Ubuntu 10.04 -> 10.10 upgrade gone wrong..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Hey,

Ok, ik ging dus m'n virtual machine met Ubuntu 10.04 eens upgraden naar 10.10 via de bekende weg (update manager, niks aan de hand..).
Maar ergens bij de installatie liep hij vast en kon ik niks anders dan m'n vm restarten. Nu heb ik dus een half geupgrade Ubuntu installatie die ik niet meer gefixt krijg. Ik heb Google en GoT de allermooiste zoektermen gegeven, maar ik krijg er niet veel bruikbare results uit, behalve deze:
http://www.ubuntugeek.com...n-ubuntu-feisty-fawn.html
Hoewel voor een oudere Ubuntu versie heb ik het even geprobeerd, maar zonder succes. Ik moet dpkg draaien ipv apt-get update, en bij alle drie de update commands krijg ik een waslijst aan errors. (Errorlist too long, installation stopped).

Er is helaas ook geen "fix installation" optie of iets dergelijks dus ik ben aan het eind van m'n Latijn. Heeft iemand nog suggesties?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik kan het mis hebben (dit is nieuw terrein voor mij..), maar is er niet een fix-installation optie op de installatie iso van ubuntu? voer je machine de iso en repareer van daar uit je installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Mjah dat heb ik geprobeerd, maar ik krijg alleen de opties om de livecd te booten, memory te checken, cd packages te checken, te installeren, of exit.
Als ik install kies kan ik drie dingen kiezen, nieuwe installatie naast de oude, over de oude heen, of de hele schijf opnieuw partitioneren.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je
code:
1
# apt-get install -f

draait, krijgt ie het dan zelf niet meer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga naar /etc/apt en pas sources.list aan zodat alles verwijst naar 10.10. Daarna zou je met een apt-get update en apt-get upgrade alles moeten fixen. Werkt dat niet, dan is /var/lib/dpkg/status mogelijk gaar en moet je daar even in kijken om te zien wat je allemaal kan fixen. Het is dat je niet zo makkelijk dingen kan installeren, want Aptitude zou hier heel handig in kunnen zijn. Maar je zou ook nog Synaptic Package Manager waarmee je het een en ander kan proberen.

Overigens is de optie om een broken system te repareren een keus bij de alternative installer ISO.

Commandline FTW | Tweakt met mate