online game Battlefield Heroes lagt, te hoge ping?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zoals in de titel al te lezen valt speel ik dus Battefield Heroes. Deze gratis online shooter spelen mijn broertje en ik heel veel. Maar de laatste tijd steeds minder omdat op mijn computer het spel vreselijk lagt...

Nu werd ik dus laatst uit van een server gekickt met al mededeling, "ping to high". Na wat google werk zag ik dat er meer mensen problemen hadden met een hoge ping met als gevolg een schokkend online spel.

Dus heb ik even een ping testje gedaan op mijn computer, via pingtest.net
Vanuit mijn huis (Eindhoven) naar een testserver in Rotterdam kreeg ik deze resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/30998098.png
Lijkt me zeer goed toch?

MAAR vanuit mijn huis naar bijvoorbeeld een server in Los Angeles krijg ik deze resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/30998279.png
Nu is dit nog steeds best goed, maar bij de beschrijving staat dat dit problemen kan opleveren met online games.

Maar nu komt dus het vervelende, ik heb dezelfde testje bij mijn broertje op de computer gedaan, en hij kreeg dezelfde resultaten.
Maar op zijn computer doet Battlefield Heroes het perfect!!!
En dat terwijl we hetzelfde internet gebruiken, nu is zijn computer wel veel beter qua RAM en videokaart, maar dat mag toch niks uitmaken voor het online spelen?

Iemand suggesties? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dat je ping hoger is bij de 2de test is logisch. De afstand is stukken groter.
nu is zijn computer wel veel beter qua RAM en videokaart, maar dat mag toch niks uitmaken voor het online spelen?
Dat is je probleem.
Als je net zoveel open hebt staan als je broertje met mindere specs kan de computer het minder goed bijhouden wat ook terug is te zien in de ping tijden met spelen.

Een simpele ping test via internet is gelijk omdat het met de belasting niet zoveel verbruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 28-12-2010 12:57 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de snelle reactie!
Maar oke, dan snap zou het dus wel logisch zijn dat hij bij mij langzamer is dan bij mijn broertje. Maar dat zou niet mogen kunnen, aangezien ik ver boven de minimale system requirements zit van bf heroes.

Kijk maar

De systeemeisen voor bf heroes zijn als volgt:

System requirements
Microsoft Windows
Windows XP/Vista
1 GHz CPU
512 MB RAM for XP (1 GB RAM for Vista)
1 GB hard disk space
DirectX compatible 64 MB graphics card with Pixel Shader 2.0 or better
DirectX compatible sound card
Internet connection: 256kbit cable/DSL connection[6]

Dan nu mijn systeem specs:

Windows XP SP3
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2,80GHz
1536 MB RAM (Wisselbestand: 957MB gebruikt, 2476MB beschikbaar)
meer dan 40 GB aan beschikbare hard disk ruimte
Nvidia Geforce 6200
Directx 9.0c
Shader model 3.0
Externe geluidskaart DJ Console Mk4 Hercules
Internetsnelheid: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1087662178.png

Aan de systeem eisen van bf heroes en mijn eigen specs te zien zou ik dit spel toch makkelijk moeten kunnen spelen? Het is dan ook zo dat wanneer ik de offline tutorial doe, hij heel soepel speelt, geen lags!

Dan zei jij nog iets over het "open staan" van bepaalde processen terwijl ik bf heroes speel, en dat ie dan daardoor lagt bij mij... Als ik Ctrl+Alt+Del induw, dan zie ik bij het kopje processen dat er in totaal 66 processen zijn, is dit teveel?
En zo ja, hoe kan ik dit minder maken, want als het er minder worden zou ik het spel toch beter moeten kunnen spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Je computer is niet echt nieuw te noemen. Pentium 4's zijn niet meer van deze tijd en ook je videokaart is absoluut geen 'game'-videokaart.

BF Heroes is misschien niet een erg zwaar spel, maar een P4 met een Geforce 6200 kan het daar knap lastig mee krijgen. Lagg je ingame (schokt het beeld)? Dat je gekickt bent vanwege een te hoge ping kan ook toevallig gebeurt zijn omdat je in een Amerikaanse server terecht bent gekomen (wat volgensmij het automatch systeem hoort te voorkomen, maar toch). Heb je in elke server een hoge ping of alleen in een paar? In nederlandse servers zou je gewoon een ping tussen de 20 - 60 moeten hebben ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:25:
Je computer is niet echt nieuw te noemen. Pentium 4's zijn niet meer van deze tijd en ook je videokaart is absoluut geen 'game'-videokaart.

