Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Extern Bureaublad geheugen fout.

Pagina: 1
Acties:

• Killop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
Op een computer met Windows XP SP3 krijg ik na het afsluiten van Extern Bureaublad een foutmelding.
Extern Bureaublad werkt verder wel goed.

Foutmelding:
mstsc.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x00500043 verwijst naar geheugen op 0x00500043. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.

Ik heb hierna Extern Bureaublad bijgewerkt met deze link. Hierna krijg ik dezelfde foutmelding.

Op AltaVista of Google vind ik niets als ik op de geheugenfout zoek.
Ook heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om Extern Bureaublad volledig te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik vermoed dat het daarvoor te diep in Windows verweven is.
Op de computer heb ik al een diagnostic programma van de fabrikant (Toshiba) gedraaid maar hier kwam geen foutmelding naar boven. Memtest86+ heb ik nog niet gebruikt want de laptop staat bij iemand thuis.

Heeft iemand een suggestie hoe dit te verhelpen is zonder een herinstallatie uit te voeren?

[ Voor 10% gewijzigd door Killop op 28-12-2010 12:31 ]

What are we gonna do tonight?

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Gebeurt dit ook als je hem uitvoert als mstsc /admin?

Wel erg vreemd, ik heb hier ook een XP SP3 installatie en deze heeft voorheen hetzelfde gehad, na een aantal Windows updates was het probleem verholpen.

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
De gebruiker heeft administrator rechten. Ik heb je oplossing nog niet gebruikt. Dit zal ik doen zodra ik de computer weer onder handen krijg.

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
Op de laptop een nieuw profiel aangemaakt. Onder dit nieuwe profiel werkt extern bureaublad goed.
Profiel map van de gebruiker hernoemt en hierna de gebruiker verwijderd.
Gebruiker opnieuw aangemaakt en administrator rechten gegeven.
Extern bureaublad getest en na het afsluiten komt de melding niet meer in beeld.

Blijkbaar was het dus een fout in het oude profiel.

Mag een slotje op dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Killop op 06-01-2011 16:24 ]