Realtime dag&nacht cyclus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masonverm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:43
I need a solution..

Als opdracht moet ik een dag en nacht cyclus creëren in realtime modes, van de skyline van Rotterdam. Nou een skyline van Rotterdam is niet moeilijk, maar de realtime gedeelte ervan is zeer lastig.

Als toevoeging hiervan moet ik ook nog eens een realtime weather plugin implementeren, alleen is dat optioneel.

Ik heb het wereldwijde web doorzocht naar realtime day night cycles effect, maar kom uit op de aarde vanuit de ruimte etc...

Wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Werk een rits plaatjes met een interval van een paar uur uit en je ziet vanzelf wat je nog meer aan textures / effecten nodig hebt?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je wil dus eigenlijk weten van iedere dag in het jaar hoe laat de zon op komt en onder gaat? En het algoritme hebben om dat te berekenen? Het probleem is alleen dat je de verkeerde zoektermen gebruikt om dat je al een paar stappen verder dan dat denkt.

Als het niet lukt om een probleem op te lossen moet je het opsplitsen totdat het wel lukt en ze dan één voor één oplossen, dat is waar het bij softwareontwikkeling om draait.

[ Voor 26% gewijzigd door Johnny op 27-12-2010 22:47 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masonverm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:43
Dat is inderdaad een simpelere oplossing, maar uiteindelijk wordt dit alles geimplementeerd in een cms omgeving..

Ik heb al wel wat gevonden, waar je het een en ander met flash moet doen. Maar het is me alsnog niet duidelijk genoeg.

@Johnny: Nou in het plaatje hoeft niet persé een zon onder zien gaan, maar gewoon een plaatje met dag en exact in de nacht. Plaatjes heb ik al, alleen de overgang van dag naar nacht en andersom in realtime met de huidige tijd.

Dat je de verloop van de dag ziet, dat met de tijd mee gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door masonverm op 27-12-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:55
Wellicht heb je hier wat aan: http://williams.best.vwh.net/sunrise_sunset_algorithm.htm

Wat je dus nodig hebt is gewoon een algoritme om te berekenen wat de hoek van de zon tov. de aarde is op een bepaalde tijdstip voor de gegeven longitude en latitude. Dat is zviw. gewoon op te lossen met wat (niet al te moeilijke) natuurkundige formules. Aan de hand daarvan kun je geleidelijk je afbeelding/animatie donkerder of lichter laten worden.

Het weer wordt iets lastiger, die data zul je ergens uit een databeest moeten trekken, maar daar zijn genoeg mogelijkheden voor :)

Overigens kom je met zo'n zoekquery al verder dan met de jouwe: http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 27-12-2010 23:12 ]