BF Heroes is misschien niet een erg zwaar spel, maar een P4 met een Geforce 6200 kan het daar knap lastig mee krijgen. Lagg je ingame (schokt het beeld)? Dat je gekickt bent vanwege een te hoge ping kan ook toevallig gebeurt zijn omdat je in een Amerikaanse server terecht bent gekomen (wat volgensmij het automatch systeem hoort te voorkomen, maar toch). Heb je in elke server een hoge ping of alleen in een paar? In nederlandse servers zou je gewoon een ping tussen de 20 - 60 moeten hebben ;) .
Ik heb geen idee hoe hoog mijn ping is tijdens het gamen, dat kan ik nergens zien. Maar ik word inderdaad bijna nooit gekickt met als melding een te hoge ping, ik krijg ook vaak de melding, Punkbuster kicked you.... Wat is dit?

En ik vind het toch dat mijn computer het niet trekt? Ik kan me toch herinneren dat toen ik het spel voor het eerst speelde (anderhalf jaar geleden) ik geen problemen had met spelen, geen lags enzo...

Kan het niet aan die 66 processen liggen? Dat mijn computer in de loop van de tijd een beetje is dichtgeslibt met processen, moet toegeven dat mijn computer ook steeds langzamer word :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

- punkbuster updaten naar de nieuwste versie
- je video settings in het spel op de laagste stand zetten (als je dat niet al had) want je pc is echt marginaal, zelfs met een amd x2 op 2.1 ghz en een 8400GS moest ik m op de 1-na-laagste zetten om niet met een compleet laggend spel te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:00:
- punkbuster updaten naar de nieuwste versie
- je video settings in het spel op de laagste stand zetten (als je dat niet al had) want je pc is echt marginaal, zelfs met een amd x2 op 2.1 ghz en een 8400GS moest ik m op de 1-na-laagste zetten om niet met een compleet laggend spel te zitten..
Oke, ik heb punkbuster geupdate via deze setup http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Verder heb ik de het spel al op de laagste graphics staan... Maar ik blijf het raar vinden want voorheen had ik dit probleem niet!
Zouden jullie misschien toch even naar mijn processen willen kijken? Ik vind dat het er erg veel zijn en daarbij staan sommige er wel 7x in ofzo! (chrome.exe)
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/24vnx9e.jpg

Alvast bedankt voor alle hulp, ik hoop dat ik dit probleem nu eindelijk eens kan oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: Je pc is verouderd.
2: Wisselbestand als geheugen gebruiken gaat niet je computer sneller maken, investeer in meer daadwerkelijke RAM ipv je wisselbestand groter te maken (wisselbestand gaat op je hd -> trager)
3: Pak een nieuwe videokaart, elke recente videokaart van rond de 80euro is al een verbetering.

En op je vraag te komen waarom het spel nu wel last heeft van lag, populariteit, tijden waarop je gamed (kan soms de boel beinvloeden), je computer is daadwerkelijk dicht geslibt (herinstallatie?).

Eind advies, upgrade je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Waar je ook naar kan kijken is het afsluiten van zoveel mogelijk programma's tijdens het gamen. F.lux is bijvoorbeeld een enorm handig programma, maar het belast zowel je videokaart als je internetverbinding tijdens het gamen. Ook je browser, msn en Teamview server is iets om eens uit te schakelen misschien.

Maar upgraden is natuurlijk nooit verkeert als tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik krijg binnen een half jaar waarschijnlijk een high end laptop voor mijn studie, dus heb geen zin meer om geld in deze computer te gaan steken...

Enne, wat is wisselbestand precies? Ik zag dat bij CPUID staan dus heb ik het in de eerste post maar over getypt, maar heb geen idee wat dit is... Kan me wel herinneren dat ik die waardes ooit een keer per ongeluk heb aangepast, weet niet of ze nu goed staan ingesteld? Zo niet, hoe kan ik ze dan goed instellen?

Meestal zijn alle programma's afgesloten als ik speel, maar ik zal ook een f.lux afsuiten, kijken hoe dat gaat.

Maar denken jullie dat een herinstallatie zou helpen? Want ik heb hier nog een versie van Windows 7 liggen, denken jullie dat deze mijn computer sneller kan maken?
Pagina: 1