Peltier koeling voor CPU

Pagina: 1
Acties:

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021
Ok, het volgende is het geval. Ik ga een dezer dagen mijn case in een kast zetten (naast m'n bureau), zodat ik dat hoere-ding niet meer hoor. Nou ben ik wel bang dat 'ie erg warm wordt...

Nou heb ik al eens een Peltier gekoelde CPU koeler in m'n handen gehad, is dat een oplossing? En zo ja, waar haal je die (enneuh... hoeveel kost dat ongeveer?)

Is er toevallig iemand anders hier die iets dergelijks ook al eens heeft gedaan (kast in kast? :))

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Een peltier produceert netto warmte, dat moet je dus ook kunnen afvoeren. Lijkt me geen goed idee of je moet met water gaan koelen.

Een kast in een kast kan wel als je maar zorgt dat de kast niet helemaal dicht is. Hoe meer de kast isoleert hoe warmer je spulletje gaat worden.

One of the animals has left its cage today.

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021
Mja, ik ga nog wel zorgen voor luchtafvoer... Ik denk dat ik een gat in m'n kast (de buitenste ;)) zaag en daar een fan inzet. Moet alleen even kijken hoe ik die nou weer van voeding voorzie, maargoed...

Ik word nl. echt gek van het geluid van m'n PC...

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Koop een 220v fan..

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

als je echt helemaal gek wordt van het geluid,

koop je 2 panaflow ventilatoren.. die dingen zijn maar 27dB..

en waterkoeling..

120mm panaflow op je radiator.
92mm panaflow in je voeding.

zo kan je er nog naast slapen en je pc blijft waarschijnlijk nog kouder dan elk luchtkoelblok

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

je kunt voor een AMD syteem (wat erg warm word) alleen een peltier gebruiken in combinatie met waterkoeling. Er is geen ENKELE luchtkoeler (zelfs geen super Swiftech ofzo) die in staat is om de warmte van een 1gh TB/Duron+ warmte peltier zodanig af te voeren dat de peltier enige nut heeft, het zal dan , als het al niet oververhit raakt... Altijd warmer zijn als wanneer je de peltier weglaat.

Mijn tip. Laat alle fans die teveel herie maken op 7 volt draaien. En als het je CPU-fan is die teveel herrie maakt, moet je een stillere kopen (Silverado bijv.)

En als je de zooi persee in die kast wilt houden, kun je proberen met een aantal case-fans in combinatie met een slang, de warmte de kast uit te leiden... Dit lijkt me echter een stuk ingewikkelder als de fans op 7 volt laten draaien.

succes ermee

Geen inspiratie

Pagina: 1