Videokaart of Moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Navigator88
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04-2023
Tweakers,

al een tijdje heeft mijn huidige desktop kuren.
Mijn beeld valt dan, zonder enige waarschuwing, weg
Ik weet zeker dat het met mijn video(kaart te maken heeft)
Alleen weet ik niet of het de videokaart zelf is of het AGP slot op het moederbord.
Mijn vraag is of het de moeite waard is de computer (ongeveer 6 jaar oud) nog een upgrade (video en eventueel geheugen) te geven of toch maar een nieuwe desktop te kopen.

Specs Desktop:

Scaleo T (Siemens-Fujitsu)
2.930 MHz (Intel Pentium 4)
512 MB DDR
NVIDIA GeForce FX 550
Windows XP

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het heeft eigenlijk geen zin meer om een upgrade te doen naar mijn mening, alles wat je nu zal kopen zal waarschijnlijk duurder zijn dan dat je hele pc waard is, zonde natuurlijk ;)

Voor rond de ~ 300 tot 400 euro is vaak wel een leuke desktop te vinden die al een stuk sneller zijn dan de pc die je nu hebt en vaak ook nog wel een poosje mee gaan, al gaat het erg hard op de markt ;) Misschien een idee om de BestBuyGuide van tweakers.net eens te bekijken?

BBG: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568

www.maartendeboer.net

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:56

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Tjah, je moet het natuurlijk zel weten. Wij kunnen ook niet zien wat je budget is .. maar een probleem kan vaak ook worden opgelost. Herinstallatie van de drivers bijvoorbeeld zou al afdoende kunnen zijn. Desnoods 'leen' je een andere grafische kaart, de-installeer je de huidige driver en installeer je de bijbehorende voor deze leen-kaart en kijk je of het probleem dan nog speelt. Geld uitgeven kan altijd nog .. of je moet hem gewoon beu zijn :)
Navigator88 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:09:

[...]

Ik weet zeker dat het met mijn video(kaart te maken heeft)
Alleen weet ik niet of het de videokaart zelf is of het AGP slot op het moederbord.
Het AGP slot zal het wel niet zijn. Dat werkt of het werkt niet. Grafische kaart of een probleem in je WIndows installatie is veel logischer. Koelt de koeler van je grafische kaart nog wel goed? Speelt muziek gewoon door en werkt het NumLock ledje nog? (d.w.z. doet je pc het nog wel, of is hij vastgelopen?)
Mijn vraag is of het de moeite waard is de computer (ongeveer 6 jaar oud) nog een upgrade (video en eventueel geheugen) te geven of toch maar een nieuwe desktop te kopen.
Tenzij je aan deze pc verknocht bent zou ik hier geen geld meer in steken, d.w.z. een grafisch kaartje van 5 tientjes is wat anders dan een nieuwe pc van 500 euro. Maar net hoe ver je budget strekt ..

[ Voor 52% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-12-2010 13:30 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Navigator88
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04-2023
Fijn om duidelijkheid omtrent het AGP slot te hebben.
Kan ik die mogelijkheid in ieder geval afschrijven.
ing._Buttje schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:24:

Het AGP slot zal het wel niet zijn. Dat werkt of het werkt niet. Grafische kaart of een probleem in je WIndows installatie is veel logischer. Koelt de koeler van je grafische kaart nog wel goed? Speelt muziek gewoon door en werkt het NumLock ledje nog? (d.w.z. doet je pc het nog wel, of is hij vastgelopen?)
De koeler van mijn grafische kaart koelt niet echt goed meer.
Hij wordt soms echt goed heet.
Tenzij je aan deze pc verknocht bent zou ik hier geen geld meer in steken, d.w.z. een grafisch kaartje van 5 tientjes is wat anders dan een nieuwe pc van 500 euro. Maar net hoe ver je budget strekt ..
Eerlijk gezegd heb ik het er wel mee gehad. Maar als ik het inderdaad met 50 euro kan fixen dan vind ik dat wel de moeite waard. Deze PC wordt maar incidenteel voor basis internet en media gebruikt...

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vrijwel zeker dat je videokaart aan het overlijden is als hij zo heet wordt ;) Misschien de vraag en aanbod hier eens even afstruinen?

AGP Videokaarten @ Vraag en Aanbod

www.maartendeboer.net