Beste Tweakers,
Ik startte vanmorgen mijn pc op, en ga terwijl hij boot even wat eten.
Kom ik terug staat hij uit. Ik op het aanknopje drukken, geen boot en geen piep.
Doe de kast open, blijkt er wel power op het MB te staan ( het aanknopje op het MB zelf brand).
Dus ik kijken wat er gebeurd als ik m opstart: Alles draait maar gaat naar een halve seconde weer uit.
Dus ik dacht ik test mijn voeding even met een paperclip, deze werkt.
Toen maar alles uit de pc gehaald en het geheel met alleen de cpu + koeler en de 24 pin en 8 pin power stekkers erin. Weer start het voor een seconde maar gaat daarna weer uit.
Gister avond wilde ik ook de voeding van externe HDD in de stekkerdoos stoppen, waardoor er een paar vonken onstonden en de boel eruit klapte ( mn pc stekker zat daar ook in). Maar na de knop van de stekkerdoos weer te hebben aangedrukt deed mijn pc het gewoon nog.
Hardware:
- Asus P6T SE
- Core Intel i7 920
- Evga 275 FTW
- Corsair TX650W
- Corsair TR3X6G1600C9
- Scythe Mugen 2 Rev.B
Iemand een idee?
Gr Laurens
Edit: Net even getest met alleen de 24 pin connector erin. Zelfde verhaal.
Ik startte vanmorgen mijn pc op, en ga terwijl hij boot even wat eten.
Kom ik terug staat hij uit. Ik op het aanknopje drukken, geen boot en geen piep.
Doe de kast open, blijkt er wel power op het MB te staan ( het aanknopje op het MB zelf brand).
Dus ik kijken wat er gebeurd als ik m opstart: Alles draait maar gaat naar een halve seconde weer uit.
Dus ik dacht ik test mijn voeding even met een paperclip, deze werkt.
Toen maar alles uit de pc gehaald en het geheel met alleen de cpu + koeler en de 24 pin en 8 pin power stekkers erin. Weer start het voor een seconde maar gaat daarna weer uit.
Gister avond wilde ik ook de voeding van externe HDD in de stekkerdoos stoppen, waardoor er een paar vonken onstonden en de boel eruit klapte ( mn pc stekker zat daar ook in). Maar na de knop van de stekkerdoos weer te hebben aangedrukt deed mijn pc het gewoon nog.
Hardware:
- Asus P6T SE
- Core Intel i7 920
- Evga 275 FTW
- Corsair TX650W
- Corsair TR3X6G1600C9
- Scythe Mugen 2 Rev.B
Iemand een idee?
Gr Laurens
Edit: Net even getest met alleen de 24 pin connector erin. Zelfde verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Knupple op 28-12-2010 14:11 ]