High end Hoofdtelefoon advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Hallo,

Ik ben opzoek naar een high end hoofdtelefoon voor werk en thuis (soms 4+ uur luisteren achter elkaar). Budget ligt rond de +-150 euro. Kleur het liefst donker met kabel en over oor.

Zelf heb ik niet veel verstand van hoofdtelefoons, maar ben uiteraard wat rond gaan zoeken op forums (testfreaks, testseek etc etc)

Heb een paar headphones geselecteerd maar kan echt geen beslissing nemen :( simpelweg omdat ik gewoon niet goed weet wat goed is en waar op te letten...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, en andere merken/producten zijn natuurlijk ook altijd welkom:

Sennheiser HD558
Sennheiser HD595
Sennheiser HD598 (al prefereer ik naar zwart)
AKG 272 HD
AKG 242 HD
AKG K 601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107256.0

Zag die net staan toevallig, ken de user verder niet.

Nog even wat opbouwends, waar gaat hij mee aangedreven worden?

[ Voor 23% gewijzigd door wagenveld op 27-12-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
wagenveld schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:12:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107256.0

Zag die net staan toevallig, ken de user verder niet.

Nog even wat opbouwends, waar gaat hij mee aangedreven worden?
Thuis met een Xonar DS (waar ie vooral gebruikt gaat worden), op het werk zal ik het met mijn macbook en dell standaard geluidskaartje moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Kijk ook eens naar Grado en Beyer Dynamic bijvoorbeeld. Zelf heb ik al een aardige tijd een AKG K240DF, waarvoor de K242 waarschijnlijk te beschouwen is als een opvolger. Kan 'm je zeker aanraden, maar het is erg persoonlijk wat je lekker vindt klinken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Exirion schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:21:
Kijk ook eens naar Grado en Beyer Dynamic bijvoorbeeld. Zelf heb ik al een aardige tijd een AKG K240DF, waarvoor de K242 waarschijnlijk te beschouwen is als een opvolger. Kan 'm je zeker aanraden, maar het is erg persoonlijk wat je lekker vindt klinken.
hmm ja oke... dan zou ik dus echt eerst even langs een winkel moeten gaan.... het is niet dat er een bepaalde koptelefoon ver bovenuit steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Draakje1 schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:44:
het is niet dat er een bepaalde koptelefoon ver bovenuit steekt?
Het probleem met alles wat met geluid te maken heeft: het is smaakgebonden :) Luisteren is altijd het beste dat je kunt doen voordat je geld gaat uitgeven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Draakje1 schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:44:
[...]

hmm ja oke... dan zou ik dus echt eerst even langs een winkel moeten gaan.... het is niet dat er een bepaalde koptelefoon ver bovenuit steekt?
Beyer Dynamic 770 :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Prima ding, maar da's ook maar een mening :)

Als je een groepje mensen naar de beste auto onder de 100K vraagt dan zal iemand Mercedes roepen, een ander BMW en weer een ander Audi. Sommige mensen kwijlen bij de Sennheiser HD650 terwijl ik die persoonlijk echt niet zo geweldig vind. Er zijn goedkopere die naar mijn idee beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

En dan van het geld wat over is een leuke hoofdtelefoonversterker halen. Maar dat gaat toch wel leuk combineren met alle hoofdtelefoons die op de shortlist staan :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
FeaR1986 schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:43:
[...]

En dan van het geld wat over is een leuke hoofdtelefoonversterker halen. Maar dat gaat toch wel leuk combineren met alle hoofdtelefoons die op de shortlist staan :)
dan koop ik die liever nieuw voor +-110 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Ik heb zelf een Beyerdnamic DT880 Pro. Ligt boven je budget (250 euro kost ie geloof ik) maar dat ding heeft me wel 100% vertrouwen gegeven in Beyerdynamic. Geluidskwaliteit is echt super, heb zelf nog nooit beter gehad/gehoord. En ook de bouwkwaliteit is uitzonderlijk. Ding gaat regelmatig in een tas, koffer etc. zonder bescherming. Tot mijn grote schaamte ook al een aantal keer laten vallen en er is zelfs nog geen krasje op te zien. Enige wat naar verloop van tijd is gebeurd is dat het krulsnoer dicht aan de kant van de koptelefoon een beetje uitgerekt is, komt waarschijnlijk ook door hoe ik hem gebruik bij m'n PC.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Dat wordt maar even een ritje naar de media markt om het een en ander uit te gaan proberen gok ik! thanks voor de adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

probeer ook goed te luisteren naar het algehele gluidsbeeld, waar ligt de nadruk op. Zo kan je op internet vergelijken. Iemand die fan is van AKG en Sennheiser helemaal niets vindt, dan weet jij als je AKG lekker vindt klinken dat Sennheiser niet iets voor jou is.
Pagina: 1