[iTunes] Probleem met overzetten iTunes Media Map

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 23:51
Vorige week wilde ik mijn hele iTunes Media map kopieren van m'n Windows pc naar m'n MBA. Ik heb de iTunes Media map toen op een externe HDD gezet en in de Air geplugged.
Maar wat blijkt als ik kijk op de Air: ik mis de map Podcasts, Ringtones en de iTunes Preferences list.

Ook zie ik op mijn Air dat er in de map ineens 11,3 GB zit terwijl hij op de Windows pc maar 10,5 GB was.
Het gekke was ook nog dat op de Air er iets van 1048 bestanden stonden i.p.v 1025 op de Windows computer (en dat terwijl ik dus ook nog de submappen Podcasts, Ringtones en de iTunes preferences list miste).

Hoe kan dit en hoe kan ik het fixen?

En dan nog een klein vraagje
Wat staat er allemaal precies in de iTunes Preferences list? Is dit informatie zoals hoevaak je een nummer hebt afgespeeld?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Op de externe HDD stonden nog wel andere bestanden, maar dat kan het toch niet zijn?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de iTunes Preferences List (.plist) staat een XML-formaat van alles wat er in je bibliotheek zit.

Het kan zijn dat Windows verborgen bestanden op de schijf heeft staan die Mac OSX wél gewoon vrolijk meeleest :). Andersom is dat in ieder geval wel het geval (van Mac naar Windows) dus het zou me niets verbazen in ieder geval. En Dat er twee mappen en dat bestand missen: weet je 100% zeker dat je het allemaal goed gekopieerd hebt? :+

• AntraXxX
Ik heb laatst wel de hele Media Map opnieuw ingesteld (heb hem nu op de D schijf gezet, en op C verwijderd).
Maar dat heb ik imo gewoon goed gedaan, want heb toen via iTunes Voorkeuren (Preferences) de nieuwe map ingesteld en via Bibliotheek Ordenen alles van uit de Bibliotheek daarnaartoe gekopieerd.

Anders probeer ik het wel even met een leeg 16GB USB stickje.

En tja goed gekopieerd ja, een map verplaatsen is niet zo moeilijk in Windows. :+

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:05
Als ik kijk op mijn windows bak dan is de indeling compleet anders dan op mijn imac. Op windows zie ik bijv. Itunes Media en op Osx iTunes Music.

Er zijn vast wel tools hiervoor te vinden voor het backuppen of exporteren van je itunes library. Je kunt ook gewoon alles selecteren en vanuit je itunes de bestanden schuiven naar een mapje op de pc. Alleen je playlists en podcasts worden dan niet meegenomen.

• AntraXxX
Ja het gaat er eigenlijk alleen maar om om de iTunes Media map van de Windows pc naar mijn Air te verplaatsen, zodat ik dus gelijk mijn hele iTunes gebeuren op mijn Air heb.

En als ik hem gewoon op mijn Air krijg is het niet veel werk: bestaande Media map op de Macbook Air verwijderen en vervangen voor de Media map afkomstig van de Windows pc.

Dat is het toch eigenlijk alleen maar, als je je iTunes gebeuren van Windows naar Macbook wil kopiëren?

Pagina: 1