telefoon naar mijn Softphone kon bellen. Zijn er ook providers die dit aanbieden?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 20:56
Als je even zoekt op hosted pbx of iets dan vind je genoeg:

http://www.google.nl/sear...&aqi=g9&aql=&oq=&gs_rfai=