Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.avi bestand kan niet geopend worden

Pagina: 1
Acties:

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:56

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik probeer voor iemand anders een probleem met een .avi bestand op te lossen.

Het betreft een avi van ~2,3Gb. Als ik hem in VLC probeer te openen gebeurd er niks. Windows Media Player met K-lite codec pack doet ook niks.

Virtualdub geeft de melding "Invalid AVI file: LIST chunk <4 bytes" dus daar kom ik ook niet verder mee.
Nu las ik ergens dat je dan met Avi IO het nog zou kunnen proberen. Dat programma gedownload maar ik kom er niet uit hoe ik daarmee uberhaupt een bestand zou moeten openen. En heb eigenlijk ook geen idee wat die error betekend, vind er maar weinig informatie over op google.

Nu heb ik de ICT afdeling op m'n werk er naar laten kijken en die zeiden dat je hem nooit geopend zou krijgen omdat het een Streaming file is. Nu heb ik geen idee wat dat dan inhoud bij een .avi en of dat dat toch te omzeilen is. Kan ik hier zelf nog uitkomen of zijn er eventueel professionele bedrijven (met geschikte software) die dit voor mij kunnen oplossen?

Beeromaniac

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Open het bestand eens met MediaInfo om te kijken welke codec is gebruikt. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
_the_crow_ schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:17:
Open het bestand eens met MediaInfo om te kijken welke codec is gebruikt. :)
Geprobeerd, daar komt gewoon uit dat het een .avi is. Geen speciale informatie verder.

Openen in wordpad, kladblok oid lukt btw niet. Daar is het bestand te groot voor.

Ik vermoed dat er iets in dit verhaaltje fout gaat, maar geen idee wat dus;
Het is een speciaal soort techniek, genaamd "Resource Interchange File Format" oftewel (RIFF), die de data van het bestand verdeelt in blokjes of "chunks". Elke "chunk" wordt geïdentificeerd door een FourCC-tag. Een AVI-bestand is een enkele chunk in een RIFF geformatteerd bestand, die wanneer men het opent onderverdeeld wordt in twee "hoofdchunks" en een optionele chunk. De hele structuur van een RIFF-bestand is eigenlijk afgekeken van een ouder IFF-formaat, ontwikkeld door Electronic Arts in de tachtiger jaren, met als enige verschil de endianness van de integers en het initiële gebruik van FourCC. Anders dan andere videoformaten kan een AVI-bestand niet afgespeeld worden wanneer het niet compleet is.

De eerste "sub-chunk" wordt geïdentificeerd door een "hdrl" tag. Deze chunk bevat informatie over de video, zoals de breedte, hoogte en de hoeveelheid frames. De tweede sub-chunk wordt geïdentificeerd door een "movi" tag. Deze chunk bevat de eigenlijke audio/visuele data. De derde, optionele, sub-chunk wordt geïdentificeerd door een "idx1" tag en bevat de index van de locatie van de data chunks in het bestand.

Door middel van het RIFF-formaat kan de audio/visuele data in de "movi" chunk gecodeerd en gedecodeerd worden door een software-module, de codec. De codec vertaalt de ruwe data naar het dataformaat in de chunk. Een AVI-bestand kan daarom audio/visuele data in zijn chunks hebben in bijna elk compressie-formaat, waaronder Full Frames (ongecomprimeerd), Inter Real Time Video, Indeo, Cinepak, Motion JPEG, Editable MPEG, VDOWave, Clearvideo / RealVideo, QPEG, MPEG-4 en andere.
En ook geen idee hoe ik er eventueel achter zou kunnen komen of er daar ergens iets fout gaat, wat dat dan is, en hoe het opgelost kan worden. Hopelijk zitten hier wat echte audio/video kenners :)

[ Voor 74% gewijzigd door Thompson op 28-12-2010 16:21 ]

Beeromaniac

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Het lijkt erop dat ik de oplossing gevonden heb!

Na VLC, Virtualdub, Gspot, agk, Repairvideo en AVImedic eindelijk een programma gevonden wat het bestand geopend krijgt!

Mediacoder --> http://www.mediacoderhq.com/

Kon het bestand erin openen en bekijken, ben het nu aan het "transcoden" in de hoop dat ik er dan gewoon weer een nieuwe, werkende, .avi oid van kan maken :)

Beeromaniac

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thompson schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:28:
Geprobeerd, daar komt gewoon uit dat het een .avi is. Geen speciale informatie verder.
fyi:
AVI is een containerformaat, meer niet. Net als .mkv een containerformaat is voor video. Daar kun je verschillende codecs bij gebruiken.
There's no such thing as 'just avi'

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:38:
[...]

fyi:
AVI is een containerformaat, meer niet. Net als .mkv een containerformaat is voor video. Daar kun je verschillende codecs bij gebruiken.
There's no such thing as 'just avi'
Hmm ja met dat programma kreeg ik niet meer informatie dan ".avi"

In MediaCoder vind ik het volgende;

Afbeeldingslocatie: http://static.tz.nl/f/g/2803_8bb3da72.jpg

Beeromaniac

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zie daar toch duidelijk "odivx" staan anders...

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Sefyu schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:16:
Ik zie daar toch duidelijk "odivx" staan anders...
Klopt, met MediaInfo kreeg ik die informatie echter niet.

Beeromaniac

Pagina: 1