Toon posts:

HTPC of toch maar desktop en receiver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik zit in de situatie dat ik zowel een nieuwe PC als nieuwe geluidsinstallatie nodig heb.
Eerst heb ik vooral onderzoek gedaan om een nieuwe desktop aan te schaffen en een receiver met Blue-ray speler. Een tijdje geleden botste ik echter op een voor mij nieuw fenomeen, de HTPC.

Er is echter ongeloofelijk veel informatie (dikwijls ook tegenstrijdig) te vinden dat ik jullie advies eens wou vragen.

Is het mogelijk om een HTPC te bouwen die kan instaan als desktop PC en tegelijk als radio/CD/DVD/Blue-ray speler. Mijn PC gebruik ik voor standaard bureau-toepassingen en af en toe een game, echt hoge eisen heb ik niet. Voor de geluidstoepassing heb ik stereogeluid nodig in de leefruimte en stereo in de keuken, liefst 2zones dus. Surround heb ik niet nodig.

Ik weet dat dit een niet echt typische toepassing is voor een HTPC maar het lijkt me gewoon handig een aantal apparaten te combineren tot 1 multifunctioneel apparaat. Is dit mogelijk volgens jullie?

Alvast bedankt ;-)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb het niet als handig ervaren

Mijn voorkeur gaat nu uit naar een "eenvoudige" mediaplayer.
je kan dan altijd kiezen om van die pc te streamen (maar dan moet die weer aan staan) of een nas/hd/server te streamen

Iperf

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:02
Een PC kan veel en het zal best mogelijk zijn maar verwacht niet dat het in een middag werkt. Je kunt hier maanden zoet mee zijn om dit naar tevredenheid te laten werken.

Een HTPC als mediaspeler is geen probleem. Als vervanger voor je digitale ontvanger gaan ook nog wel goed (behalve in het UPC gebied). Maar een PC als receiver lijkt mij niet gebruiksvriendelijk. Je bent eigenlijk altijd beeld nodig op het te kunnen bedienen. Dit betekent dat er dus ook altijd er een monitor/TV aan moet staan.

Zelf zou ik zeggen.
Ga voor een losse mediaspeler, een losse receiver en een losse PC/Notebook. Eventueel een losse mediaspeler voor je audio. De bekende video-mediaspelers zijn geen van allen goed in het afspelen van audio. Je zou eventueel kunnen gaan voor een receiver met een losse IPOD dock (als een IPOD/Iphone hebt)