[Excel] Staafdiagram: aantal per datum *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
Beste tweakers,

Ik heb een vraag over staafdiagrammen weergeven in excel op basis van een excel bestand met in kolom A een waarde waarbij in kolom B een datum staat.
In de diagram wil ik zichtbaar maken hoeveel waardes er op een bepaalde datum staan, met een getal per dag, dus geen staafje per waarde op bepaalde datum. Ik wil graag per weekoverzicht zien hoeveel waardes er per dag staan, liefst instelbaar naar maand of driemaandelijks.

Hoewel mij lijkt dat dit niet moeilijk kan zijn heb ik het antwoord met google nog niet kunnen vinden...*schaam*

Iemand die weet wat ik moet doen of op welke site ik het antwoord kan vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door lord_eissens op 28-12-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Google is vaak dan ook niet de meest logische weg, in tegenstelling tot F1/handleidingen.

Zonder na te denken over of dit zonder hulpkolom kan: kan je niet zelf een hulpkolom maken met het aantal per datum? Sowieso lijkt het logisch om kolom A en B om te draaien als het niet gaat om het aantal dagen per waarde maar waardes per dag.

En pas ik even de topictitel licht aan, 'Staafdiagrammen in excel' zegt niet erg veel :)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 28-12-2010 01:07 . Reden: er zit een i in handledingen ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
Bedankt voor je snelle reactie en je aanpassing van de titel.
Na enig klooien in excel 2010 krijg ik grafiekjes voorelkaar die op volgorde van datum aantallen weergeven, maar met een balkje per waarde ( dus b.v. 6 balkjes voor 30-12, en 10 voor 31-12)
Wat ik dus zoek is, zoals de topictitel nu vermeld, hoe je dit met aantallen per datum weergeeft.

Voor de uitleg hierboven heb ik echt te weinig excel kennis om daar iets mee te kunnen, behalve het woord handleidingen :) Hoewel het antwoord vast heel simpel zal zijn heb ik het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

lord_eissens schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 01:29:
Bedankt voor je snelle reactie en je aanpassing van de titel.
Na enig klooien in excel 2010 krijg ik grafiekjes voorelkaar die op volgorde van datum aantallen weergeven, maar met een balkje per waarde ( dus b.v. 6 balkjes voor 30-12, en 10 voor 31-12)
Wat ik dus zoek is, zoals de topictitel nu vermeld, hoe je dit met aantallen per datum weergeeft.

Voor de uitleg hierboven heb ik echt te weinig excel kennis om daar iets mee te kunnen, behalve het woord handleidingen :) Hoewel het antwoord vast heel simpel zal zijn heb ik het nog niet kunnen vinden.
Lijkt er op dat je een pivot grafiek nodig hebt... en dan kies je voor een count per datum