Toon posts:

Toerental platenspeler te hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Mijn platenspeler (Kenwood - KD 36R) deed het eerder vandaag nog prima, maar heeft ineens besloten enkel nog 45rpm te draaien. Nu heb ik getracht via dit forum en google te zoeken naar een oplossing, maar nog niet gevonden.

Er zit een toerentalschakelaar op de platenspeler, hier reageert het apparaat echter niet langer op. Ik heb de zaak open geschroefd en het printplaatje even bekeken, maar ik heb er te weinig verstand van om te zien of er iets mis is.

Is er iemand met enig idee wat het zou kunnen zijn/hoe een en ander opgelost kan worden? (Tenzij een nieuwe tweedehands eenvoudiger/goedkoper is...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 20:16 . Reden: aanvulling ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Aangezien de sturing nog wel werkt op 45 toeren zou ik als eerste maar naar de schakelaar kijken

Iperf

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:53
Als het een snaar aangedreven platenspeler is, zal de toerental-schakelaar waarschijnlijk mechanisch de snaar verplaatsen van het ene gedeelte van de aandrijf-as naar de andere. als een snaar versleten is wil dit nog wel eens niet meer werken, kan ook zijn dat de snaar niet helemaal goed loopt waardoor hij de 33 toeren mode niet goed pakt. hier kun je ook nog eens naar kijken.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggesties!

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend de platenspeler nog eens geprobeerd, niks aan de hand. Na 1,5 uur luisteren plotseling zonder aanwijsbare redenen weer op stand knabbel en babbel (geen apparaten aan of uitgezet, niet aan de knoppen gezeten)... absurd.

Verwijderd

@Visgek24 Je zou juist zeggen dat als een snaar versleten is, hij bij HOGE snelheden niet meer pakt en bij lage wel..

@jackchurchill Wat doet je speler wel/niet als je 'm in een andere modus dan 45rpm zet? draait ie dan niet, of bijvoorbeeld nog steeds op 45rpm?
Als hij dat niet draait(en tikt oid) ligt het misschien aan je snaar (uitgelubberd/niet strak genoeg), draait ie op 45rpm zit 't m denk ik in je schakelaar/printplaat..

<faalmodus>Je kunt ook je vinger tegen de plaat houden om m af te remmen x).</faalmodus>

EDIT: @Visgek24 Als ie uitgelubberd is of te los hangt kan dat dan weer wel.. 't Is maar wat je onder versleten verstaat.. Ik begreep je even verkeerd.. nvm,

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
@QuickT , ik heb de faalmodus al geprobeerd ;) Ik heb ook het idee dat de schakelaar kaduuk is, maar los daarvan, de speler doet het ca. 1-1,5 goed, en gaat dan vanzelf in standje overdrive...
Pagina: 1