Thin client ombouwen naar media center

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik heb me vandaag een beetje zitten verdiepen in de AC Ryan PlayOnHD!.
Want ik wou graag helpen met het ontwikkelen van software, alleen nu blijkt de core van de POHD geschreven te zijn door realtek, en is deze dus Closed-source.

Omdat ik nogal graag met electronica en met programmeren bezig ben dacht ik eraan om een goedkope tweedehandse thin client om, om te bouwen tot een volwaardig media center.
Alleen nu zit ik nog met een paar vragen:

- Is er een mogelijkheid om een HDMI uitgang op een Thin Client te bouwen (dus PCI kaart erin steken ofzo)
- Heeft iemand dit al is eerder gedaan, en welke linux versie raden jullie aan ?

Alvast bedankt

rhend16

Ik weet niet of ik dit op de goeie plek heb gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
nu heb ik niet alle specs van alle thin clients die er zijn in mijn hoofd, maar lijkt mij dat je voor een MCE wel een stuk meer grafische power nodig hebt om alles smooth op je beeldje te toveren..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als ik jou was zou ik uit die thinclient het moederbordje halen en er een ION chipset moederbord inzetten. Die zijn namelijk zuinig en hebben ondersteuning om 1080p netjes te tonen. Die thinclients zijn vaak nogal beperkt in processorkracht en grafische power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Energy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
<Knip>
Spammen doen we hier niet

[ Voor 90% gewijzigd door Twynn op 29-12-2010 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zoals al eerder gezegd, koop een Ion. Om een HDMI-uitgang op een thinclient te krijgen, moet je een PCI-videokaart met HDMI vinden en die heb ik nog niet kunnen vinden. Daarnaast heb je voor FullHD-video's ook nog eens een kaart nodig die hardware-acceleratie ondersteunt in Linux.
Thinclients zijn leuk voor allerlei toepassingen, maar Media Center is er daar niet één van.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Òke bedankt voor de reacties, toch maar een ander doel zoeken voor de thin client !

Rhend16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Muziekspeler, webserver, fileserver (icm een externe harddisk), router (met een tweede netwerkaansluiting)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1