[Win7]Systeemvak snelkoppeling toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:19
Beste all,

Ik heb een VBscript gemaakt dat er voor zorgt dat ik mijn cd/dvd kan uitwerken [link script]. Nu heb ik hier een snelkoppeling naar gemaakt en op het bureaublad geplaatst.
Alleen nu zou ik de snelkoppeling wel graag in mijn systeemvak willen van de taakbalk, zodat ik geen extra icoon op mijn bureaublad heb.
Nu heb ik gegoogled en kwam ik bij deze volgende link uit: http://technet.microsoft..../cc786901%28WS.10%29.aspx Daar staat o.a. het volgende geschreven:
Klik voor elke opdracht die u (naast de standaardopdrachten) aan het menu wilt toevoegen op Toevoegen in het deelvenster Pictogram voor snelmenu in systeemvak en geef vervolgens de volgende gegevens op: ...
Als ik het zo lees is het dus mogelijk om dingen toe te voegen aan het systeemvak, alleen snap ik niet hoe ik de dingen kan toevoegen? Of lees ik het nu verkeerd, en lees ik graag wat ik wil lezen O-)

Dus is het mogelijk om een snelkoppeling toe te voegen aan het systeemvlak, en zo ja hoe doen wij dat dan in Windows 7?

Gr GG

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

je programma/applicatie vast"pinnen" aan de "taskbar"?

Als je deze wil gebruiken :) snap je "systeemvak" niet zo goed... :$

Update: system tray dus... :) snap hem!
Update 2: Google levert mij het volgende resultaat op: Gratis applicatie toevoegen systeemvak iconen

Misschien dat dit iets voor je is?

[ Voor 55% gewijzigd door dj_vibri op 28-12-2010 10:31 . Reden: Nederlands-Engels... ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
Die was ik nog niet tegen gekomen, zo op het oog lijkt dat mijn oplossing. Ik zal het even doornemen, bedankt voor de link.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
Zojuist programma gebruikt maar het kan volgens mij alleen maar .exe bestanden detecteren. Als ik een pad maak naar een snelkoppeling of .vbs bestand dan krijg ik een error met de melding dat ie het bestand niet kan vinden.
Ik heb de tool als admin uitgevoerd en zelfs de settings ingesteld dat ie altijd als admin moet uitvoeren, maar dat mocht ook niet baten.
Dus is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen of is er een oplossing voor te vinden? Ik heb al naar een troubleshoot gezocht maar die bestaat kennelijk niet.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
*kuch* Iemand?

 Karma