2x ATI 2600 XT en 3 schermen werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:

• mss_nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om het onderstaande werkend te krijgen, ik heb veel topics gelezen, maar tot nu toe geen duidelijk antwoord gekregen over het volgende:

Ik wil graag op een PC met windows XP 3 LCD schermen werkend krijgen. Ik heb een ASUS P5K moederbord met 2 PCI-E slots met op elk een ATI Sapphire HD 2600 XT. Op de eerste kaart heb ik 2 schermen aangesloten, en op de tweede een andere LCD scherm.

Het probleem is dat ik de drie schermen niet tegelijk aan de praat kan krijgen. In de beeldscherminstellingen wordt er wel de mogelijkheid gegeven om het bureaublad uit te breiden naar het derde scherm op de tweede videokaart, maar zodra ik dit activeer gaan alle schermen op zwart en moet ik de computer geforceerd uitschakelen.

Ik kan via de BIOS een aantal instellingen (PEG/PCI of omgekeerd PCI/PEG???) veranderen waardoor ik wel beeld krijg (tot het starten van windows) vanaf de tweede videokaart, maar de eerste videokaart geeft in dit geval geen beeld.

Is er sprake van een van de volgende situaties:
- De moederbord kan dit niet aan?
- Er is te weinig vermogen (er zit een Zalman voeding in van max 600w!!)?
- Beperking in windows XP?
- de meegeleverde drivers zijn geinstalleerd, moet ik een bepaalde versie installeren?
- of het is gewoon niet mogelijk met de huidige configuratie (hardware/software)?

Ik heb echt van alles geprobeerd zelf met en zonder crossfire-bridges. Volgens mij zou dit (redelijk) plug and play moeten werken, of zie ik dit verkeerd?

Ik hoop dat iemand hier meer ervaring mee heeft mij snel op de juiste weg kan helpen.

Grt.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zou beginnen met de nieuwste drivers van de AMD/ATI site te downloaden, dat kan al een hoop oplossen. Gebruik je toevallig een crossfire brug? Zo ja zou je die er eens tussen uit kunnen halen, 3 beeldschermen met crossfire aan gaat volgens mij niet lukken :)

Wat betreft je bios instelling, dat is alleen de instelling waar je aangeeft welke videokaart de primaire kaart wordt en zal niks met je probleem te maken hebben ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Ventieldopje op 28-12-2010 15:38 ]

www.maartendeboer.net

• mss_nl
Ik heb het met en zonder crossfire bridge geprobeerd, en ik zie geen verschil. Ik kan nu ook nergens in de instellingen aangeven of crossfire aan of uitgezet moet worden.

Ik zal even de oude drivers deinstalleren en de nieuwe drivers installeren.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt nu inderdaad nergens meer instellen of je crossfire wil of niet, want de bridge zit er niet tussen mr. obvious :+ Met crossfire kun je zowieso geen 3 beeldschermen aansturen, zonder crossfire bridge of met bridge en crossfire uit moet dat wel kunnen ;)

Maar om er zeker van te zijn nu dat crossfire geen roet in het eten gooit is het handig als je de crossfire bridge er uit haalt, later als alles werkt kun je die er waarschijnlijk gewoon weer tussen doen :)

www.maartendeboer.net

• mss_nl
Ik bedoelde eigenlijk met crossfire bridges aangesloten kan ik dit nergens instellen >:) . Maar ik ga het dan sowieso zonder crossfire weer proberen met de nieuwe drivers.

• mss_nl
Ik heb nu de nieuwste ATI drivers, chipset drivers geinstalleerd en de BIOS geupdate, allen naar de laatste versies. En nog steeds gaan alle schermen op zwart zodra ik de bureaublad uitbreid naar de derde scherm.

De videokaarten werken allebei naar behoren, ik heb ze zonder problemen afzonderlijk uitgeprobeerd. Maar op het moment dat ik ze beiden wil gebruiken gaat er iets niet goed. Heeft iemand op tweakers nog ervaring met zo'n opstelling??

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat gebruik je om het beeldscherm uit et breiden naar het 3e scherm? Gebruik je het ATI control panel hiervoor?

www.maartendeboer.net

Pagina: 1