Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdebacker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04-2018
Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar goede (doch niet al te dure) hardware om mijn thuisnetwerk naar een nieuw niveau te tillen.
Waar mijn internet nu binnenkomt heb ik een d-link DI-524 b/g router aangsloten op mijn telenet internetaansluiting. De draadloze verbinding is echter niet overal in huis beschikbaar. En er liggen veel kabels (nas, mediaplayer, pc, ...)

Mijn visie was om deze router te vervangen door een router met de mogelijkheid om b/g/n uit te zenden zodat mijn vrouw geen extra ontvanger moet gebruiken in haar portable. Om het netwerk dan meer beschikbaar te maken was ik opzoek naar een router die ook een bridge/repeater-functie kan uitvoeren zodat ik via de kabel mijn nas op zolder kan plaatsen, en vanuit die router het signaal kan repeaten zodat ik ook in de tuin op internet kan in de zomer :) powerline werkt niet omdat het stroomnet te oud is :s

Welke 2 apparaten zijn hiervoor geschikt?

Alle antwoorden of ervaringen worden geapprecieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben zelf wel fan van de linksys 320n met de dd-wrt firmware. Die is heel betaalbaar en kan wat jij wil.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Maar ook de Netgear WNDR3700 heeft bijvoorbeeld een repeater functie.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zo goed als elke router waar je DD-WRT op kan flashen ondersteund repeater/bridge mode, populaire keuzes zijn op dit moment de TP-Link WR1043ND en de Netgear WNDR3700. De Linksys WRT54GL is ook een goede (maar is op hardwaregebied niet echt meer toereikend).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdebacker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04-2018
Heel erg bedankt voor de antwoorden. indien ik nu moet kiezen zal het de linksys 320n worden.

Dat DD-WRT boeide me wel en ik ben dan ook even gaan kijken naar een goedkopere oplossing. (financieen moeten niet alleen door de regering in het oog gehouden worden :) )
En kwam op de d-link DIR-600 welke ook ondersteund wordt door DD-WRT. Heeft iemand hier ervaring mee of kan deze aan- of afgeraden worden?