i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
in je 2.0 setje zit in ieder geval wel een versterker 
Als je de speaker draden van de sub direct op de Pc probeert aan te sluiten zul je weinig horen.
Als je de speaker draden van de sub direct op de Pc probeert aan te sluiten zul je weinig horen.
[ Voor 46% gewijzigd door Tazzios op 28-12-2010 14:05 ]
Ik moet dus de hele DVD speler meenemen en dan dus met SPDIF aansluiten
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Jeps maar als je beter geluid wilt hebben kun je beter een 2.0 versterker met een paar echte boxen pakken (voor 50 euro /van zolder)
En dan werkt het ook nog niet helemaal lekker: je gaat dan alle tonen uitvoeren via de S/PDIF. De DVD-speler filtert dat wel dat alleen de subwoofer geluid zal geven, maar audio over je twee reeds bestaande speakers zal je niet hebben. Je kan namelijk niet over S/PDIF en over analoog tegelijk uitvoeren. Dus sluit gewoon alles op de DVD-speler aan, dan werkt het vele malen beter.Cornelisjuh schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:13:
Ik moet dus de hele DVD speler meenemen en dan dus met SPDIF aansluiten
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik ben zelf ook met iets vergelijkbaars bezig geweest.
Het is nog best een gedoe om dit werkende te krijgen.
Ik heb sinds een paar maanden twee M-Audio BX5A speakers en wilde daarbij mijn oude Creative Inspire 5.1 sub gebruiken.
Dit is niet zo makkelijk te regelen maar als volgt gedaan:
In sound je speakers instellen als 2.1 daarvoor moet je kiezen voor 5.1 surround en de niet gebruikte speakers uitzetten. Daarna bij je speaker instellingen onder "enchancements' de volgende aanvinken:
- Immediate mode
- Speaker Fill
- Bass Management
En daarmee is het mij gelukt icm een onboard geluidskaartje (realtec). Maar ik ga inderdaad ook een versterker halen voor bij de pc zeker met redelijke speakers is dit wel een must. Maar tot die tijd is dit een goede oplossing.
Het is nog best een gedoe om dit werkende te krijgen.
Ik heb sinds een paar maanden twee M-Audio BX5A speakers en wilde daarbij mijn oude Creative Inspire 5.1 sub gebruiken.
Dit is niet zo makkelijk te regelen maar als volgt gedaan:
In sound je speakers instellen als 2.1 daarvoor moet je kiezen voor 5.1 surround en de niet gebruikte speakers uitzetten. Daarna bij je speaker instellingen onder "enchancements' de volgende aanvinken:
- Immediate mode
- Speaker Fill
- Bass Management
En daarmee is het mij gelukt icm een onboard geluidskaartje (realtec). Maar ik ga inderdaad ook een versterker halen voor bij de pc zeker met redelijke speakers is dit wel een must. Maar tot die tijd is dit een goede oplossing.
Pagina: 1