Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Recovery Vista installeren op nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

• crazyturk187
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoi,

Ik heb inmiddels een nieuwe moederbord, processor, geheugen + hardeschijf gekocht.
Maar ik heb ze allemaal nog niet aangesloten dus ik zit nog op mn oude systeem. En deze heeft vista erop en toen ik m had gekocht, moest ik een recovery cd maken om later opnieuw te kunnen installeren. De recovery zit dus op een andere partitie op de HD.
Maar ik wil dus mijn vista installeren op mijn nieuwe hd.

Hoe moet ik dit allemaal doen dan ? Met een programma die recovery overzetten ofzoiets ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

crazyturk187 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:29:

Maar ik wil dus mijn vista installeren op mijn nieuwe hd computer.

Hoe moet ik dit allemaal doen dan ? Met een programma die recovery overzetten ofzoiets ?
Die bijgeleverde Vista installatie 'hoort' bij je oude PC als dat een OEM licentie is.
Zit er een sticker op je kast? Wat staat daarop?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• crazyturk187
Zit wel een sticker op me oude kast ja heb inmiddels al een andere kast maar die oude heb ik nog wel en staat wel een OEM licentie op.

Maar ik heb geen installatie cd. Toen ik computer nieuw had gekocht, moest ik een recovery cd maken, er zit dus een partitie op waar die recovery op zit en waar hij uit opnieuw installeert.

Verwijderd

Kun je die recovery cd niet gebruiken?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat is het merk van de PC? Bij HP maak je bijvoorbeeld ook "Recovery" CD/DVD's aan, deze zijn geschikt om het systeem volledig opnieuw te installeren en maken geen gebruik van data die op een recover partitie staat. Anders moet je eerst een image gaan trekken van de oude hardeschijf om deze vervolgens terug te plaatsen op de nieuwe hardeschijf.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
crazyturk187 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:27:
Zit wel een sticker op me oude kast ja heb inmiddels al een andere kast maar die oude heb ik nog wel en staat wel een OEM licentie op.

Maar ik heb geen installatie cd. Toen ik computer nieuw had gekocht, moest ik een recovery cd maken, er zit dus een partitie op waar die recovery op zit en waar hij uit opnieuw installeert.
Een OEM licentie hoort bij de pc waar deze bij geleverd is, mag je dus niet op een andere pc zetten.

Als je een licentie wil die je op verschillende pc's kan installeren dan moet je een Retail licentie kopen.

Om het verschil even aan te geven.

pricewatch: Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 OEM

pricewatch: Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 Retail

Verwijderd

OK13 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:39:
[...]

Een OEM licentie hoort bij de pc waar deze bij geleverd is, mag je dus niet op een andere pc zetten.

Als je een licentie wil die je op verschillende pc's kan installeren dan moet je een Retail licentie kopen.
Dus als jij een OEM licentie hebt liggen die perfect gaat werken op je nieuwe pc, dan koop jij toch een nieuwe retail versie :+

Je kunt ook een nieuwe, complete versie van Vista downloaden (liefst niet via warez sites ivm virussen) en dan kijken of je key het doet bij installatie.

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:42:
[...]

Dus als jij een OEM licentie hebt liggen die perfect gaat werken op je nieuwe pc, dan koop jij toch een nieuwe retail versie :+

Je kunt ook een nieuwe, complete versie van Vista downloaden (liefst niet via warez sites ivm virussen) en dan kijken of je key het doet bij installatie.
Natuurlijk niet, daar hebben we technet voor :o

• crazyturk187
_Dune_ schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:34:
Wat is het merk van de PC? Bij HP maak je bijvoorbeeld ook "Recovery" CD/DVD's aan, deze zijn geschikt om het systeem volledig opnieuw te installeren en maken geen gebruik van data die op een recover partitie staat. Anders moet je eerst een image gaan trekken van de oude hardeschijf om deze vervolgens terug te plaatsen op de nieuwe hardeschijf.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:42:
[...]

Ik ga denk ik ook eerst met een complete vista versie mijn eigen key proberen.
En anders heb ik maar pech.

Verwijderd

Dit gaat je met een retail vista niet lukken. Hier heb je een OEM - versie voor nodig.
Pagina: 1