Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met aarding

Pagina: 1
Acties:

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:25
Sinds de installatie van mij nieuwe video kaart (HD5450) liep mijn computer om onbekende rede vast. Het beeld staat volledig stil en over de speakers komt een enorm storend geluid. Ik dacht dat het aan de videokaart lag alleen toen bedacht ik dat ik vonken zag als ik de HDMI kabel naar mijn Sony EX500 deed. Daarom heb ik de kabel er nu enige dagen uit en sinds dien is hij niet meer vast gelopen...... Zou dit mogelijk zijn ?

Mijn computer loopt weer perfect alleen ik had die videokaart speciaal gekocht voor de HDMI aansluiting. Ik zoek dus een oplossing zodat ik de HDMI kabel gewoon weer kan aansluiten. Hoogstwaarschijnlijk moet ik dus beide apparaten aarden of is de TV geaard via de antenne kabel en de PC niet. Hierdoor zou dus 110Volt heen en weer kunnen springen. Kennelijk vind de rest van mijn hardware dit niet zo'n strak idee. De PC loopt niet direct vast alleen wel een paar keer per dag (met de HDMI kabel erin)

Een oplossing zou allicht zijn om de PC de aarden. Maar hoe dat te doen als er geen aarde in de buurt is. Allicht ook via de Ground van het antenne signaal.

Heb dus eigenlijk twee problemen : Kan het zo zijn dat dit mij probleem veroorzaakt en zo ja hoe mag ik gaan aarden.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Pak een haspel met aarde, en sluit ze aan op een groep met aarde. Als dat het probleem verhelpt, regel aarde op dat stopcontact.

Op verwarmingsbuizen heb je altijd aarde, dat ze je daar van kunnen aftakken als je die in de buurt hebt, wordt niet echt aangeraden, want het is wel een houtje-touwtje oplossing. Aarde trekken is altijd een betere oplossing natuurlijk.

Ey!! Macarena \o/

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44
Beste is om juist maar 1 plek te aarden, anders krijg je een aardlus.

Probeer eens de HDMI aan te sluiten en dan de antenne uit de tv te halen. Als je dan geen vastlopers krijgt, moet je even langs een installatiebedrijf gaan. Je kan voor de cai kabel een "ding" krijgen, om ervoor te zorgen dat de antenne niet meer geaard is. 't Vervelende is, is dat me nu ff niet te binnen wil schieten hoe dat nou ook al weer heet B)

Andere optie is om je pc via een ongeaard stekkerblok aan te sluiten, dan zal je waarschijnlijk ook wel van de vastlopers af zijn.

* Raymond heeft in zijn pc-winkeltijd heel wat klanten met aardings/voedingsproblemen over de vloer gehad.
Die hadden dan pc's die thuis om de haverklap vastliepen en bij ons in de winkel gewoon super draaiden 8)7

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

De antennekabel i.c.m. de PC is inderdaad het probleem. Daar doorheen loopt stroom, en dat moet je voorkomen.
Ik betwijfel of een stopcontact met randaarde jou echt van het probleem af zal helpen...
De aarde door het huis heen kan een spanningsverschil hebben.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Roderiktweaker
Heb momenteel nergens in het huis ''aarde'' in de buurt. Enkel en alleen op zolder alleen ik weet niet of mijn huisgenoot het op prijs stelt als ik een haspel dwars door zijn kamer leg.

Ik ga eerst nog een paar dagen draaien zonder HDMI kabel dan weet ik zeker dat het daar aan licht. Dan ga ik de antenne kabel eruit halen en kijken of het dan nog werkt. Zo ja, Dan moet ik mijn antenne kabel ''ontaarden'' of gewoon de antenne kabel eruit laten als ik de PC op de TV wil.
Nog nooit gehad alleen ik heb dan ook altijd een PC op een geaard stopcontact gehad.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Euh ja, maar normaliter werkt het gewoon eenmaal er galvanisch contact is.

Aarden van je pc is zo nu an den wel een goed idee ja. hoe? aardedraad trekken stopcontact vervangen alle andere oplossingen zijn gekloot en potentieel gevaarlijk,

Je kan ook je antenne (bij je aob) aarden met een tras1000 bijv (check je meterkast of er een aardedraad naar je aob ontbreekt)
Of de antenne galvanisch scheiden met een spoeltje mantelstroomfilter

Ik zou eerst voor de stekker omdraaien, dan tras1000 en dan aan pc aarde gaan denken

edit:
of als je tv een randaarde stekker heeft, samen in dezelfde randaarde stekkerdoos duwen, wil ook wel een helpen

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 27-12-2010 21:23 ]

Iperf

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Roderiktweaker
Heb even het volgende getest. Ik heb de antenne kabel eruit gedaan en gekeken of ik toen vonkjes van de HDMI kabel kreeg. Helemaal noppus niets nada..

Toen antenne kabel er in en ik had met mijn andere hand de PC vast.. Voelde de stroom door mij heengaan dus daar zal wel een probleem liggen.... (trouwens ook geen vonkjes)....
Ontaarde die antenne dus ! Nooit geweten dat een PC daar zo van kan gaan storen.

[ Voor 7% gewijzigd door Roderiktweaker op 27-12-2010 21:41 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Roderiktweaker schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:40:
Heb even het volgende getest. Ik heb de antenne kabel eruit gedaan en gekeken of ik toen vonkjes van de HDMI kabel kreeg. Helemaal noppus niets nada..

Toen antenne kabel er in en ik had met mijn andere hand de PC vast.. Voelde de stroom door mij heengaan dus daar zal wel een probleem liggen.... (trouwens ook geen vonkjes)....
Ontaarde die antenne dus ! Nooit geweten dat een PC daar zo van kan gaan storen.
Nee hij is juist wel geaard ;) Het hoeft geeneens de zelfde aarde te zijn aarde hier en aarde daar kan enorm verschillen.
koop maar even een mantelstroomfilter dat zal het goedkoopst zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 27-12-2010 21:55 ]

Iperf

• Roderiktweaker
http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20
Deze ga ik dan maar bestellen. Aan de verhalen op de site te lezen zou dit het wel eens kunnen zijn !

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:28:
[...]

Je bedoelt een mantelstroomfilter.
Een beetje electronicashop heeft die dingen gewoon in huis.
Ja, die bedoel ik, thanks :)

edit:
Roderik: Bij conrad moet je ff de "productlink" pakken, het adres uit de adresbalk werkt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 27-12-2010 22:19 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je moet even de product link posten

Iperf

• Roderiktweaker
Bedankt voor het meedenken alleen hij is net toch weer vastgelopen. Ga morgen maar even de oude videokaart monteren en als hij dan wel werkt maar een nieuwe videokaart halen. Mijn voeding is een Coelermaster 420W die moet toch makkelijk een 5450 kunnen trekken ? (i.c.n een AMD X255)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 15:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

eeeh, hoe belangrijk is aarding bij een PC?
ik heb zelfbouw kast van hout :s
en een analoge tv tuner+kabel
voeding kabel is wel aangesloten op aarde

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 27-12-2010 23:53 ]

ora et labora

Pagina: 1