Normal.dot en Normal.dotm probleem...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag heren en dames,

Ik heb een probleem met mijn word. Als ik mijn ingemplementeerde sjablonen probeer op te halen. Krijg ik de melding: Dit bestand kan niet worden opgeslagen omdat het elders al open is. (Normal.dotm)

Ik heb de sjabloon normal.dotm verwijderd, die gerefereerd staat naar mijn 'gebruikerssjabloon'. Als ik dan weer mijn sjablonen probeer op te halen, dan werkt het wel. Maar sluit ik dan mijn word bestand af, en open ik deze weer. En als ik dan de sjablonen probeer op te halen, krijg ik weer dezelfde melding.

Iemand die weet hoe dit komt?

(was trouwens een normal.dot (office 2003) die nu moet werken in office 2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
En al gecheckt welke processen het bestand Normal.dotm ingebruik hebben? bv. met unlocker?
Misschien dat Windows-Preview / Search of Virus scanner het probleem is...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens kijken of het document ook elders geopend wordt? Dmv Computer Management >> System Tools >> Shared Folders >> Open Files.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:11:
Kan je eens kijken of het document ook elders geopend wordt? Dmv Computer Management >> System Tools >> Shared Folders >> Open Files.
waar vind ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hetgene wat ik doe is niet op mijn eigen pc. Dit is een systeem wat ik gebruik op werk. Dus het bevind zich in een heel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Gokje: Outlook gebruikt Word als E-mail Editor? Dan zou ik Outlook en/of ActiveSync eens afsluiten (mits je ActiveSync gebruikt natuurlijk) en dan even verder kijken...

Je kan in Outlook ook Html of Rtf als editor gebruiken, dit kan alleen je tekst-opmaak in de war gooien.
Is een kwestie van smaak en trial en error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:21:
Hetgene wat ik doe is niet op mijn eigen pc. Dit is een systeem wat ik gebruik op werk. Dus het bevind zich in een heel netwerk.
Vraag het dan eens aan de systeembeheerder of hij mijn vraag kan beantwoorden, is ook uit te voeren op de server waar het bestand gehost wordt. Wat hierboven staat kan inderdaad ook nog, goed bedacht.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 03-01-2011 16:04 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ieder gebruiker heeft zijn eigen H:schijf met daarin zijn normal.dotm

Deze normal.dotm kent een macro dat ervoor zorgt dat je in een werkbalk sjablonen kunt ophalen. Alvorens je de sjablonen kan zien, moet de normal.dotm gerefreshd worden en dan kun je de sjablonen gebruiken.

Maar op het moment dat je refresht, krijg je de melding: Dit bestand kan niet worden opgeslagen omdat het elders al open is. (Normal.dotm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Als je word hebt afgesloten is hij nog steeds actief in het geheugen aanwezig (taakbeheer, actieve processen) kill daar word en open het document dan eens opnieuw.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:30:
Als je word hebt afgesloten is hij nog steeds actief in het geheugen aanwezig (taakbeheer, actieve processen) kill daar word en open het document dan eens opnieuw.
Die normal.dotm wordt aangemaakt in H:\sjablonen\

Als ik normal.dotm verwijder en dan een nieuw document open en de stappen volg die ik heb vermeld in me reactie hiervoor. Dan gaat het wel goed, maar dan wordt die normal.dotm aangemaakt in die pad hierboven.

En als ik het dan weer doe (zonder die normal.dotm te verwijderen), dan krijg ik die melding.
Pagina: 1